سه هزارخانوار تحت حمایت بهزیستی خدابنده قرار دارند/۱۲ کودک بی سرپرست در خدابنده وجود دارد

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خدابنده گفت: تعدادسه هزار خانوار شامل معلولین،زنان سرپرست خانوار،اعصاب و روان وضایعه نخاعی تحت حمایت بهزیستی قرار دارند. عصمت نصیری در گفت و گو با خبر نگار اشراق۲۴،به مناسبت هفته بهزیستی اظهار کرد: رویکرد سازمان بهزیستی کشور در جهت کاهش حمایت وافزایش توانمدسازی معلولین و مددجویان است که در این  راستا […]

هعهغ.jpgرئیس اداره بهزیستی شهرستان خدابنده گفت: تعدادسه هزار خانوار شامل معلولین،زنان سرپرست خانوار،اعصاب و روان وضایعه نخاعی تحت حمایت بهزیستی قرار دارند.

عصمت نصیری در گفت و گو با خبر نگار اشراق۲۴،به مناسبت هفته بهزیستی اظهار کرد: رویکرد سازمان بهزیستی کشور در جهت کاهش حمایت وافزایش توانمدسازی معلولین و مددجویان است که در این  راستا توسعه و ایجاد اشتغال پایدار جزو الویت های سازمان بهزیستی قرار دارد و اداره بهزیستی شهرستان خدابنده نیز ضمن انجام کلیه امور واگذار شده با در نظر گرفتن رویکرد سازمان اقدام به برگزاری کلاسها و ادوار مختلف آموزشی در زمینه های مختلف جهت افزایش آگاهی و فرهنگ سازی عموم مردم کرده است.

 وی با اشاره به شعار هفته بهزیستی “ایرانی با نشاط با بهتر زیستن”افزود: حضور دسته جمعی کارکنان بهزیستی خدابنده در نماز عبادی سیاسی جمعه،غبارروبی مزار شهدا،افتتاح گروه همیار نیکان و مهد کودک روناک،دیدار با امام جمعه،بازدید از منزل مددجویان،پخش مواد غذئی بین نیازمندان و مددجویان تحت پوشش بهزیستی و دیدار با فرماندار و نشست صمیمی کارکنان با رئیس اداره بهزیستی از جمله برنامه های این هفته در شهرستان خدابنده بود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خدابنده به عمده فعالیت های این اداره در سال گذشته و سال جاری اشاره کرد و گفت: تعدادسه هزارخانوار شامل معلولین،زنان سرپرست خانوار،اعصاب و روان وضایعه نخاعی تحت حمایت بهزیستی قرار دارند که هزار و ۳۰۰نفر به صورت ماهیانه مستمری می گیرند.

نصیری ادامه داد: شش هزار و ۶۲۲نفر در طرح cbr توان بخشی مبتنی بر جامعه در خدابنده عضو هستند و تحت حمایت بهزیستی قرار دارند و ۱۲ کودک بی سرپرست در خدابنده وجود دارد که ماهیانه ۲۰۰هزار تومان به خانواده ای که از آنها نگهداری می کنند داده می شود و کودک بد سرپرست در این شهرستان وجود ندارد.

وی افزود: ۴۷ مهد در سطح شهرستان مشغول فعالیت بوده که ۱۴ مهد در سطح شهر و ۳۳ روستا مهد از یارانه بهزیستی بهره هستند و تعداد کودکان پذیرفته شده در مهد کودک این شهرستان۱۲۴۷ کودک است و به تازگی مهد کودک روناک با مساحت ۱۲۰۰ و زیر بنای ۳۷۰ متر مربع ساخته شده و برای ساخت آن ۵۰۰ میلیون ریال توسط بخش خصوصی هزینه شده است.

نصیری با اشاره به آغاز فعالیت گروه  همیار نیکان در شهرستان خدابنده در زمینه های قالی بافی ، ساخت عروسک و خیاطی در دو نوبت صبح و عصر خاطر نشان کرد: با تشکیل گروه همیار نیکان در این شهرستان ،۷ زن سرپرست خانوار توانمند شده و در این بخش مشغول بکار شده اند.

وی افزود: آموزش مهارت های زندگی،نماز و عفاف و حجاب برای کارکنان اداره به همراه خانواده و همچنین برای مربیان مهدهای کودک و عموم مردم در محلات شهری و روستایی در سال جاری برگزار شده است و همچنین بازدید مستمر از مراکز غیر دولتی تحت نظارت سازمان از جمله مراکز اقامتی ترک اعتیاد و مراکز نگهداری معلولین،سالمندان،موسسات خیریه،انجمن و کلینیک های مددکاری،مهدهای کودک شهری و روستایی و همچنین تمدید و صدور مراکز غیر دولتی مرتبط نیز از دیگر اقدامات این اداره است.

این مسئول با اشاره به وجود یک مرکز نگهداری از سالمندان با نام اندیشه که ۴۰نفر مرد و ۴۰ نفر زن را تحت پوشش خود دارد اعلام کرد: جدیدا یک خیر خدابنده ای خانه ای به مساحت۴۲۰متر مربع را برای خانه سالمندان به صورت شبانه روزی اهداء کرده است.