خدابنده دارای 288 هزار واحد دامی گوشتی است

به گزارش ثبیر،علی عیوضی امروزاظهار داشت: این تعداد واحد دامی گوشتی در بخش‌های واحدهای دامی بره، گوساله و بزغاله هستند. وی به افزایش واحدهای دامی شهرستان خدابنده اشاره کرد و افزود: واحدهای دامی شهرستان در سال‌های اخیر رشد خوبی داشته است. رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده با بیان اینکه اجرای طرح‌های توسعه کشاورزی در شهرستان […]

به گزارش ثبیر،علی عیوضی امروزاظهار داشت: این تعداد واحد دامی گوشتی در بخش‌های واحدهای دامی بره، گوساله و بزغاله هستند.

وی به افزایش واحدهای دامی شهرستان خدابنده اشاره کرد و افزود: واحدهای دامی شهرستان در سال‌های اخیر رشد خوبی داشته است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده با بیان اینکه اجرای طرح‌های توسعه کشاورزی در شهرستان خدابنده موثر بوده است، یادآور شد: بعد از اجرای طرح‌های توسعه کشاورزی وضعیت واحدهای دامی شهرستان نیز بهبود یافته است.

وی به افزایش واحدهای دامی بعد از اجرای طرح‌های توسعه کشاورزی اشاره کرد و گفت: بعد از اجرای طرح های توسعه کشاورزی بالغ بر 17 هزار 700 واحد دامی به ظرفیت دامی شهرستان افزوده شده است.

عیوضی با بیان اینکه این تعداد واحد افزوده شده باحمایت‌های بخش دولتی همراه بوده است، افزود: این تعداد واحد دامی با ارائه بیش از 106 میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان به ظرفیت موجود افزوده شده‌اند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده ایجاد واحدهای دامی در شهرستان خدابنده را موجب اشتغالزایی در این بخش عنوان کرد و اظهار داشت: با افزایش واحدهای دامی به ظرفیت موجود برای 355 نفر نیز به صورت مستقیم ایجاد اشتغال شده است.

وی به لحاظ تعداد دامدار شهرستان خدابنده را دارای 392 واحد دامداری دانست و گفت: از لحاظ تعداد دامدار یا واحد دامداری گوشتی، شهرستان خدابنده دارای392 واحد دامداری است.

عیوضی با بیان این که از این تعداد واحد دامداری 37 مورد صنعتی است، افزود: این 37 مورد در بخش بره و گوساله فعالیت دارند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده به دیگر واحدهای دامداری نیز اشاره کرد و اظهار داشت: 355 واحد نیز از نوع دامداری کوچک روستایی است.

وی اقدامات و مراحل اداری انجام شده در طرح توسعه کشاورزی برای توسعه واحدهای دامداری کوچک روستایی را یادآور شد و گفت: انجام مراحل اداری و تشکیل پرونده برای متقاضیان واجد شرایط از جمله این فعالیت‌ها بوده است.

عیوضی معرفی متقاضی برای دریافت تسهیلات را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: با هماهنگی ستاد طرح توسعه کشاورزی شهرستان خدابنده متقاضیان به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده به انجام پنج مرحله نظارت از زمان آغاز احداث تا پایان کار اشاره کرد و یادآور شد: نظارت مناسبی در این راستا صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه پس از اجرای طرح احداث و پایان کار با نظارت کارشناس مربوطه مجریان طرح جهت دریافت پروانه بهره‌برداری به بخش صدور پروانه دامداری‌‌های کوچک روستائی معرفی می‌شوند، افزود: از طریق معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان صورت می‌گیرد.

عیوضی مبلغ تسهیلات برای اجرای طرح‌ها در بخش دامداری‌های کوچک را یادآور شد و گفت: مبلغ تسهیلات هر طرح اجرائی دامداری کوچک به طور متوسط 300 میلیون ریال از بخش توسعه کشاورزی‌ است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده به سود کشاورزان از اجرای واحدهای کوچک دام اشاره کرد و اظهار داشت: سودآوری مناسبی در این بخش برای دامداران پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه با احتساب قیمت گوشت در هر کیلو می‌توان سودآوری دامداران را پیش‌بینی کرد، گفت: با احتساب هر کیلو گوشت 250 هزار ریال برآورد می‌شود بالغ بر یک میلیارد و 333 هزار ریال عاید دامداران شود.

عیوضی توسعه واحدهای دامی شهرستان را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: در سال‌های اخیر توسعه مناسبی در این بخش صورت گرفته است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده به طرح‌های توسعه کشاورزی اشاره کرد و گفت: شهرستان خدابنده عملکرد خوبی در طرح توسعه کشاورزی دارد.