تعداد مصدومین چهارشنبه سوری استان زنجان به 125 نفر رسید/ قطع عضو ۳ نفر

رئیس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به تعداد مصدومان چهارشنبه سوری در استان زنجان گفت: تا این لحظه 125 نفر در اثر انفجار مواد محترقه مجروح شدند.

به گزارش نسیم اشراق،داریوش تقیلو در گفتگو با پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با اشاره به اینکه متاسفانه علی‌رغم تاکیدات تعداد مصدومین چهارشنبه امسال تا ساعت۲۱ امشب ۲۸ نفر بود اما تا این لحظه به ۱۳۵ نفر رسید اظهار کرد: از این تعداد مصدومین ۴۴ نفر مربوط به زنجان بوده است.

وی از قطع عضو ۳ نفر در استان زنجان خبر داد و افزود: خوشبختانه تا این لحظه مورد فوتی در استان زنجان نداشتیم.

تقیلو با تاکید براینکه از مجموع ۱۳۵ مجروح ۱۱۷ نفر آقا بودند گفت: ۱۸ نفر از مجروحین نیز خانم هستند.

وی همچین با تاکید براینکه شادی لحظه‌ای با مواد محترقه می‌تواند صدمات جبران ناپذیری داشته باشد، عنوان کرد: در این راستا متاسفانه یک جوان ۲۰ ساله چشم خود را از داد و به دلیل شدت صدمات وارده چشم وی تخلیه شد.

رئیس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه از مجموع مجروحین حوادث چهارشنبه سوری ۴۲ نفر بستری شدند ابراز کرد: همچنین ۳۶ نفر از مجروحین به صورت سرپایی درمان و ترخيص شدند.

وی بیشترین مجروحین چهارشنبه سوری را با ۴۴ نفر مربوط به زنجان عنوان کرد و گفت: از مجموع مجروحین ۲۹ نفر در ابهر، ۲۲ نفر خدابنده، ۲۶ نفر خرمدره، ۴ نفر طارم، ۸ نفر ماهنشان و ۲ نفر ایجرود بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه ۶۴ پایگاه اورژانس در سطح استان زنجان وجود دارد تصریح کرد: همه پایگاه‌ها امروز فعال و در حالت آماده باش کامل بودند.

وی با تاکید بر اینکه علاوه بر آماده باش بودن پایگاه‌ها ۵ دستگاه آمبولانس نیز در نقاط شلوغ شهر زنجان مستقر بودند ادامه داد: کادر درمانی پایگاه‌های اورژانس در کمترین زمان ممکن بر بالین فرد آسیب دیده حاضر می‌شدند.