دانشجوی جهادگر قیداری:با حضور در اردوی جهادی،قدر زندگی خودمان را بیشتر می دانیم/اردوی جهادی یک وظیفه است و اجباری در آن نیست

 دانشجوی جهادگر قیداری گفت: ما وقتی که از نزدیک مشکلات مناطق محروم رادرک و لمس می کنیم قطعا قدر زندگی خودمان را بیشتر می دانیم و می فهمیم که کل ایران فقط شهر های بزرگ نیست و روستاهایی هم هستند که مردم با جان و دل در این روستاها زندگی می کنند. به گزارش اشراق۲۴،اردوهای […]

۸۲۱۵۳۶۴_۹۱۴۳۵۱۴۸۵۹۵۱۶۷۲۴۰۹۴_۹۱۴۳۵۱۴۸۵۹۵۱۶۷۲۴۱۲۴_۹۱۴۳۵۱۴۸۵۹۵۱۶۷۲۴۱۱۴_۹۱۴۳۵۱۴۸۵۹۵۱۶۷۲۴۱۰۴_۹۱۴۳۵۱۴۸۵۹۵۱۶۷۲۴۰۸۴_۹۱۴۳۵۱۴۸۵۹۵۱۶۷۲۴۰۷۴_۹۱۴۳۵۱۴۸۵۹۵۱۶۷۲۳۵۵۴_۹۱۴۳۵۱۴۸۵۹۵۱۶۷۲۳۵۴IMG_20160702_005901  دانشجوی جهادگر قیداری گفت: ما وقتی که از نزدیک مشکلات مناطق محروم رادرک و لمس می کنیم قطعا قدر زندگی خودمان را بیشتر می دانیم و می فهمیم که کل ایران فقط شهر های بزرگ نیست و روستاهایی هم هستند که مردم با جان و دل در این روستاها زندگی می کنند.

به گزارش اشراق۲۴،اردوهای جهادی نه سیاسی است و نه اقتصادی و عقیدتی بلکه یک کار جهادی عام‌المنفعه خداپسندانه است و هر کس که تمایل به شرکت در این اردوها داشته باشد حتی اگر بسیجی نباشد هم می‌تواند وارد این عرصه شود و در مناطق محروم خدمت کند.

نتایج اردوهای جهادی را بهتر از هر جایی و هر کسی باید از زبان مردم محرومی شنید که طعم خوش همدلی جهادگران را چشیده‌اند.

مردمان محرمی که از لحظه حضور این جوانان درروستا دعاگویشان هستند وبرای عاقبت به خیری آنها دعا می کنندومی گویند این جوانان یقین بدانند که دعای خیر ما همیشه بدرقه راهشان خواهدبود.

اردوی جهادی دانشجویی شهرستان خدابنده با حضور ۵۰ نفر از دانشجویان  بسیجی دانشگاههای قیدار در مناطق محروم بخش سجاسرود، در روستاهای محروم اوچ بلاغ،قرا گل،چراغ حصاری،اق بلاغ و قمشلو در حال برگزاری است.

اعم فعالیتها شامل فعالیتهای عمرانی ترمیم و مرمت مدرسه ابتدایی روستای اوچ بلاغ که ایزو گام کشی،نقاشی داخل مدرسه، سیمان کاری،جوشکاری،نقاشی اطراف ساختمان، فعالیتهای آموزشی و فرهنگی توسط خواهران دانشجو در بیش از ۱۵نقطه از روستاهای شهرستان خدابنده در حال انجام است.

خبرنگار اشراق۲۴ سری به این جهادگران زده و علت حضور آنها در اردوهای جهادی دانشجوئی را جویا شده است.

یکی از دانشجویان دانشگاه پیام نور قیدار که دومین بار است در اردوهای جهادی حضور می یابد در گفتگو با خبرنگار اشراق۲۴ گفت: تاثیرگذاری اردوی جهادی مرا دوباره به این اردو در یک منطقه محروم در شهرستان خدابنده کشاند.

وی گفت: لبیک به ندای رهبری شاید یکی از دلایل اصلی حضور من دراین اردوهای جهادی باشد.

 محمدی ادامه داد: ما وقتی که از نزدیک مشکلات این مناطق محروم رادرک و لمس می کنیم قطعا قدر زندگی خودمان را بیشتر می دانیم و می فهمیم که کل ایران فقط شهر های بزرگ نیست و روستاهایی هم هستند که مردم با جان و دل در این روستاها زندگی می کنند.

دانشجوی دانشگاه آزاد قیدار اردوهای جهادی را همانند اردوهای راهیان نور دانست وگفت: هرچه درمورد این مناطق مطالعه کنیم تا یکبار حضور نیابیم مناطق را درک نمی کنیم و اردوهای جهادی همانند اردوهای راهیان نور است تا مناطق را ازنزدیک لمس نکنیم از کتاب خواندن وروایت گری درمورد این مناطق چیزی متوجه نمی شویم .

وی افزود: اردوی جهادی یک وظیفه است و اجباری درآن درکار نیست و در همین سختی هاست که انسان پرورش می یابد و توصیه  من به دوستانم این است که یکبار این مسائل را تجربه کنند قطعا به آن دلبسته خواهند شد.

یکی دیگر از دانشجویان گفت: وقتی به محرومیت این روستاها نگاه می کنی وا ین که روستاهای دورافتاده کمتر موردتوجه مسئولین قرار گرفته است احساس تکلیف و وظیفه می کنی که به این مناطق خدمت کنی .

وی افزود: کارکردن دراین مناطق لذت بخش است و با حضور درجمع مردم وکارکردن در کنار این مردم ساده وبی ریا لذت می بری.

یکی دیگر از دانشجویان رضای خدا را دلیل حضور در این مناطق می داندو عنوان کرد: خدمت به خلق خدا لذت بخش است و سختی های کاردر کنار این مردم دیده نمی شود.

خلجی دانشجوی دانشگاه علمی کاربردی خدابنده نیز اظهار کرد: مهمترین هدف اردوهای جهادی خودسازی است و حضورجوانان در این روستاها به گفته رهبری برکت است.

وی ادامه داد: بسیاری از این دانشجویانی که دراین اردوها حضور یافته اندکسانی هستند که ماهها ست از خانواده دوربوده وسختی ۲هفته ای امتحانات را نیز گذرانده اند و می توانستند اینک در کنار خانواده باشند اما آمده اند درروستایی دور افتاده با کمترین امکانات و دراین دل بیابان و در ظلمت تاریک تا با هر بیل و کلنگ زدن به خدا نزدیکتر شوند.