جذب حداکثری جوانان و نوجوانان به مساجد ضروری است/بازدید سرزده مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان زنجان از کانون های خدابنده+تصاویر

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان زنجان گفت:  جذب حداکثری جوانان و نوجوانان به مساجد ضروری است از اینرو و برای رسیدن به این امر می بایست تمامی افرادی که در امر مدیریت مسجد موثر هستند به عنوان یک مجموعه منسجم و هماهنگ عمل کنند. به گزارش اشراق۲۴،مراسم تجلیل از فعالان کانون فرهنگی و هنری هجرت […]

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان زنجان گفت:  جذب حداکثری جوانان و نوجوانان به مساجد ضروری است از اینرو و برای رسیدن به این امر می بایست تمامی افرادی که در امر مدیریت مسجد موثر هستند به عنوان یک مجموعه منسجم و هماهنگ عمل کنند.
img10580155به گزارش اشراق۲۴،مراسم تجلیل از فعالان کانون فرهنگی و هنری هجرت شهرستان خدابنده با حضور امام جماعت، هیات امنا و مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان زنجان برگزار شد.

مرتضی مقدمی مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان زنجان در این مراسم اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی ستاد عالی کانون های مساجد جذب حداکثری جوانان و نوجوانان به مساجد است از اینرو و برای رسیدن به این امر می بایست تمامی افرادی که در امر مدیریت مسجد موثر هستند به عنوان یک مجموعه منسجم و هماهنگ عمل کنند.

 وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی برا مساجد طراز اسلامی خاطرنشان کرد: رونق مساجد، پرشور شدن صف های نماز جماعت و تقویت ابعاد مسجد به لحاظ سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مثمر ثمر است.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان زنجان برگزاری جلسات همفکری با ائمه جماعت، هیات امنا و متولیان فرهنگی جهت هماهنگی را ضروری عنوان کرد و ادامه داد: در شهرستان خدابنده هم به جهت گستردگی جمعیت این شهرستان کانون های مساجد در مناطق روستایی و شهری در رسیدن به هدف های مذکور گام های موثر و خوبی را برداشته اند.

مقدمی ادامه داد: کانون فرهنگی و هنری هچرت مسجد باب الحوائج شهرستان خهدابنده با برگزاری کلاس های مختلف آموزشی قرآنی و تشویق کودکان و نوجوانان به حضور در برنامه های فرهنگی و قرآنی توانسته است به خوبی ایفای نقش کند.

وی ادامه داد: این کانون تواسنه است با فعال کردن واحد خواهران با همت آقای محمدی و خانم محمودی فعالیت های قرآنی را در مسجد به خوبی اجرا کند و علاقمندان فراورانی را گردهم آورد.

در پایان این مراسم از زحمات هیات امنای مسجد باب الحوائج و مسوول کانون فرهنگی و هنری هجرت تقدیر شد.

*بازدید سرزده مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان زنجان از کانون های خدابنده

همچنین مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان زنجان در سفر یک روزه به شهرستان خدابنده از ۱۱ باب کانون فرهنگی و هنری  روستای بولاماجی، صدریه روستای دابانلو، معصومیه روستای محمد آباد، امام رئوف روستای چیلاخور، یاسر روستای خمارک، توحید روستای مجیدآباد، صادقیه شهر سجاس، انتظار روستای مزید آباد، آیت الله دانش، کرامت و هجرت شهر قیدار بازدید کرد.

در این بین برخی از کانون ها با ارائه گزارشی از نحوه اجرای برنامه های اوقات فراغت و برنامه هایی که در طول سال اجرا می شود، بازدید کنندگان را در جریان امور قرار دادند.

کانون فرهنگی و هنری یاسر روستای خمارک با اجرای کلاس های مهارتی شامل خیاطی و گلدوزی، کلاس های هنری شامل نقاشی، نمایش فیلم و برگزاری مراسم جشن تکلیف جوانان روستایی را به این کانون جذب می کند.

همچنین در کانون فرهنگی و هنری توحید روستای مجید آباد هم کلاس های عقیدتی شامل عرفان اسلامی و اخلاق، دروس مهارتی، هنری شامل نقاشی و خوشنویسی، کلاس های آموزشی در فوتبال و والیبال و اجرای تئاتر و گروه سرود تشکیل می شود.

کانون فرهنگی و هنری کرامت شهر قیدار هم برگزای دروس آموزشی علمی و پژوهشی، دوره های هنری، بازدید از اماکن تاریخی و مشاوره راهنمایی را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

در کانون فرهنگی و هنری هجرت شهر قیدار هم کلاس های قرآنی، گروه سرود ویژه خواهران و دوره های آموزشی در رشته های هنری و صنایع دستی اجرا می شود.

img11263925

پایان پیام/