مبارزه با مواد مخدر نیازمند کار جهادی مسئولین و مشارکت مردمی است

فرماندار خدابنده در آستانه سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدرگفت: مبارزه با مواد مخدر نیازمند کار جهادی مسئولین و مشارکت مردمی است. به گزارش اشراق24،به مناسبت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر،سومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان خدابنده در محل سالن اجتماعات امام علی(ع) فرمانداری این شهرستان برگزار شد. فرماندار خدابنده در این […]

600600p15585EDNmainDSC03467فرماندار خدابنده در آستانه سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدرگفت: مبارزه با مواد مخدر نیازمند کار جهادی مسئولین و مشارکت مردمی است.

به گزارش اشراق24،به مناسبت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر،سومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان خدابنده در محل سالن اجتماعات امام علی(ع) فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

فرماندار خدابنده در این جلسه گفت: مشارکت گسترده مردمی راهکار اصلی در مقابله با بلای خانمان سوز اعتیاد و مواد مخدر است.
وی با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر وظیفه مسئولین و پیشگیری از آن نیازمند مشارکت مردمی است افزود: مواد مخدر امروز در جهان مافیای بزرگی را به خود اختصاص داده که نیازمند تلاش همگانی در برخورد با این معضل اجتماعی است.
فرماندار خدابنده با بیان اینکه دولت‌ها تا 20درصد توان مقابله با مواد مخدر را دارند و مباقی آن توسط مردم اجرایی می‌شود ادامه داد: مواد مخدر همانطور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند از بحران‌های اصلی کشور است که باید همگان در این زمینه احساس مسئولیت کنند.
فتحی با بیان اینکه متاسفانه آنطور که مواد مخدر بحران برای ما ایجاد کرده، مسئولین و مردم در مقابل آن دغدغه جدی ندارند افزود: رویکرد و نگاه اجتماعی و پیشگیرانه به مواد مخدر از راهکارهای اصلی مبارزه با اعتیاد در جامعه است.
وی با اشاره به دستور مقام معظم رهبری در خصوص لزوم کاهش 25درصدی اعتیاد تا پایان برنامه ششم توسعه، گفت: با برنامه‌های عادی نمی‌توان در مقابل مواد مخدر ایستادگی کرد و باید در این راستا مسئولین برنامه‌های جهادی ارایه دهند.
این مسئول خسارت مواد مخدر به بدنه اقتصادی کشور را 10 هزار میلیارد تومان خواند و تاکید کرد: ریشه اصلی اکثر بزهکاری های در جامعه، به مواد مخدر بر می گردد.

وی با اشاره به آمارهای موجود در زمینه فروش مواد مخدر در کشور تصریح کرد: سود خالص حاصل از درآمدهای مواد روانگردان و مخدر که از آن تحت عنوان پول سرخ یاد می شود سالانه بالغ بر ۶۰۰ میلیارد دلار است.