راه اندازی دفتر تجاری زنجان در ارمنستان موجب افزایش صادرات می‌شود

سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان با بیان اینکه کاهش تعرفه‌ها از سوی کشور ارمنستان به تسهیل صادرات کمک می‌کند گفت: راه اندازی دفتر تجاری زنجان در ارمنستان منجر موجب افزایش صادرات می‌شود.

به گزارش نسیم اشراق،مهدی سبحانی روز پنج شنبه در دیدار با فعالان اقتصادی استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان در سال گذشته 650 میلیون دلار صادرات داشته است اظهار کرد: با وجود ظرفیت‌های بالا، سهم کشور ارمنستان از صادرات 25 صدم درصد بوده است.

وی افزود: استان زنجان می‌تواند مکمل تجاری و اقتصادی خوبی برای کشور ارمنستان باشد با توجه به واردات کشور ارمنستان که ۸.۵ میلیارد دلار است از این میزان سهم ایران کمتر از 10 درصد ثبت شده است.

سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان عنوان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۳ میلیارد دلار صادرات از کشور به ارمنستان هدفگذاری شده که این میزان دست یافتنی است.

سبحانی افزود: در بخش اقتصادی صنایع زود بازده ارمنستان مورد توجه است هر چند ارمنستان جمعیتی بالغ بر ۳ میلیون نفری دارد ولی این کشور به لحاظ عضویت در اتحادیه اوراسیا دروازه ورود به بازار 200 میلیونی است.

وی تصریح کرد: با توفقاتی که کشور ارمنستان با اتحادیه اروپا و آمریکای شمالی دارد می‌توان از ظرفیت‌ها برای صادرات مجدد کالاها و کاهش تعرفه‌ها استفاده کرد.

سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان اذعان کرد: با توجه به کاهش تعرفه‌ها از سوی کشور ارمنستان که به تسهیل صادرات کمک می‌‌کند در این باره باید تسهیلات قانونی فراهم شود و راه اندازی دفتر تجاری زنجان در ارمنستان ایده خوبی است و صادرات داروهای ایرانی به ارمنستان باید صورت گیرد.

سبحانی گفت: سرمایه گذاری و گردشگری سلامت در ارمنستان اهمیت داشته و با تسهیلگری تجارت در این کشور می‌توان تعامل با کشورهای منطقه را مورد توجه قرار داد.

وی تاکید کرد: دیپلماسی به معنی صلح است که دستاوردهای آن شامل امنیت و توسعه روابط اقتصادی، تجاری و فناوری خواهد بود.