گره اقتصادی خدابنده،عدم ساماندهی زمین های کشاورزی و واگذاری آن به افراد غیر بومی است /ارائه تسهیلات اقتصاد مقاومتی به ارزش بیش از یک و نیم میلیار تومان در خدابنده

فرمانده سپاه خدابنده در سومین جلسه قرارگاه جهاد اقتصادی گفت: ساماندهی زمین های کشاورزی و عدم واگذاری به افراد غیر بومی راهکار  تحقق اقتصاد مقاومتی و عامل پیشرفت در خدابنده است.به گزارش اشراق۲۴،سومین جلسه قرارگاه جهاد اقتصادی در اتاق جلسات سپاه خدابنده با حضور مسئولین ذیربط برگزار شد. در ابتدا مهدی دانشور مسئول بسیج سازندگی […]

SAM_7555SAM_7544SAM_7551فرمانده سپاه خدابنده در سومین جلسه قرارگاه جهاد اقتصادی گفت: ساماندهی زمین های کشاورزی و عدم واگذاری به افراد غیر بومی راهکار  تحقق اقتصاد مقاومتی و عامل پیشرفت در خدابنده است.به گزارش اشراق۲۴،سومین جلسه قرارگاه جهاد اقتصادی در اتاق جلسات سپاه خدابنده با حضور مسئولین ذیربط برگزار شد.

در ابتدا مهدی دانشور مسئول بسیج سازندگی سپاه خدابنده به ارائه گزارشی درباره فعالیت های انجام شده پرداخت و گفت: بیش از یک و نیم میلیار تومان  تسهیلات اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی در عرصه های مختلف پرورش قارچ،دام سبک و سنگین،ماهی،زنبور عسل،بسته بندی حبوبات و ریسندگی و بافندگی در شهرستان خدابنده اعطاء شده است.

وی افزود: آبرسانی به پنج روستا در شهرستان خدابنده در حال اجرا است و اردوهای جهادی یک روزه و هفت روزه با بکار گیری بیش از ۵۰۰نفر در عرصه های مختلف شامل لایه روبی قنات،احداث مساجد،مبارزه با علف های هرز،مرمت و به سازی مدارس،کشت محصولات کشاورزی،احداث غسالخانه انجام شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه خدابنده ادامه داد: امسال با همکاری آموزش و پرورش مناطق چهار گانه خدابنده،زیبا سازی،بهسازی و نقاشی ۵۶ آموزشگاه با بکار گیری دانش آموزان در اجرای طرح هجرت ۳ انجام می شود و  امسال نیز در عرصه های مختلف تسهیلات برای متقاضیان در جهت اشتغالزائی پرداخت خواهد شد.

سپس ولی اله ابراهیمی فرمانده سپاه خدابنده گفت: حمایت و با لابردن تولید داخلی و تولید کنندگان و سرمایه گذاران و صرفه جوئی در مصرف از مصادیق عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی است.

وی به راهکار عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی در شهرستان خدابنده اشاره کرد و گفت: ساماندهی زمین های کشاورزی برای کشت محصولات و عدم واگذاری به افراد غیر بومی به تحقق این امر کمک می کند.

فرمانده سپاه خدابنده ادامه داد: حل مشکل نبود کشتارگاه و حذف دلالان و واسطه ها در خرید و فروش محصولات کشاورزی نیز می تواند کمک شایانی در پیشرفت شهرستان خدابنده بکند.

در ادامه هر یک از مسئولین نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند و در پایان حجت الاسلام طالبی امام جمعه قیدار نیز اظهار کرد: دشمن در همه عرصه ها ب علیه جمهوری اسلامی ایران از جمله فرهنگی و نظامی شکست خورده است.

وی افزود: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری تحریم و جنگ اقتصادی،آخرین ترفند دشمن است و دیگر چیزی برای ارائه ندارند،بنابر این همه مسئولین باید در جهت خدمات رسانی،محرومیت زدائی و حل و فصل مشکلات مردم شهرستان اقدام و احساس مسئولیت بکنند.