رأی احتمالی کمیته انضباطی؛ کسر ۳ امتیاز از استقلال یا تبرئه پس از دربی؟!

احتمال آن می‌رود که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال پس از دربی ۱۰۲ فوتبال تهران، رأی خود در پرونده استقلال را به ضرر این تیم صادر کند.

به گزارش نسیم اشراق به نقل از خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ هفته گذشته جلسه رسیدگی به شکایت باشگاه‌های پرسپولیس و آلومینیوم اراک از باشگاه استقلال با اتهام تخلف رخ داده در بحث سقف بودجه در پرونده محمدرضا خالدآبادی، سعید مهری، مهدی هاشمی‌نسب، گوستاوو بلانکو و کوین یامگا با حضور نمایندگان باشگاه‌های شاکی و متشاکی صورت گرفت.

مدیرعامل باشگاه استقلال و وکلای باشگاه پرسپولیس پس از این جلسه هر کدام روایت متفاوتی از ماجرای جلسه داشتند و رئیس کمیته انضباطی هم پاسخ مشخصی به پرسش‌های خبرنگاران نداد تا همه‌چیز درباره صدور و ابلاغ رأی به پس از دربی شماره ۱۰۲ بین استقلال و پرسپولیس که پنج‌شنبه همین هفته است، موکول شود.

از قرار معلوم اما رأی اعضای کمیته انضباطی صادر شده و فقط ابلاغ آن به پایان دربی موکول شده که احتمالاً پس از شهرآورد یا شنبه هفته آینده روی خروجی سایت فدراسیون فوتبال برود. روایت‌های مختلفی که هر یک در تضاد و تناقض با دیگری هستند، از سوی افراد نزدیک به باشگاه استقلال و یا پرسپولیس در این زمینه گمانه‌زنی و منتشر شده است.

از سمت باشگاه استقلال شنیده می‌شود که هیچ خطری آبی‌ها را تهدید نکرده و استقلال در این پرونده از جریمه و یا کسر امتیاز تبرئه خواهد شد؛ موضوعی که در سمت مقابل کاملاً آن را برعکس دانسته و آبی‌ها را بالقوه تیمی می‌دانند که ۳ امتیاز از آن کسر شده و تنها ابلاغ کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال مانده است.

بین ۳۰۰ میلیارد و یا ۳۲۵ میلیارد تومان سقف بودجه برای استقلال در این پرونده، اختلافاتی وجود دارد که این گمانه‌زنی‌ها را پدید آورده. از سمت دیگر رویه رسیدگی به پرونده احتمال کسر امتیاز از آبی‌ها را جدی‌تر و نزدیک‌تر به واقعیت جلوه می‌دهد که برای اثبات آن، باید به انتظار پایان دربی آخر هفته نشست.