انقلاب اسلامی ایران حلقه اتصال قیام حضرت امام حسین(ع) با انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) است

امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه گفت: انقلاب اسلامی ایران حلقه اتصال قیام حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام با انقلاب جهانی حضرت مهدی ارواحنا فداه است که از عاشورا سرچشمه گرفته و مقدمه و زمینه ساز انقلاب امام زمان علیه السلام است. به گزارش نسیم اشراق حجت الاسلام موسوی امام جمعه قیدار […]

امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه گفت: انقلاب اسلامی ایران حلقه اتصال قیام حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام با انقلاب جهانی حضرت مهدی ارواحنا فداه است که از عاشورا سرچشمه گرفته و مقدمه و زمینه ساز انقلاب امام زمان علیه السلام است.

به گزارش نسیم اشراق حجت الاسلام موسوی امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ۲۲ بهمن گفت:انقلاب اسلامی ایران با وجود رهبری مکتبی و الهی که جز ادای تکلیف الهی ، انگیزه‏ دیگری نداشت و مردمی که هدفی جز ائتلای دین و تحقق احکام الهی و ارزشهای نورانی اسلام و قرآن و اهل بیت نداشتند، موجب شد نصرت و رحمت الهی از آسمان انقلاب باریدن گرفت و نظام ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی  فرو ریخت و نظام الهی را بنا نهاد  ملتی که در نهایت درجه ذلت قرار داشت را به اوج عزّت و اقتدار رسانید.
وی افزود: انقلاب اسلامی ایران حلقه اتصال قیام حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام با انقلاب جهانی حضرت مهدی ارواحنا فداه است که از عاشورا سرچشمه گرفته و مقدمه و زمینه ساز انقلاب امام زمان علیه السلام است.
امام جمعه قیدار ادامه داد: امام خمینی (ره) همیشه انقلاب اسلامی در ایران را نسخه ای برگرفته از قیام اباعبدالله الحسین (ع) می دانستند و تاکید داشتند که مسیر حرکت انقلاب باید در راستای اتصال به حکومت عدل امام عصر(عج) قرار داشته باشد.
وی افزود: حضرت امام رضوان الله تعالی علیه «ما با خواست خدا دست تجاوز و ستم همه ستمگران را در کشورهای اسلامی می شکنیم و با صدور انقلابمان که در حقیقت صدور انقلاب راستین و بیان احکام محمدی (ص) است‚ به سیطره و سلطه و ظلم جهانخواران خاتمه می دهیم و به یاری خدا راه را برای ظهور منجی مصلح کل و امامت مطلق حق امام زمان – ارواحنا فداه هموار می کنیم.
امامجمعه قیدار ادامه داد: وجود ولی فقیه فجر صادق است که تاریکی های غیبت را می شکافد و زمینه را فراهم می کند تا خورشید ولایت حضرت بقیه الله الاعظم ،امام زمان ارواحنا فداه طلوع کند.
وی افزود: شب قدر انقلاب زمانی است که تقدیر انقلاب به دست امام زمان رقم می خورد و با اشاره الهی او این معجزه الهی؛ پیروزی انقلاب اسلامی محقق می شود و طاغوت کهنه و قدرتمند از بین رفت وقتی اعلام حکومت نظامی شد امام به مردم پیام دادند که مردم به حکومت نظامی اعتنا نکنند و در خانه ها نمانند و به خیابانها بریزند مرحوم آیت الله طالقانی با حضرت امام نیم ساعت صحبت می کنند تا شاید امام را قانع کنند تا مردم بیرون نیایند و قتل عام نشوند اما ناگهان می بینند که مرحوم طالقانی گوشی را می گذارند و با بغض در گلو در گوشه ای زانوی خود را بغل می کند وقتی از او علت را می پرسند می گوید: من اصرار کردم که امام اعلامیه‌هایش را پس بگیرد و امام هرچه می‌گفت، من قانع نمی‌شدم، در آخر فرمود: «آقای طالقانی! اصرار نکن! احتمال بده که این دستور از طرف امام زمان (عج) است!» تا امام این جمله را گفت، من به خود لرزیدم و بی‌اختیار گوشی را گذاشتم و حالم دگرگون شد.
امام جمعه قیدار تصریح کرد: ما معتقدیم ولی فقیه نایب عام امام زمان علیه السلام است و موید از سوی او است و مردم در پیدایش انقلاب و بقای انقلاب؛ به عنوان رکن اساسی هستند اگر ـ خدای ناکرده ـ مردم حضور نداشته باشند رهبر اگر علی‌بن‌ابی‌طالب هم باشد آن حکومت شکست می‌خورد. همه ما موظفیم این نظام را با همه توانمان حفظ کنیم!
وی افزود: حضرت آیت الله العظمی اما خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیروز (پنج‌شنبه)  همزمان با سالروز بیعت تاریخی همافران نیروی هوایی با حضرت امام (ره)، در دیدار با جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی حضرت آیت الله خامنه‌ای امتیاز بزرگ انقلاب اسلامی را «مردمی و دینی بودن» بیان کردند و فرمودند: “انقلاب اسلامی، مردمی بود و مردمِ معتقد به اسلام در همه مراحل همچون دفاع مقدس و شهادت فرزندانشان، صبر و شکر کردند، زیرا این دفاع و شهادت در راه خدا و امام حسین علیه‌السلام بود”.
حجت الاسلامموسوی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال را یک نمونه از عشق و ارادت مردم به انقلاب دانستند و فرمودند:” ۲۲ بهمن امسال از آن ۲۲ بهمن‌های تماشایی خواهد بود؛امسال به دلیل یاوه گویی های برخی از دولتمردان امریکا و غیر امریکا، مردم احساس می کنند که دشمن در حال کمین گرفتن و درصدد دشمنی است و به همین علت، به حول قوه الهی، حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال از همیشه گرم تر و پرشورتر خواهد بود و همه خواهند آمد”.
وی به طنین انداز شدن صدای تکبیر در شب پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران با تکبیر به پیروزی رسید پس باید این سنت حسنه تکبیری گوئی در ساعت ۹ شب ۲۲ بهمن ادامه یابد باید در سراسر ایران اسلامی صدای تکبیر طنین انداز شود و با این طنین پر صلابت تکبیر مستکبران عالم به لرزه در آید.

۸