رفع دغدغه‌های معیشتی مردم، جز با حرکت انقلابی و مدیریت جهادی شدنی نیست

امام جمعه قیدار گفت: رفع دغدغه‌های معیشتی مردم به نحو اساسی و علاج این درد مزمن، جز با حرکت انقلابی و مدیریت جهادی شدنی نیست.

به گزارش نسیم اشراق،حجت الاسلام علی موسوی امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه با اشاره به شب قدر اظهار کرد: شب قدر، شب رهایى از قید اسارت و بندگى شیاطین‏ است و قلب ماه مبارک رمضان است شبى است که ارزش و منزلت آن از هزار ماه بالاتر است.

وی افزود: شب قدر شب رقم خوردن مقدرات است و شب اصلاح امور است، شب تولد دوباره است شبی است که احیا و زنده نگه داشتن آن از سنت های الهی است، در این شب برای همه دعا کنیم و البته برای ظهور آقا امام زمان(عج)و برای حل مشکلات فردی اصلاح امور اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کشور دعا کنیم.

امام جمعه قیدار ادامه داد: بنابر روایات وارده شده، شب نوزدهم تقدیرها نوشته مى‌‏شود و در شب بیست و یكم، قطعى مى‌شود و در شب بیست و سوم امضا می‌شود. بنابراین هر شب اهمیت ویژه دارد و در این شب است كه «قرآن» بر قلب مقدس رسول گرامى اسلام(ص) نازل شد.

وی با اشاره به شعار سال گفت: نامگذاری سالها و انتخاب شعارهای اقتصادی در هفده سال اخیر از سوی رهبر حکیم انقلاب، اولا گویای این است که یکی از اولویتهای اصلی و دغدغه های اساسی حکمرانی در کشور ما، بهبود و اصلاح وضعیت اقتصادی و معیشت مردم است.

امام جمعه قیدار ادامه داد: ثانیا، نشان از فوریت و ضرورت مسأله اقتصاد برای کشور دارد، مسائلی از قبیل ارزش پول ملی، رونق تولید، افزایش صادرات غیر نفتی، پرهیز از واردات کالاهای غیرضروری، افزایش حمایت از شرکتهای دانش‌بنیان و دهها شاخص و موضوع اقتصادی دیگر به علت تأثیرات مستقیمی که بر زندگی و معیشت اقشار مختلف جامعه دارند، بسیار حائز اهمیت هستند.

وی افزود: سال 1403، از سوی رهبر حکیم انقلاب اسلامی، سال جهش تولید با مشارکت مردم نام گرفته است، این یعنی اقتصاد کماکان اولویت اول کشور است و باید به آن بیش از پیش پرداخته شود و همگان می‌دانند که رفع دغدغه‌های معیشتی مردم به نحو اساسی و علاج این درد مزمن، جز با حرکت انقلابی و مدیریت جهادی شدنی نیست.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: مقاوم سازى پایه هاى اقتصاد، راه مقابله با تکانه‌های خارجی است و”تولید ملّی” نقش محوری و جایگاه اصلی، در مسیر رسیدن به این هدف را دارد.

وی افزود: بدون شک، یک اقتصاد پویا، با تقویت تولید ملّی و حمایت از تولیدکنندگان محقق خواهد شد و تولیدات صنعتگران داخلی و ابتکارات شرکتهای دانش بنیان می‌تواند سهم صادرات را بالا برده و علاوه بر حل مشکلات اقتصادی، کشور را در مصاف با بیگانگان نیز قوی کند.

امام جمعه قیدار به12 فروردين،روز امامت و روز فتح و ظفر ملت نیز اشاره کرد و گفت: 12فروردین روز بزرگ، اما مظلوم و قدرناشناخته در میان مناسبت‌هاى انقلاب اسلامى است.

وی افزود: شاید علت مظلومیت و قدرناشناختگی این روز با عظمت قرار گرفتن این روز در تعطیلات نوروز است و شاید هم دلیل آن عدم فهم عمیق از اهمیت استقرار نظام جمهورى اسلامى است.

امام جمعه قیدار ادامه داد: مردم با حضور خود در صحنه‌های مختلف ثابت کردند که مصمم هستند این راه پر افتخار را با قدرت و اقتدار تمام ادامه دهند و به امید خدا شاهد تحقق وعده حضرت امام خمینی (ره) باشند.

وی افزود: رکن رکین شکل گیری، قوام و ثبات نظام جمهوری اسلامی حضور آگانه و اختیاری مردم است و کلید اصلی حل مشکلات حضور مردم است و حضور مردم هیچگونه جایگزینی ندارد و حضور مردم در میدان‌ها و صحنه‌های مختلف تعیین کننده امنیت ملی است و رکن دوم هم اسلامیت است.

امام جمعه قیدار ادامه داد: امروز مشکلاتی که استکبار برای نظام ما ایجاد می‌کند مانند تحریمها و… کف پایی است و زبان حال جمهوری اسلامی یا صاحب الزمان است و مقاومت در اثر اتصال است و بالاخره به نتیجه می‌رسد.