جذب ۸۸ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون در خدابنده

مدیر جهادکشاورزی خدابنده گفت: از آنجایی که ضریب مکانیزاسیون در بخش کشاورزی یکی از شاخص‌های مهم توسعه در این بخش است ۸۸ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزسیون در شهرستان جذب شده است. به گزارش اشراق۲۴،علی عیوضی مدیر جهادکشاورزی شهرستان خدابنده تصریح کرد: با نگاه ویژه دولت و وزارت جهادکشاورزی و با اختصاص خط اعتباری مکانیزاسیون در […]

indexمدیر جهادکشاورزی خدابنده گفت: از آنجایی که ضریب مکانیزاسیون در بخش کشاورزی یکی از شاخص‌های مهم توسعه در این بخش است ۸۸ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزسیون در شهرستان جذب شده است.

به گزارش اشراق۲۴،علی عیوضی مدیر جهادکشاورزی شهرستان خدابنده تصریح کرد: با نگاه ویژه دولت و وزارت جهادکشاورزی و با اختصاص خط اعتباری مکانیزاسیون در طول چند سال اخیر، شاهد افزایش ضریب مکانیزاسیون در سطح کشور، استان و خاصه در شهرستان خدابنده بوده‌ایم.

 

این مسئول افزود: از محل خط اعتباری مکانیزاسیون سال ۹۴ بالغ بر ۸۸ میلیارد ریال تسهیلات خرید انواع تراکتور، کمباین و ادوات کشاورزی به کشاورزان و زارعان شهرستان پرداخت شده است که نسبت به سهمیه ابلاغی استان به این شهرستان (۸۱٫۶ میلیارد ریال) ۱۰۸درصد جذب و پرداخت انجام شده است.

 

مدیر جهادکشاورزی شهرستان خدابنده با بیان اینکه با ارائه این مقدار تسهیلات چه دستگاه‌هایی خریداری و به کشاورزان تحویل داده شده است، خاطرنشان کرد: از طریق ارائه این مقدار تسهیلات، ۱۰۶ دستگاه انواع تراکتور، ۶ دستگاه کمباین، ۱۶۰ دستگاه انواع ادوات کشاورزی شامل انواع خاکورز حفاظتی، ردیف‌کار، چاپر، چیزل، روتیواتر، کولتیواتور، سیب‌زمینی‌کن، سیب‌زمینی‌کار، سرزن سیب‌زمینی، پرس علوفه و کودپاش دامی به کشاورزان تحویل داده شده است.

 

وی با اشاره به اینکه ضریب مکانیزاسیون در شهرستان خدابنده نسبت به سال‌های گذشته افزایش پیدا کرده است، یادآور شد: ضریب مکانیزاسیون شهرستان از ۱٫۲۶ در سال ۹۱ به ۱٫۵۴ در پایان سال ۱۳۹۴ ارتقاء پیدا کرده است.