تنها مدارس یادگیرنده می تواند مسیر تعالی را آغاز و طی کنند

مدیر ممتاز کشوری برنامه تعالی مدیریت گفت: مدرسه ای می تواند مسیر کیفیت و تعالی را آغاز کند که به مدرسه یادگیرنده تبدیل شود یعنی کادر مدیریتی و آموزشی آن نسبت به یادگیری و بروز رسانی اطلاعات و داشته های علمی خود احساس نیاز کنند. به گزارش اشراق۲۴،مرتضی فیروزی مدیر دبیرستان دوره اول متوسطه نمونه […]

مدیر ممتاز کشوری برنامه تعالی مدیریت گفت: مدرسه ای می تواند مسیر کیفیت و تعالی را آغاز کند که به مدرسه یادگیرنده تبدیل شود یعنی کادر مدیریتی و آموزشی آن نسبت به یادگیری و بروز رسانی اطلاعات و داشته های علمی خود احساس نیاز کنند.

به گزارش اشراق۲۴،مرتضی فیروزی مدیر دبیرستان دوره اول متوسطه نمونه دولتی اشراق و فریدون رجبی مدیر دبیرستان دوره دوم متوسطه نمونه دولتی مهر شهرستان خدابنده در برنامه تعالی مدیریت مدرسه رتبه ممتاز کشوری را کسب کرده اند.

در مراسمی که در سالن همایشهای صداو سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد دونفر از مدیران مدارس شهرستان خدابنده که در برنامه تعالی مدیریت مدرسه در سطح استان زنجان رتبه اول را کسب نموده بوند به عنوان مدیران ممتاز کشور تجلیل شدند.

مرتضی فیروزی مدیر دبیرستان نمونه دولتی اشراق در زمینه برنامه طرح تعالی مدیریت مدرسه اظهارداشت:برنامه تعالی مدیریت مدرسه، مدلی است که با هدف ترویج و تقویت سیستم خودارزیابی در درون مدرسه، ارتقاء کیفیت آموزشی و مشارکت مسئولان، والدین و دانش آموزان در اداره مدرسه اجرا می شود.

وی افزود: .مدرسه ای می تواند مسیر کیفیت و تعالی را آغاز کند که به مدرسه یادگیرنده تبدیل شود یعنی کادر مدیریتی و آموزشی آن نسبت به یادگیری و بروز رسانی اطلاعات و داشته های علمی خود احساس نیاز کنند.

فیروزی با تقدیر از کلیه دبیران آموزشگاه نمونه دولتی اشراق موفقیت حاصله را حاصل زحمات آنان و دیگر عوامل اجرایی و رهنمون های مدیر آموزش وپرورش  شهرستان خدابنده عنوان کرد.

فریدون رجبی مدیر دبیرستان نمونه دولتی مهر در باره اهداف برنامه تعالی مدیریت مدرسه نیز گفت: برنامه تعالی مدیریت مدرسه سعی دارد با تکیه بر سند تحول بنیادین و نگاهی تعالی بخش، مدرسه محور، مشارکت جو و کیفیت مدار علاوه بر تمرکز بر فرآیندهای مدیریتی شرایطی را فرآهم کند تا همه عوامل مدرسه با شناسایی ظرفیت ها و توانایی های خود، اهداف و برنامه های عملیاتی مدرسه را تعیین کنند.

رجبی توجه به فعالیتهای یادگیری و تداوم و استمرار اهداف تعلیم وتربیت را لازمه ارتقای طرحها و برنامه ها عنوان و از کلیه دست اندرکاران آموزشی وپرورشی آموزشگاه و مدیریت آموزش وپرورش خدابنده در زمینه کسب افتخار رتبه ممتازی کشور تقدیر کرد.

لازم به ذکر است که در برنامه تعالی مدیریت مدرسه ۵ آموزشگاه از دوره اول متوسطه و تنها یک آموزشگاه از دوره دوم متوسطه در سطح استان زنجان موفق به کسب رتبه ممتاز کشوری شدند.