معضلات روستای چورزوک خدابنده در انتظار تدبیر مسئولان+تصاویر

عضو شورای بخش سجاسرود شهرستان خدابنده گفت: مشکل آب روستای چورزوک بزرگترین معضل این دهستان است و متاسفانه اداره آب و فاضلاب روستائی هیچ گونه رسیدگی به این منطقه از قبیل کلر زنی و دادن حقوق به میر آب نمی کند در صورتی که به راحتی و بدون هزینه می تواند این کار را انجام […]

عضو شورای بخش سجاسرود شهرستان خدابنده گفت: مشکل آب روستای چورزوک بزرگترین معضل این دهستان است و متاسفانه اداره آب و فاضلاب روستائی هیچ گونه رسیدگی به این منطقه از قبیل کلر زنی و دادن حقوق به میر آب نمی کند در صورتی که به راحتی و بدون هزینه می تواند این کار را انجام دهد.

خبرنگار اشراق۲۴ در پی تماس هایی که اهالی دهستان چورزوک با دفتر خبری داشتند سری به این دهستان زده است تا از نزدیک در جریان مشکلات قرار گیرد و پای دردو دل مردم بشیند.

علی نظری یک از اهالی این دهستان گفت: وضعیت مشکل آب آشامیدنی در چورزوک بسیار نامناسب است و در این دهستان ۷۵۰ خانوار زندگی می کنند و آب آشامیدنی این دهستان همیشه قطع و وصل می شود و به خدا مردم دیگه طاقت ندارند.
وی افزود: مشکل دیگر دهسنان ما راه ارتباطی است به گونه ای که همه جاده بین بخش سجاسرود تا دهستان چوزوک از بین رفته است و متاسفانه هیچ کس پاسخگو نیست و مسئولان ذیربط هیچ توجهی به این منطقه ندارند.
نظری ادامه داد: مدتی است که داخل روستا را جدول کشی کرده اند ولی به بعضی ها زورشان نرسیده است که عقب نشینی کنند تا  بتواندد کار جدول کشی را به طور کامل انجام دهند و این قضیه نیز برای اهالی روستا مشکلاتی را ایجاد کرده است.

photo_2017-05-11_07-33-45

حسن محمدی یکی دیگر از اهالی این روستا عنوان کرد: ما در دهستان چورزوک در حوزه بهداشت و درمان از داشتن آزمایشگاه و فوریت های پزشکی محروم هستیم و هیچ کس به این امر توجهی نمی کند.

وی افزود: ما در این روستا باشگاه نداریم و حتی یک ریال نیز سرانه ورزشی به این روستا تعلق نگرفته است و اهالی روستا حتی حاضر هستند که زمین را در اختیار مسئولان ذیربط قرار دهند تا سالن ورزشی در این روستا راه اندازی شود.

محمدی ادامه داد: جدول کشی و خیابان کشی از دیگر مشکلات روستای چورزوک است ولی مهمترین معضل منطقه ما نداشتن آب آشامیدنی سالم و بهداشتی است که سلامتی اهالی روستا را تهدید می کند.

photo_2017-05-11_08-46-06

عبداله پرچگانی عضو شورای بخش سجاسرود شهرستان خدابنده نیز در گفت و گو با خبرنگار اشراق۲۴ درباره مشکلات دهستان چورزوک گفت: مشکل آب شرب دهستان چورزوک نزدیک به چهار سال است که هنوز حل نشده است.

وی افزود: روستای چورزوک در ۳۲ کیلومتری خدابنده قرار دارد و بیش از دو هزار و ۵۰۰نفر در آن زندگی می کنند و مردم صبور این دهستان با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند ولی کسی به فکرشان نیست.

عضو شورای بخش سجاسرود ادامه داد: راه آسفالت روستائی بعد از شهر سجاس تا دهستان چورزوک در مسافتی ۱۵ کیلومتری که به عبارتی جاده بین اجرود و خدابنده محسوب می شود-از سجاس تا جوقین-مشکل دارد و  ۱۵ سال گذشته آسفالت شده است و تا به امروز هیچ گونه روکشی برای آن انجام نگرفته است و آسفالت تنها مشکل روستای ما نیست بلکه مشکل منطقه است.

photo_2017-05-12_01-03-17

وی افزود: مشکل آب داخل روستا بزرگترین معضل دهستان چورزوک است و متاسفانه اداره آب و فاضلاب روستائی هیچ گونه رسیدگی به این منطقه از قبیل کلر زنی و دادن حقوق به میر آب نمی کند در صورتی که به راحتی و بدون هزینه می تواند این کار را انجام دهد.

پرچگانی ادامه داد: اهال روستا برای حل مشکل آب،یک حلقه چاه عمیق ۸۰ متری حفر کرده اند و همچنین از بودجه دهیاری ترانس برق منبع آب را تعویض کرده اند و اگر مشکل آب این روستا حل نشود در آینده بسیار نزدیک مردم از این منطقه کوچ می کنند.