غدیر، محور وحدت امت اسلامی است/ولایت فقیه،بهترین مصداق برای پایبندی به غدیر

استاد حوزه و دانشگاه قیداری با بیان اینکه غدیر، محور وحدت امت اسلامی است گفت: ولایت فقیه بهترین مصداقی است که ما میتوانیم با پیروی از آن به پیام پیامبر اکرم(ص) در روز غدیر جامه عمل بپوشانیم و همترین وظیفه شیعیان انتقال پیام و مفهومی است که سالها پیش توسط پیامبر گرامی اسلام به دنیا […]

ghadir-467x350استاد حوزه و دانشگاه قیداری با بیان اینکه غدیر، محور وحدت امت اسلامی است گفت: ولایت فقیه بهترین مصداقی است که ما میتوانیم با پیروی از آن به پیام پیامبر اکرم(ص) در روز غدیر جامه عمل بپوشانیم و همترین وظیفه شیعیان انتقال پیام و مفهومی است که سالها پیش توسط پیامبر گرامی اسلام به دنیا مخابره شد.

حجت الاسلام فیضی استاد حوزه و دانشگاه قیداری در گفت و گو با خبرنگار اشراق۲۴اظهار کرد: عید غدیر، عید الاکبر یا بزرگترین عیدمسلمین است و  می‌توان آن را به بزرگترین عید تمام ادیان الهی تعبیر کرد، چرا که حاصل زحمات تمام فرستادگان الهی، در این روز به نتیجه رسیده است و فاصله گرفتن از غدیر و پیام بزرگ آن، موجب خسران مسلمانان است.

وی اظهار داشت: غدیر روز فراموش ناشدنی است و این عید از جایگاه والایی بین مسلمانان برخوردار است که مفاهیم والای این روز را بیان می کند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: ولایت مطلقه  فقیه امروز نه تنها در جمهوری اسلامی ایران بلکه در تمام جهان اسلام بیانگر راهکارها و رهنمودهایی است که اگر به نحو احسن مورد توجه قرار گیرد، تمام مشکلات جامعه مسلمین حل می شود.

حجت الاسلام فیضی با بیان اینکه ولایت فقیه بهترین مصداقی است که ما میتوانیم با پیروی از آن به پیام پیامبر اکرم(ص) در روز غدیر جامه عمل بپوشانیم افزود: مهمترین وظیفه شیعیان انتقال پیام و مفهومی است که سالها پیش توسط پیامبر گرامی اسلام به دنیا مخابره شد.

وی با بیان اینکه شیعیان باید از همه امکانات و لوازم استفاده کنند و به تشریح اتفاقات غدیر خم بپردازند تصریح کرد: اتفاقی که در غدیر خم رخ داد اتفاق کوچکی نبود زیرا اگر این پیام مخابره نمی شد پیامبر خدا آنچه تا به آن روز انجام داده بود از جانب خداوند متعال بیهوده تلقی می شد.

حجت الاسلام فیضی با بیان اینکه پیامبر با معرفی ولایت و امامت و عرضه آن به مردم دین مسلمانان را کامل کردند افزود: ما باید با امکاناتی که دراختیار داریم به تبیین اتفاقات و خطبه های پیامبر و بیعت مردم با اولین امام مسلمانان بپردازیم.

وی یاداور شد:باید  آنچه واقعیت قضیه غدیر است بر همه مسلمانان عرضه شود، چرا که انکار این مسئله همان طور که خداوند متعال فرموده اند انکار اسلام و سرانجام آن آتش است.

حجت الاسلام فیضی با بیان اینکه در استانه عید غدیر خم قرار گرفته ایم و برای ما شیعیان نسبت به ولایت حضرت علی (ع) ادله های فراوانی در آیات و روایات نقل شده است، گفت: البته این ایام تنها برای شیعیان محور وحدت تلقی نمی شود بلکه اهل سنت نیز با اینکه معتقد به امامت حضرت علی (ع) نیستند اما جریان غدیر و محبت به اهل بیت به عنوان یک اجماع بین مذاهب مختلف محسوب می شود.

وی در پایان سخنان خود با تاکید به اینکه عید غدیر خم نماد محبت و مودت است، افزود: این ایام بهترین فرصت برای ایجاد وحدت بین آحاد مسلمانان است.