مراسم شب‌های قدر در ۱۸۰ مسجد شهری و روستایی خدابنده برگزار می‌شود

کارشناس فرهنگی و اعزام مبلغ اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خدابنده از برگزاری مراسم شب‌های قدر در ۱۸۰ مسجد شهری و روستایی این شهرستان خبر داد.

حجت الاسلام مهدی تقی پور کارشناس فرهنگی و اعزام مبلغ اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خدابنده در گفتگو با خبرنگار نسیم اشراق با اشاره به اهمیت شب قدر گفت: در آستانه شب‌های قدر هستیم و در حقیقت شب قدر فرصتی است برای بیدار شدن است نه بیدار ماندن و تا می‌توان باید از فضیلت‌های این شب بهره برد.

وی افزود: مراسم شب‌های قدر با حضور مردم و جوانان مومن و خداجوی شهرستان خدابنده در سطح ۱۸۰ مسجد شهری و روستایی این شهرستان برگزار می‌شود.

کارشناس فرهنگی و اعزام مبلغ اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خدابنده ادامه داد: شب قدر،شب یلدای روح است و شبی که هیچ یلدایی به ارزش یک ساعت آن هم نمی‌رسد، حال آنکه هم وزن هزار ماه است.

وی اضافه کرد: نکته مهمی که درباره شب‌های قدر باید به آن توجه کنیم احیا است که باید شب را تا سپیده صبح به عبادت و دعا بگذرانیم و در این شب تنها چشمان ما نه، بلکه دل‌های ما باید بیدار شود و باید با بصیرت به درگاه خداوند متعال دعا کرد.

حجت الاسلام تقی پور با اشاره به فضیلت شب قدر گفت: پیامبر اکرم(ص) در باب فضیلت شب‌های قدر می فرمایند: “کسی که شب قدر را به شب زنده‌داری بگذراند تا شب قدر آینده عذاب دوزخ از او دور می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت بهره گیری از لیالی قدر اظهار کرد: ماه مبارک رمضان فرصت بسیار ارزشمندی برای تزکیه و خودسازی است و در این بین، لیالی قدر از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند لذا باید انسان در این ایام در خود تحول ایجاد کرده و به اصلاح شیوه زندگی گذشته خود بپردازد.

کارشناس فرهنگی و اعزام مبلغ اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خدابنده ادامه داد:همزمان با لیالی قدر برنامه‌های مختلفی از جمله تلاوت قرآن، قرائت دعای افتتاح، دعای جوشن کبیر، قرآن بر سر گرفتن، دعای ابوحمزه ثمالی، سخنرانی، عزاداری در مساجد، حسینیه‌ها و هیئت‌های این شهرستان برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: طرح قرآنی زندگی با آیه‌ها در راستای اقامه جهاد تبیین و گفتمان‌سازی در ماه مبارک رمضان، در مراسمات جز خوانی قرآن کریم، محافل و جلسات قرآنی تحت عنوان مسطورا در سطح شهرستان خدابنده حال برگزاری است.