فضای مجازی؛ تهدید‌ پیش‌روی نوجوان و خانواده

معاون بسیج رسانه استان زنجان در کارگاه توانمندسازی مربیان و معاونین پرورشی مدارس شهرستان خدابنده گفت: در حال حاضر فضای مجازی،تهدید‌ پیش‌روی نوجوان و خانواده هاست. به گزارش اشراق۲۴،کارگاه توانمندسازی مربیان و معاونین پرورشی مدارس شهرستان خدابنده با موضوع تهدیدات و آسیبهای فضای در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد. نوید کمالی مسئول بسیج رسانه […]

معاون بسیج رسانه استان زنجان در کارگاه توانمندسازی مربیان و معاونین پرورشی مدارس شهرستان خدابنده گفت: در حال حاضر فضای مجازی،تهدید‌ پیش‌روی نوجوان و خانواده هاست.
DSCN9751به گزارش اشراق۲۴،کارگاه توانمندسازی مربیان و معاونین پرورشی مدارس شهرستان خدابنده با موضوع تهدیدات و آسیبهای فضای در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد.

نوید کمالی مسئول بسیج رسانه استان زنجان در این گردهمایی در سخنانی تهدیدات فضای مجازی و لزوم آگاهی در برابر هجمه های فرهنگی را یاد آورشد و اظهار کرد: فضای مجازی؛ تهدید‌ پیش‌روی نوجوان و خانواده هاست.

وی افزود: امروزه شیوع و فراگیری استفاده از اینترنت در سراسر جهان علاوه بر کاربردهای مثبت و مفید فایده‌ای که داشته و دارد به تهدیدی برای نسل جوان خصوصا کودکان و نوجوانان تبدیل شده است.

مسئول بسیج رسانه استان زنجان ادامه داد: این تهدید به خصوص در کشورهایی با پیشینه فرهنگی و اجتماعی دینی و اسلامی مانند ایران بیشتر جلوه‌گر می شود چراکه ورود اینترنت به عرصه زندگی افراد خصوصا کودکان و نوجوانان و همه‌گیر شدن این فضا در میان این نسل هم فرصت‌ها و هم تهدیدهایی را پیش روی جامعه ما قرار داده است.

وی افزود: نوجوان، کنجکاو و تشخص‌طلب است و به دنبال ارضای این نیاز طبیعی در خود است و فضای اینترنت و دنیای مجازی این امکان را برای وی ایجاد می‌کند تا ورای ارتباطات هر روزه با دوستان خود با محیطی روبرو شود که این حس را در او ارضا می‌کند و از طرف دیگر یک تهدید هم برای نوجوان محسوب می‌شود‌.

مسئول بسیج رسانه استان زنجان با بیان اینکه تا وقتی خود والدین با مشکلات و معضلات فضای مجازی آشنایی کاملی ندارند و خود والدین قربانی فضای مجازی هستند نمی توانند به فرزندان خود درست استفاده کردن از فضای مجازی را آموزش دهند، افزود: ابتدا باید خود والدین با درست استفاده کردن از ابزار های دیجیتالی و فضای مجازی بخوبی آشنا شده سپس به فرزندان خود یاد دهند.

کمالی با بیان اینکه خانواده ایرانی خانواده مهربانی هستند و دوست دارند همه چیز را در اختیار فرزندان خود قرار دهند، اظهار کرد: باید دانست که در کشوری مانند آمریکا و اتحادیه اروپا  دسترسی به ابزار های دیجیتال خصوصا حسابهای اینترنتی برای فرزندان ۱۳سال بوده که اتحادیه اروپا به ۱۶ سال تغییر داده است.

وی با بیان اینکه فضای مجازی هم می تواند مفید باشد هم مضرر باشد ولی اکثر مردم استفاده غلط از فضای مجازی دارند، اظهار داشت: استفاده از فضای مجازی باید محدود باشد تا بنیان خانواده را متزلزل نکند.

در ادامه این گردهمایی کارگاه آموزشی،نحوه هوشیاری در برابر برنامه های تبلیغاتی دشمنان ارائه و به سئوالات حاضرین پاسخ داده شد.