نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه گفت: انقلاب اسلامى ایران از نظر پیدایش،انگیزه انقلاب،کیفیت مبارزه و ماندگاری از همه انقلابها جدا است. به گزارش نسیم اشراق،حجت الاسلام موسوی امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه اظهار کرد: یکى از ائمه معصومین علیهم السلام را دیدند که از اول شب تا صبح در […]
امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه گفت: انقلاب اسلامى ایران از نظر پیدایش،انگیزه انقلاب،کیفیت مبارزه و ماندگاری از همه انقلابها جدا است.
به گزارش نسیم اشراق،حجت الاسلام موسوی امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه اظهار کرد: یکى از ائمه معصومین علیهم السلام را دیدند که از اول شب تا صبح در حالى که مشغول طواف کعبه بود، تنها یک دعا مىکرد و آن این بود که خدایا! مرا از بخل دور بدار. وی افزود: شاید مراد از آیه ۱۰۳ سوره توبه که به پیامبر اسلام صلى الله علیه وآله دستور مىدهد: «خُذ من أموالهم صدقه… تطهرهم و تزکّیهم»، زکات مردم را بگیر و آنان را پاک کن، مراد پاک کردن مردم از بخل و حبّ دنیا باشد. امام جمعه قیدار ادامه داد: امام صادق علیه السلام فرمود: «من ادّى الزکاه… فقد وقى من الشح» هر کس زکات مال خود را بپردازد، قطعاً از بخل حفظ شده است،لذا زکات، وسیله تقرّب انسان به خداوند و پل اسلام و موجب رستگارى است. حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: انقلاب اسلامى ایران یک انقلاب استثنائى و یک پدیدهى منحصر به فرد و معجزه الهی بودو بدون تردید از همهى انقلابها جدا است. هم در پیدایش و انگیزه انقلاب و هم در کیفیت مبارزه و هم در ماندگاری. وی افزود: انقلاب های بزرگی مثل انقلاب فرانسه، روسیه و الجزایر، پس از مدت کوتاهى از دوره صعود دچار افول شدند. ، پس از فرداى پیروزى در هر سه انقلاب نقش مردم کمرنگ شد و مردم را از دایره تصمیمگیرى بیرون گذاشته شدند و گرفتار دکتاتوری شدند چون رهبران آن انقلاب ها الهی نبودند اما جایگاه ولایت در انقلاب اسلامى ایران، جلوى این آفات ها را گرفت و مانع از برقرارى دوباره استبداد شد. امام جمعه قیدار ادامه داد: نوع زندگی و رفتار و سیره حضرت امام و جانشین بر حق ایشان، حضرت آیتالله العظمی امام خامنهاى، سادهزیستى و مردمى بودن و در میان مردم زیستن، باعث شد بین مردم و حاکمیت پیوند عمیق و نا گسستنی ایجاد شود و هیچگاه بین آنها شکاف ایجاد نشود. وی افزود: راز ماندگارى انقلاب ایران نسبت به سایر انقلابها، این بود که ملت بزرگ ایران بر راه روش انقلابی مداومت کردند اما انقلابهای دیگر زود دچار استحاله شدند. امام جمعه قیدار ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران با انگیزه الهی صورت گرفت به همین خاطر از مکان مقدسی بنام مسجد شروع شد در اسلام سنگ بناى مسجد صرفا فقط به عنوان محل عبادت گذاشته نشده بلکه بهعنوان دژ مستحکم فرماندهى اسلام گذاشته شده لذا محورىترین نقش را در وحدت بخشیدن به قیامهاى مردمى ایفا کرد و می توان گفت «مسجد» مهمترین پایگاه ترسیم و تنظیم حرکت انقلاب بوده و هست و خواهد بود. وی تصریح کرد: مسجدها هم پایگاه ایجاد انقلاب بودند و هم پایگاه حفظ آن در برابر دشمن درونى و دشمن بیرونى. مسجد یک پتانسیل قوى براى حفظ نظام جمهورى اسلامى است و دشمن به این اهمیت پی برده از این، جهت تلاش مىکند تا کارکرد سیاسى مسجد را کمرنگ نماید یا بهکلى از بین ببرد تلاش دشمن بر سکولار شدن مساجد و هیات های مذهبی است خیلی جالب و شنیدنی است که بى.بى.سى از تغییر کاربرى مسجدها و سیاسى شدن آنها اظهار نگرانی می کند این اظهار نگرانی دشمن انسان را به یاد جمله حضرت امام می اندازد که مى فرمودند: “هرگاه بنگاههاى تبلیغاتى غربى، مانند بى.بى.سى و سى.ان.ان و…، از چیزى تعریف کنند، معلوم مى شود اشکالى در آن است، و هرگاه به چیزى حمله کنند، معلوم می شود که راه درستى انتخاب شده است”. حجت الاسلام موسوی ادامه داد: مهمترین موضوع امروز حفظ نظام و انقلاب و حفظ دستاوردهای آن است؛ نخستین گام در راه محافظت از این نعمت عظیم الهی و دستاوردهای آن آسیب شناسی انقلاب است که از جایگاه والا و ضروری برحوردار است بر همه دلسوزان نظام واجب است علاوه بر این که آسیبها و آفتهایی که انقلاب را تهدید می کنتد را شناسایی کنند ،باید راهکارهای مقابله با آنها را نیز بیابند. وی افزود: از میان آثار موجود امام خمینی(ره)، وصیتنامۀ سیاسی – الهی امام چکیدۀ دیدگاههایشان در مورد مسایل مربوط به انقلاب است که حضرت امام آسیب ها و آفت هایی را که آینده انقلاب را تهدید می کند را همراه با راه های مقابله با آن بیان کرده است.
Δ