عطر نیکوکاری در مدارس استان زنجان پیچید

همزمان با سراسر کشور صبح امروز عطر نیکوکاری در مدارس استان زنجان پیچید.اشراق آنلاین،به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، همزمان با سراسر کشور جشن نیکوکاری در مدارس استان زنجان برای کمک به کودکان و دانش‌آموزان بی بضاعت آغاز تا دانش‌آموزان نیز در این جشن ملی و مذهبی مشارکت داشته باشند. آن هنگام که همه ما در […]

همزمان با سراسر کشور صبح امروز عطر نیکوکاری در مدارس استان زنجان پیچید.اشراق آنلاین،به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، همزمان با سراسر کشور جشن نیکوکاری در مدارس استان زنجان برای کمک به کودکان و دانش‌آموزان بی بضاعت آغاز تا دانش‌آموزان نیز در این جشن ملی و مذهبی مشارکت داشته باشند.

آن هنگام که همه ما در یک قدمی نوروز در فکر خریدن لباس‌های رنگارنگ و تغیر دکور در خانه‌های خود هستیم شاید باشند کسانی که لباس‌های کهنه و کفش‌های پاره‌ آنها باعث شرمندگی و خجالتشان شود.

وقتی ما دست در دست پدر و مادر خویش به سمت بازار می‌رویم و در فکرمان خریدهای کوچک و بزرگ را تصور می‌کنیم هستند کودکانی که در گوشه و کنارهای شهر نگاه حسرت بارشان بر ما سنگینی کند.

جشن عاطفه‌ها شاید آخرین فرصت ما در این سال باشد که یادمان بیفتد هنوز هم بوی خدا در وجود ما هست و اگر او دارای بخشش بی‌کران است ما هم بلدیم گاهی از خواسته‌های خود بخاطر دیگران بگذریم.

و چه خوب که مهرورزی را از همین امروز به کودکانمان بیاموزیم به کودکانمان یاد دهیم فقط خودشان نیستند که حق شادی و خنده را دارند و اگر قسمتی از خوشحالی خود را با دیگران تقسیم کنند بی‌شک شادی در این دنیا بیشتر خواهد شد.

امروز همزمان با سراسر کشور دانش‌آموزان زنجانی نیز مهرورزی را تمرین می‌کنند، یاد  می‌گیرند چگونه حس شادی را می‌توان در دنیا نشر داد و چگونه می‌توان خنده را بر لب که نه، در چشمان کودکان نیازمند ببینند.

جشن عاطفه‌ها سنت زیبایی است که علاوه بر تامین مایحتاج کودکان نیازمند باعث یادگیری حسن نوع‌دوستی بین آحاد مردم است، این را ولی یکی از دانش‌آموزان مدرسه مائده گفت و ادامه داد: خوشحال است که کودکش در محیط مدرسه یاد می‌گیرد چگونه باید به دیگران کمک کند.

ثریا صمدی آموزش صحیح کمک کردن را یکی دیگر از ویژگی‌های این طرح دانست و خاطرنشان کرد: کودکان می‌آموزند که باید کمک خود را از طریق نهادهای مربوطه همانند کمیته امداد به دست نیازمندان برسانند.

وی از اجرای این طرح استقبال کرد و گفت: خوشحالم که کمکم به دست کودکانی مانند فرزندم برسد تا در سال جدید آن‌ها برای خود لباس نو داشته باشند.

گفتنی است، همزمان با هفته نیکوکاری در سراسر کشور و در نخستین روز این جشن مدارس استان زنجان میزبان هدایای دانش‌آموزان برای افراد نیازمند است.

هدایای نقدی و غیر نقدی دانش‌آموزان پس از جمع‌آوری توسط انجمن اولیا و مربیان اداره آموزش و پرورش در بین مدارس دارای دانش‌آموزان بی‌بضاعت توزیع می‌شود تا در روزهای پایانی سال لبخند بر لب این افراد بنشیند.