مناسب سازی اماکن و معابر عمومی باید در اولویت دستگاه های دولتی قرار گیرد/شناسائی ۵ هزار معلول در خدابنده

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خدابنده گفت: مناسب سازی اماکن و معابر عمومی باید در اولویت دستگاه های دولتی قرار گیرد تا معلولان و سالمندن با مشکل مواجه نشوند.عصمت نصیری قیداری رئیس بهزیستی خدابنده در گفت وگو با خبرنگار نسیم اشراق اظهار کرد: استفاده از تمامی امکانات و فضاهای عمومی و شهری حق تمام شهروندان است […]

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خدابنده گفت: مناسب سازی اماکن و معابر عمومی باید در اولویت دستگاه های دولتی قرار گیرد تا معلولان و سالمندن با مشکل مواجه نشوند.عصمت نصیری قیداری رئیس بهزیستی خدابنده در گفت وگو با خبرنگار نسیم اشراق اظهار کرد: استفاده از تمامی امکانات و فضاهای عمومی و شهری حق تمام شهروندان است و مسئولان ذیربط باید امکان دسترسی به این امکانات را جهت رفاه حال معلولان فراهم کنند.

وی در جلسه شورای مناسب سازی و سالمندان ضمن تاکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت ها،توانایی و استعدادهای سالمندان و معلولان گفت:امید به زندگی در بین این افراد به نحوی باید افزایش یابد که بدون احساس معلولیت در محافل و فعالیتهای اجتماعی بتوانند حضور پیدا کنند.

رئیس بهزیستی خدابنده با اشاره به اینکه ۵ هزار معلول در سطح شهرستان شناسایی شده است افزود:سد معبر مغازه داران و اماکن عمومی از جمله مشکلاتی است که معلولان بیشترین شکایت را از آن دارند.

وی در این جلسه با بیان اینکه در سال گذشته ۱ میلیارد و ۳۱۰ میلیون ریال در بحث اشتغال معلولین و CBRهزینه شده است یادآور شد: این نهاد حمایتی بعنوان مدافع معلولین و سالمندان موانع و مشکلات پیش روی آنها را رصد می کند.

این مسئول تصریح کرد: معلولان شهروندان جامعه هستند و باید بتوانند به سادگی در شهر تردد کنند و از فرصت های برابر در اجتماع بهره مند شوند.