حوزه‌ علمیه، دژی استوار در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام است/همایش خیرین حوزه علمیه جدیدالاحداث امام صادق (ع) شهر قیدار برگزار شد+تصاویر

زنجان در همایش خیرین حوزه علمیه جدیدالاحداث امام صادق (ع) شهر قیدار گفت: حوزه‌ علمیه، دژی استوار در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام است و وجود آن در شهرستان خدابنده یکی از آروزهای دیرین مردم بوده است. به گزارش اشراق24،امروز همایش خیرین حوزه علمیه جدیدالاحداث امام صادق (ع) شهر قیدار با حضور و سخنرانی نماینده […]

زنجان در همایش خیرین حوزه علمیه جدیدالاحداث امام صادق (ع) شهر قیدار گفت: حوزه‌ علمیه، دژی استوار در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام است و وجود آن در شهرستان خدابنده یکی از آروزهای دیرین مردم بوده است.

DSC08605

به گزارش اشراق24،امروز همایش خیرین حوزه علمیه جدیدالاحداث امام صادق (ع) شهر قیدار با حضور و سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر زنجان در فرهنگسرای شهر قیدار برگزار شد.

حجت الاسلام خاتمی در سخنرانی خود هدف از برگزاری این همایش را جلب کمک های مردمی برای تکمیل حوزه علمیه امام صادق(ع)شهر قیدار اعلام کرد و گفت: با توجه به نیاز شدید شهرستان خدابنده به وجود حوزه علمیه و کمبود بودجه برای ساخت آن، این همایش با پیگیری هیئت امناء برگزار شد.
وی با بیان این که کمک های مردمی و به ویژه خیرین نقش مهمی در به ثمر رسیدن این پروژه علوم اسلامی در شهرستان دارد، گفت: ساخت و تکمیل این حوزه علیمه نیازمند مساعدت های مردمی است که امیدواریم این پروژه هرچه زودتر به بهره‌ برداری برسد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر زنجان با اشاره به اهمیت وجود حوزه علمیه در خدابنده اظهار داشت: حوزه‌ علمیه، دژی استوار در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام است و وجود آن در این شهرستان یکی از آروزهای دیرین مردم بوده است.
خاتمی حوزه‌های علمیه را ستون مهم انقلاب اسلامی دانست و گفت: حوزه‌ های علمیه مهمترین مراکز اسلامی، قرآنی و فرهنگی هستند و جایگاه شان، از دانشگاه‌ ها، مدارس و دیگر ارگان‌ ها بالاتر و مهم‌ تر است و شایسته است مردم و مسئولان با اهمیت بیشتری در راستای تکمیل ساختمان آن گام بردارند.
وی با اشاره به تلاش های فراوان حجت الاسلام طالبی امام جمعه شهر قیدار عنوان کرد: امام جمعه قیدار پیگیری های فراوانی برای به ثمر رسیدن این پروژه انجام داده است.
خاتمی بر مشارکت مردم در تکیمل این پروژه تاکید کرد و گفت: حوزه علمیه کبودراهنگ از کارهای ماندگار برای تاریخ این شهرستان است که باید خیرین و مردم شریف شهرستان  از آن به عنوان بهترین باقیات صالحات استفاده کنند.

شایان ذکر است که در این مراسم مسولین شهر قیدار و شهرستان خدابنده و عموم مردم خیر این شهرستان جهت کمک به حوزه ی علمیه جدید الاحداث امام صادق(ع) حضورپیدا کرده بودند و با کمکهای نقدی و غیر نقدی خود را در این امر خداپسندانه سهیم کردند.