فضای مجازی زمینه ساز ولنگاری فرهنگی است/ مسئولین در زمینه فرهنگی کم کاری می کنند

 استاد دانشگاه قیداری بر نظارت و کنترل مناسب فضای مجازی به عنوان یکی از بخش های آسیب زننده به فرهنگ و زمینه ساز ولنگاری فرهنگی نیز از سوی مسئولین تاکید کرد و گفت: باید برخی از این فضاهای مجازی فیلتر شود که متاسفانه نمی کنند. حجت الاسلام محرمی استاد حوزه و دانشگاه قیداری در گفت […]

 استاد دانشگاه قیداری بر نظارت و کنترل مناسب فضای مجازی به عنوان یکی از بخش های آسیب زننده به فرهنگ و زمینه ساز ولنگاری فرهنگی نیز از سوی مسئولین تاکید کرد و گفت: باید برخی از این فضاهای مجازی فیلتر شود که متاسفانه نمی کنند.۴۵

حجت الاسلام محرمی استاد حوزه و دانشگاه قیداری در گفت و گو با خبرنگار اشراق۲۴ اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در طول سال‌های گذشته بارها نسبت به تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی دشمنان اسلام هشدار داده‌اند که این بار نیز تعبیر «ولنگاری فرهنگی» به عنوان یک زنگ هشدار جدی برای مقامات، تصمیم‌سازان و تصمیم‌‌گیرندگان جامعه است.

وی با بیان اینکه  دولت نیز تا کنون در این زمینه هیچ موفقیتی نداشته است و زیاد مسامحه کرده است درخصوص ولنگاری فرهنگی در کشور و دلایل  و زمینه های بروز آن گفت: مسامحه مسئولین فرهنگی در این زمینه یکی از مهمترین دلایل رخ دادن ولنگاری فرهنگی در جامعه است.

استاد دانشگاه قیداری در خصوص اینکه در این زمینه چه باید کرد نیز گفت: باید مردم و رسانه ها به عنوان نمایندگان مردم از دولت بخواهند و به گونه ای مطالبه کنند که جلوی اتفاقاتی چون تظاهر به بی دینی و بی حجابی گرفته شود.

وی تشکیل مجالس نامناسب با عنوان مجالس فرهنگی و کنسرت ها را از مظاهر ولنگاری فرهنگی دانست و افزود: ضایعات مربوط به نشر کتاب، تولید نرم افزارهای نامناسب در قالب لوح های فشرده  و …. از دیگر مظاهر ولنگاری فرهنگی است که باید جلوی آن گرفته شود.

حجت الاسلام محرمی بر نظارت و کنترل مناسب فضای مجازی به عنوان یکی از بخش های آسیب زننده به فرهنگ و زمینه ساز ولنگاری فرهنگی نیز از سوی مسئولین تاکید کرد و گفت: باید برخی از این فضاهای مجازی فیلتر شود که متاسفانه نمی کنند.

 وی بر ضرورت ورود جدی نهادهای فرهنگی و ارزشی به این عرصه برای رفع مشکلات فرهنگی و برطرف کردن دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب تاکید و تصریح کرد: باید عاجل، تاثیرگذار و مبنایی برای رفع ریشه‌ای این مسائل اقدام شود، قبل از اینکه ریشه‌های دینی این ملت توسط دین‌ستیزان خارجی و مزدوران داخلی سوزانده شود.

حجت الاسلام محرمی خاطر نشان کرد: کم کاری دولت و قدری هم نا آگاهی برخی از افراد ملت باعث ولنگاری فرهنگی شده و باید برای آن تدبیر شود.

ضرورت بهره‌گیری از ابزار نرم برای مقابله با جنگ نرم دشمن به جای روش‌های سلبی و سخت

استاد دانشگاه قیداری به افسران جنگ نرم اعم از معلمان، بسیجیان، خبرنگاران، مدرسان دانشگاهی و … خاطرنشان کرد: دشمن با شیوه‌ای نرم و ابزارهایی که ماهیت جبری ندارد وارد این عرصه شده است، بنابراین ما نیز باید با سلاحی مشابه وارد عرصه شده و از اجبار بپرهیزیم زیرا اجبار اکراه به دنبال دارد.

وی بیان داشت: دشمنان این را دریافته‌اند که اگر زن و مرد مسلمان به ویژه ایرانی را به حال خود رها کنند به فطرت خود بازگشته و دوباره عفت و حیا را انتخاب خواهند کرد بنابراین به صورت مستمر و نظام‌مند کار می‌کنند تا آنها را در مسیری که خودشان می‌خواهند نگه دارند.

حجت الاسلام محرمی تاکید کرد: بنابراین باید ما نیز ضمن تلاش برای شناخت ابعاد وجودی ابنای بشر برای حفظ کردن ملت در مقابل آسیب‌ها برنامه داشته باشیم.