بقای ازدواج در گرو داشتن حس مسئولیت‌پذیری است

کارشناس مذهبی قیداری گفت: بقای شجره طیبیه ازدواج و خانواده در گرو داشتن حس مسئولیت‌پذیری هر دو طرف است و این حس در سایه بلوغ فکری و اجتماعی امکان‌پذیر است. حجت الاسلام محرمی در گفت وگو با خبرنگار اشراق۲۴،با تبریک سالروز ازدواج حضرت علی(ع)و حضرت فاطمه(س)اظهار کرد: در بررسی عوامل طلاق یکی از عوامل، ازدواج […]

کارشناس مذهبی قیداری گفت: بقای شجره طیبیه ازدواج و خانواده در گرو داشتن حس مسئولیت‌پذیری هر دو طرف است و این حس در سایه بلوغ فکری و اجتماعی امکان‌پذیر است.

[www.PixBaz.com]

[www.PixBaz.com]

حجت الاسلام محرمی در گفت وگو با خبرنگار اشراق۲۴،با تبریک سالروز ازدواج حضرت علی(ع)و حضرت فاطمه(س)اظهار کرد: در بررسی عوامل طلاق یکی از عوامل، ازدواج زودهنگام و عجولانه است این در حالی است که ازدواج امر مبارک و مقدسی است و در منابع دینی ما به شدت بر آن توصیه و تاکید شده است.

وی با بیان اینکه بقای شجره طیبیه ازدواج و خانواده در گرو داشتن حس مسئولیت‌پذیری هر دو طرف است، تصریح کرد: حس مسئولیت‌پذیری در سایه بلوغ فکری و اجتماعی امکان‌پذیر است و نمی‌توان از دختر و پسری که از مفهوم مقدس خانواده و مسئولیت‌های آن و از الزامات حقوق و تکالیف زنانه و مردانه درک درستی ندارند انتظار وفاداری و عشق‌ورزی داشت و در کنار این مسئله، فقدان آموزش مهارت‌های زندگی برای این گروه در عرض چند سال آینده فروپاشی خانواده‌ها و طلاق آنها را رقم خواهد زد.

کارشناس مذهبی قیداری ادامه داد: از این جهت لازم است برنامه مدون و مشخصی برای ازدواج در سنین پایین‌تر برای دختران و پسران از یکسو و والدین آنها از سوی دیگر طراحی و اجرا شود.

وی افزود: معضلی که در حال حاضر در شهرستان خدابنده بوجود آمده است ازدواج دادن دختران در سنین بسیار پایین است که این امر نیز آسیب زا است و ازدواج زمان و شرائط خاص خودش را دارد و نه در سن بالا و نه در سن بسیار پائین مناسب است.