خدابنده پتانسیل بالائی در کشت زعفران دارد/با حمایت مسئولان زعفران و برگ قیصی زرد آلو به چین صادر می کنم

کارآفرین خدابنده ای که کارگاه بسته بندی چای و زعفران در شهر کرسف از توابع بخش مرکزی این شهرستان راه اندازی کرده است گفت: خدابنده پتانسیل بالائی در کشت زعفران دارد و با حمایت مسئولان زعفران و برگ قیصی زرد آلو به چین که طرفداران زیادی دارد صادر می کنم. پرویز شیرازی کارآفرین خدابنده ای […]

۲۰۱۶۰۶۱۱_۱۳۲۷۳۸زعفرانکارآفرین خدابنده ای که کارگاه بسته بندی چای و زعفران در شهر کرسف از توابع بخش مرکزی این شهرستان راه اندازی کرده است گفت: خدابنده پتانسیل بالائی در کشت زعفران دارد و با حمایت مسئولان زعفران و برگ قیصی زرد آلو به چین که طرفداران زیادی دارد صادر می کنم.

پرویز شیرازی کارآفرین خدابنده ای که کارگاه بسته بندی چای و زعفران در شهر کرسف از توابع بخش مرکزی این شهرستان راه اندازی کرده است در گفت و گو با خبرنگار اشراق۲۴ اظهار کرد: زعفران خاصیت داروئی بسیار ارزشمندی دارد که بیشتر در مناطق استانهای خراسان کاشت می شود و اغلب مردم آن را با نام آن استان می شناسند،در حالی که نسبت عیار زعفران از لحاظ کیفیت و عطر آن در منطقه خدابنده به مراتب بالاتر از زعفران استان های دیگراست.

وی افزود: این درحالی است که نسبت عیار زعفران از لحاظ کیفیت و عطر آن در منطقه خدابنده به مراتب بالاتر از زعفران استان های دیگر بوده و متاسفانه بدلیل عدم اطلاع رسانی از سوی مسئولان جهت فرهنگ سازی کاشت زعفران در منطقه این محصول طلائی و صادراتی به باده فراموشی سپرده شده و کسی رغبت به کاشت آن نمی کند درست در حالیکه این طلای سرخ ارشمند به قیمت گزافی در کشور اسپانیا به دلیل پکینگ مدرن به صد برابر قیمت فله وارد کشور های دیگر اروپائی می شود و به اسم اسپانیا رقم می خورد

کارآفرین خدابنده ای ادامه داد: باید مسئولین جهاد کشاورزی خدابنده در جهت ترویج و آموزش کاشت و برداشت زعفران مردم منطقه را یاری کنند و از این طریق به اشتغالزایی کمک کنند.

وی افزود: چون زعفران تنها محصولی است که نیاز آن به آب خیلی کم بوده و با یک بار کاشت۸سال متوالی می توان از آن بهره برداری کرد و بعد از ۸سال به دلیل فشردگی و ازدحام پیازک دوباره می توان پیازک آن را یا در زمین های دیگر کاشت یا به قیمت عالی در بازار بفروش رسانید..

شیرازی ادامه داد: لذا مسئولین جهاد کشاورزی و فرمانداری شهرستان خدابنده می توانند با تبلیغات و آموزش کاشت و برداشت آن به مردم، اشتغال عظیمی در این شهرستان ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: در طی ازتباطات اینجانب با برخی تاجرای زعفران در شانگهای چین و ارسال نمونه و تأیید کیفیت زعفران از طرف آنها و طی مذاکره با دوستان در استان خراسان قرار شد طی سفر دوستان چینی به ایران و بازدید از چند کارخانه بسته بندی زعفران در صورت تأیید،دوستان چینی سرمایه گذاری عظیمی انجام دهند که اگر درمنطقه خدابنده این پتانسیل وجود داشت بنای بازدید را در این شهر می گذاشتیم که با این بهانه در جهت صنایع تبدیلی محصولات دیگر کشاورزی از جمله برگ قیصی زردآلو که در کشور چین طرفداری زیادی دارد اقدام می کردیم.

شیرازی ادامه داد: می توان با رایزنی ها راه ورود کالای منطقه را به سائر کشورها گشود که این کار فقط با مطالعه دقیق مسئولان و استفاده ازارتباطات برخی دوستان عملی خواهد شد چون هیچ چیز غیر ممکن وجود ندارد.

کارآفرین خدابنده ای در پایان سخنان خود عنوان کرد: به امید روزی که مسئولان دیگاهشان جهانی ،نیتشون مردمی و حمایتشون تبریزی شود.