بازیهای آسیایی هانگژو| بروزرسانی؛ پیروزی والیبال ساحلی مقابل ماکائو/ مصاف حساسس فوتبال با سعودی

مناف هاشمی روز گذشته با حضور در محل تمرین والیبال و فوتبال با کادر سرپرستی و فنی این تیم دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش نسیم اشراق؛ در حالیکه بازیهای آسیایی هانگژو به طور رسمی از اول مهر آغاز می شود، مسابقات برخی از رشته ها نظیر والیبال ساحلی و فوتبال آغاز شده و ورزشکاران ایران رقابتهای خود را در این مسابقات انجام می دهند. همچنین کادر سرپرستی و پزشکی ایران نیز در این رقابتها حضور دارند و فعالیت های مرتبط را از چند روز پیش آغاز کرده اند.

پیروزی والیبال ساحلی مقابل ماکائو

در اولین روز از مسابقات والیبال ساحلی بازیهای آسیایی هانگژو ۲۰۲۲ امروز (سه‌شنبه ۲۸ مرداد ماه) ملی پوشان کشورمان با نتیجه ۲ بر صفر از سد ماکائو گذشتند.

اولین دیدار ملی پوشان والیبال ساحلی کشورمان در نوزدهمین دوره بازیهای آسیایی هانگژو ۲۰۲۲ امروز از ساعت ۱۰ صبح در زمین اصلی مسابقات برگزار شد، که تیم ایران دو (علیرضا آقاجانی – عباس پورعسگری) به مصاف ماکائو (چنگ   و   وونگ) رفتند و در دو ست با نتیجه ۲۱ بر ۱۱ و ۲۱ بر ۸ از سد این تیم گذشتند.

ملی پوشان کشورمان (ایران یک) فردا چهارشنبه ۲۹ شهریور راس ساعت ۱۴ به وقت محلی به مصاف تاجیکستان می روند و ملی پوشان ایران یک (بهمن سالمی و سینا شوکتی) نیز ساعت ۲۰ مقابل قطر صف آرایی می کنند.

تیم ایران یک (بهمن سالمی و سینا شوکتی) امروز استراحت داشت و در آستانه اولین دیدار خود یک جلسه تمرین  سبک را در برنامه دارد.

ایران یک فردا چهارشنبه ۲۹ شهریور راس ساعت ۱۴ به وقت محلی به مصاف تاجیکستان می روند و تیم ایران دو (بهمن سالمی و سینا شوکتی) نیز ساعت ۲۰ مقابل قطر صف آرایی می کنند.

دیدار سرپرست کاروان با کادر والیبال و فوتبال

در آستانه آغاز رسمی نوزدهمین دوره بازیهای آسیایی در هانگژوی چین، مناف هاشمی دبیرکل کمیته و سرپرست کاروان اعزامی کشورمان با حضور در محل اسکان و تمرینات تیم ملی والیبال و فوتبال با کادر فنی و سرپرست این دو تیم دیدار و گفتگو کرد.

وضعیت تمرینات، آمادگی ملی پوشان، قرعه و مشکلات و کمبودها از مهمترین موارد مطرح شده در این دیدارها بود.

هاشمی سرپرست کاروان ضمن آرزوی موفقیت برای ملی پوشان کشورمان در بازیهای آسیایی از سرپرستان تیمها خواست تا ضمن نظارت دقیق بر روند آماده سازی ملی پوشان، پیگیری نشست های فنی و تخصص -ن رشته باشند تا از آخرین اخبار و تغییر و‌ تحولات و قوانین مربوط به رشته هود در بازیها با خبر شوند.

ضمنا تاکید شد که سرپرستان رشته های مختلف موارد مورد نیاز، کمبودها و مشکلات را به دفتر کادر سرپرستی مستقر در دهکده و معاونین کاروان انتقال دهند تا هر چه سریع‌تر نسبت یه تامین و رفع آنها اقدام شود.

در دیدار با کادر فوتبال هاشمی، سجادی، علی رغبتی با فرقانیان و عنایتی دیدار کردند و در دیدار با والیبالیست ها نیز عطایی، کارخانه، طلوع کیان و بیرانوند حضور داشتند.

راه اندازی کلینیک فدراسیون پزشکی ورزشی در هانگژو

فدراسیون پزشکی ورزشی در ادامه برنامه های خود در راه حفظ و ارتقای سلامت کاروان اعزامی ورزش ایران به بازی های آسیایی هانگژو، کلینیک اختصاصی ویژه اعضای کاروان ورزش ایران را در دهکده بازی ها در هانگژو برپا کرد.

سیداشکان اردیبهشت، دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی با اعلام این خبر اظهار داشت: پوشش پزشکی اردوهای ملی، ارائه مشاوره آنتی دوپینگ، ارائه مشاوره و تکمیل فرم های ورزشکاران در برنامه” ادل” آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ( وادا) به عنوان یکی از الزامات شرکت در بازی ها، ارائه مشاوره های تغذیه و روانشناسی ورزشی، معاینات تخصصی و فوق تخصصی اعضای کاروان اعزامی به هانگژو ، پیگیری درمان ورزشکاران و ارائه بسته های آموزشی سلامت و پزشکی ورزشی از جمله اقداماتی بود که فدراسیون پزشکی ورزشی در هفته ها و ماه های گذشته در راه آماده سازی کاروان اعزامی ورزش کشورمان انجام داد.

اردیبهشت افزود: در این راستا تجهیزات پزشکی و اقلام دارویی مورد نیاز کاروان  نیز در تهران تهیه و تدارک دیده شد و به محل بازی ها ارسال گردید.

وی ادامه داد: به منظور ارامش خاطر ورزشکاران کشورمان همچون ادوار گذشته ، کلینیک فدراسیون پزشکی ورزشی در دهکده بازی ها برپا شد و به تدریج همکاران ما به سرپرستی ریاست فدراسیون در این کلینیک مستقر شده و به صورت شبانه روزی به ارائه خدمت به اعضای کاروان خواهند پرداخت.

گام اول تیم فوتبال امید با دیدار برابر عربستان

مسابقات فوتبال نوزدهمین دوره بازیهای آسیایی از امروز در هانگژو آغاز می شود که تیم ملی کشورمان نیز دیدار حساسی را در پیش خواهد داشت.

تیم فوتبال امید که به سرمربیگری رضا عنایتی از 23 شهریورماه در شهر هانگژو مستقر شده، از امروز کارش را با دیدار برابر عربستان سعودی به صورت رسمی آغاز می کند. این تیم دو جلسه تمرینی رسمی را نیز پشت سرگذاشته تا برای مصاف امروز به آمادگی مورد نظر کادر فنی برسد.

بازی امروز امیدهای کشورمان در مجموعه ورزشی لینپینگ شهر هانگژو برگزار خواهد شد. این رقابت ساعت 14 به وقت تهران انجام می شود.

اتفاق بد برای تیم امید؛ 2 بازیکن هم مصدوم شدند

تیم امید کشورمان در شرایطی امروز به مصاف حریف سنتی خود در خاورمیانه می رود که رضا عنایتی چند بازیکن خود را در اختیار ندارد. دو بازیکن تیم فوتبال امید به دلیل مصدومیت امکان همراهی این تیم را ندارند. براساس اعلام کادر پزشکی تیم ملی فوتبال امید، علیرضا کوشکی به دلیل مصدومیت از ناحیه همسترینگ پای راست، حداقل برای 3 هفته بایستی مورد معالجه قرار بگیرد. بر این اساس، این بازیکن امکان همراهی تیم در دیدارهای بازیهای آسیایی را ندارد.
غلامرضا ثابت ایمانی نیز که دچار مصدومیت در ناحیه استخوان پای راستی شده بود، هنوز به طور ماکل بهبود پیدا نکرده است. اگرچه احتمال بهبودی این بازیکن در روزهای آینده وجود دارد اما نیازمند بررسی بیشتر است.

تیم فوتبال امید امروز در حالی در نخستین بازی خود در بازیهای آسیایی هانگژو به مصاف عربستان سعودی می رود که در لیست خود یاسین سلمانی و محمد عمری را به دلیل حضور پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا در ترکیب ندارد. علیرضا رضایی نیز به دلیل مشکل خروج نتوانسته به تیم ملحق شود. فردین یوسفی نیز ظهر امروز به هانگژو می رسد و بعید است بتواند پس از پرواز طولانی، در ترکیب قرار گیرد. اکنون کوشکی و ثابت ایمانی نیز امکان حضور در بازی را ندارند که کار غلامرضا عنایتی را بسیار مشکل کرده است.

بزرگترین گروه کاروان ورزشی اعزامی وارد دهکده شد

بزرگترین گروه کاروان ورزشی اعزامی کشورمان به بازیهای آسیایی هانگژو ۲۰۲۲ وارد دهکده بازیها شد.
نمایندگان رشته های ژیمناستیک، هندبال، دوچرخه سواری پیست و کوهستان، بوکس، تیراندازی، تکواندو، شمشیربازی، ووشو، تنیس، شنا، جودو، بسکتبال ۳ به ۳ بهمراه گروه دوم پزشکی جهت شرکت در مسابقات خود در بازیهای آسیایی وارد دهکده ورزشکاران شدند.

نپال اولین حریف شاگردان عطایی

تیم ملی والیبال ایران در نخستین مسابقه خود در بازی‌های آسیایی هانگژو به مصاف نپال می‌رود و دو تیم برای اولین بار در تاریخ برابر هم صف‌آرایی خواهند کرد.
مسابقات والیبال نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی از 28 شهریور تا 4 مهرماه در شهر هانگژو کشور چین برگزار می‌شود.
تیم ملی والیبال ایران که در گروه دوم مرحله مقدماتی مسابقات والیبال مردان این بازی‌ها با تیم‌های نپال و بحرین همگروه است، از ساعت 10 صبح روز چهارشنبه 29 شهریور به وقت تهران در نخستین مسابقه خود به مصاف نپال می‌رود. جدالی که برای نخستین بار در تاریخ بین دو تیم برگزار می‌شود و این تیم به عنوان شصتمین حریف مردان ایران در زمین حاضر می‌شود.
نپال را باید کشوری اسرارآمیز برای علاقه‌مندان به ارتفاعات بی‌نظیر و ماجراجویی‌های هیجان‌انگیز دانست، اما والیبال این کشور تا کنون موفقیت خاصی تجربه نکرده است و تنها مدال تیم ملی والیبال نپال به مسابقات منطقه مرکزی آسیا در سال 2017 برمی‌گردد که به رنگ برنز و مقام سومی است.
تیم ملی والیبال مردان نپال تجربه حضور در چهار دوره بازی‌های آسیایی دارد که بهترین رتبه کسب شده این تیم به جایگاه دوازدهمی در سال های 1982 و 1986 برمی‌گردد. همچنین این تیم در سال‌های 1978 و 2018 در جایگاه پانزدهم قرار گرفت.
رتبه تیم ملی والیبال نپال در رده‌بندی جهانی نیز نامناسب است به‌گونه‌ای که در بین 100 تیم برتر جهان قرار ندارد.
تیم ملی والیبال مردان ایران سابقه بازی در 14 رویداد مهم شامل بازی‌های المپیک، قهرمانی جهان، جام جهانی، جام قهرمانان بزرگ، لیگ جهانی، لیگ ملت‌ها، بازی‌های آسیایی، قهرمانی مردان آسیا، جام کنفدراسیون آسیا، بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، انتخابی المپیک، انتخابی لیگ جهانی، انتخابی قهرمانی جهان و جام واگنر دارد و همانگونه که در ابتدای این گزارش اشاره شد، تیم ملی والیبال نپال شصتمین حریف تاریخ والیبال ایران در جهان محسوب می‌شود که فهرست 59 کشور دیگر بر اساس قاره‌ها و مناطق والیبالی جهان به قرار زیر است:
قاره آسیا (33): چین، کره‌جنوبی، استرالیا، ژاپن، هنگ‌کنگ، تایلند، پاکستان، چین‌تایپه، سری‌لانکا، قطر، هند، سنگاپور، یمن، عراق، کویت، نیوزیلند، امارات، فیلیپین، اندونزی، عربستان سعودی، ویتنام، قزاقستان، افغانستان، لبنان، مالدیو، ترکمنستان، بحرین، ماکائو، مغولستان، کامبوج، فلسطین، رژیم اشغالگر قدس (زمانی که آسیایی بود) و عمان
قاره اروپا (14): لهستان، روسیه، ایتالیا، فرانسه، صربستان، آلمان، بلغارستان، فنلاند، پرتغال، هلند، اسلوونی، بلژیک، جمهوری آذربایجان و جمهوری چک
قاره آفریقا (4): مصر، تونس، الجزایر و گینه
منطقه نورسکا (4): آمریکا، کوبا، کانادا و پورتوریکو
منطقه آمریکای جنوبی (4): آرژانتین، برزیل، مکزیک و ونزوئلا

ادامه دارد…