شعر باید در خدمت ارزش ها باشد/جشنواره قرآنی،فرهنگی و هنری ماه رمضان در خدابنده برگزار شد+تصاویر

امام جمعه قیدار در سومین جشنواره قرآنی فرهنگی و هنری ماه رمضان شهرستان خدابنده گفت: شعر باید در خدمت ارزش ها باشد و شاعران برای انقلاب حرف بزنند. به گزارش اشراق24،سومین جشنواره قرآنی فرهنگی وهنری ماه رمضان شهرستان خدابنده با موضوع شعر وادب با حضور حجت الاسلم طالبی،امام جمعه شهر قیدار در محل دفتر امام […]

DSC08845DSC08836DSC08843امام جمعه قیدار در سومین جشنواره قرآنی فرهنگی و هنری ماه رمضان شهرستان خدابنده گفت: شعر باید در خدمت ارزش ها باشد و شاعران برای انقلاب حرف بزنند.

به گزارش اشراق24،سومین جشنواره قرآنی فرهنگی وهنری ماه رمضان شهرستان خدابنده با موضوع شعر وادب با حضور حجت الاسلم طالبی،امام جمعه شهر قیدار در محل دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد.

حجت الاسلام طالبی در این جشنواره با بیان اهمیت شعر و ادب در فرهنگ یک جامعه اظهار کرد: شعر شمشیر دو لبه ای است که از آن می توان هم استغاده خوب کرد و هم استفاده ی نادرست می توان از آن کرد.

وی افزود: کارکرد عمده‌ شعر تأثیرى است که شعر شاعر بر روى مخاطب می گذارد و شاعر نمی‌تواند در جنگ حق و باطل بی‌طرف باشد و حقیقتا شعر باید در خدمت ارزش‌ها باشد.

امام جمعه قیدار عنوان کرد: ارگان های فرهنگی می بایست به حمایت از چنین آثار و شاعران بپردازند و افتخار بزرگ و نعمت زیبایی است که شاعران این خطه ذوق سرشار و قریحه ی توانای خود را در خدمت ارائه مضامینی قرار داده اید که به کمال و سعادت شما و نوع بشر کمک می کند.

حجت الاسلام طالبی با اشاره به حدیثی از امام معصوم تصریح کرد: اگر کسی بیتی در مدح و یا ثنای ما بسراید در بهشت برای او قصری آماده می شود،با توجه به این حدیث می توان گفت، شعر موهبتی الهی و آسمانی است که باید قدر آن را بدانید.

وی خطاب به شاعران اذعان کرد: غرب از هر فرصتی برای اشاعه ی فرهنگ منحط خود استفاده می کند،شما نیز از چنین فرصت هایی بهره بگیرید.

امام جمعه قیدار ضمن بیان تاثیر مثبت هنر در ارتقاء فرهنگ اسلامی و انقلابی افزود: ان شاءالله این میراث گرانبها را پاس بدارید تا این شمشیر دو لبه نسل به نسل به آیندگان تحویل داده شود.

لازم به ذکر است که در ادامه این برنامه برخی از شاعران شهرستان خدابنده به قرائت اشعار خود پرداختند.