انقلاب اسلامى ایران از نظر پیدایش،انگیزه انقلاب،کیفیت مبارزه و ماندگاری از همه انقلابها جدا است

امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه گفت: انقلاب اسلامى ایران از نظر پیدایش،انگیزه انقلاب،کیفیت مبارزه و ماندگاری از همه انقلابها جدا است. به گزارش نسیم اشراق،حجت الاسلام موسوی امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه اظهار کرد: یکى از ائمه معصومین علیهم السلام را دیدند که از اول شب تا صبح در […]

امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه گفت: انقلاب اسلامى ایران از نظر پیدایش،انگیزه انقلاب،کیفیت مبارزه و ماندگاری از همه انقلابها جدا است.

به گزارش نسیم اشراق،حجت الاسلام موسوی امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه اظهار کرد: یکى از ائمه معصومین علیهم السلام را دیدند که از اول شب تا صبح در حالى که مشغول طواف کعبه بود، تنها یک دعا مى‏کرد و آن این بود که خدایا! مرا از بخل دور بدار.
وی افزود: شاید مراد از آیه ۱۰۳ سوره توبه که به پیامبر اسلام صلى الله علیه وآله دستور مى‏دهد: «خُذ من أموالهم صدقه… تطهرهم و تزکّیهم»، زکات مردم را بگیر و آنان را پاک کن، مراد پاک کردن مردم از بخل و حبّ دنیا باشد.
امام جمعه قیدار ادامه داد: امام صادق علیه السلام فرمود: «من ادّى الزکاه… فقد وقى من الشح» هر کس زکات مال خود را بپردازد، قطعاً از بخل حفظ شده است،لذا زکات، وسیله تقرّب انسان به خداوند و پل اسلام و موجب رستگارى است.
حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: انقلاب اسلامى ایران یک انقلاب استثنائى و یک پدیده‏ى منحصر به فرد و معجزه الهی بودو بدون تردید از همه‏ى انقلاب‏ها جدا است. هم در پیدایش و انگیزه انقلاب و هم در کیفیت مبارزه و هم در ماندگاری.
وی افزود: انقلاب های بزرگی مثل انقلاب فرانسه، روسیه و الجزایر، پس از مدت کوتاهى از دوره صعود دچار افول شدند. ، پس از فرداى پیروزى در هر سه انقلاب نقش مردم کم‏رنگ شد و مردم را از دایره تصمیم‏گیرى بیرون گذاشته شدند و گرفتار دکتاتوری شدند چون رهبران آن انقلاب ها الهی نبودند اما جایگاه ولایت در انقلاب اسلامى ایران، جلوى این آفات ها را گرفت و مانع از برقرارى دوباره استبداد شد.
امام جمعه قیدار ادامه داد: نوع زندگی و رفتار و سیره حضرت امام و جانشین بر حق ایشان، حضرت آیت‏الله العظمی امام خامنه‏اى، ساده‏زیستى و مردمى بودن و در میان مردم زیستن، باعث شد بین مردم و حاکمیت پیوند عمیق و نا گسستنی ایجاد شود و هیچگاه بین آنها شکاف ایجاد نشود.
وی افزود: راز ماندگارى انقلاب ایران نسبت به سایر انقلاب‏ها، این بود که ملت بزرگ ایران بر راه روش انقلابی مداومت کردند اما انقلاب‏های دیگر زود دچار استحاله شدند.
امام جمعه قیدار ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران با انگیزه الهی صورت گرفت به همین خاطر از مکان مقدسی بنام مسجد شروع شد در اسلام سنگ بناى مسجد صرفا فقط به ‏عنوان محل عبادت گذاشته نشده بلکه به‏عنوان دژ مستحکم فرماندهى اسلام گذاشته شده لذا محورى‏ترین نقش را در وحدت بخشیدن به قیام‏هاى مردمى ایفا کرد و می توان گفت «مسجد» مهم‏ترین پایگاه ترسیم و تنظیم حرکت انقلاب بوده و هست و خواهد بود.
وی تصریح کرد: مسجدها هم پایگاه ایجاد انقلاب بودند و هم پایگاه حفظ آن در برابر دشمن درونى و دشمن بیرونى. مسجد یک پتانسیل قوى براى حفظ نظام جمهورى اسلامى است و دشمن به این اهمیت پی برده  از این‏، جهت تلاش مى‏کند تا کارکرد سیاسى مسجد ‏را کم‏‏رنگ نماید یا به‏کلى از بین ببرد تلاش دشمن بر سکولار شدن مساجد و هیات های مذهبی است خیلی جالب و شنیدنی است که   ‏بى.‏بى.سى از تغییر کاربرى مسجدها و سیاسى شدن آن‏ها اظهار نگرانی می کند این اظهار نگرانی دشمن انسان را به یاد جمله حضرت امام می اندازد که مى‏ فرمودند: “هرگاه بنگاه‏هاى تبلیغاتى غربى، مانند بى.‏بى.سى و سى.ان.ان و…، از چیزى تعریف کنند، معلوم مى‏ شود اشکالى در آن است، و هرگاه به چیزى حمله کنند، معلوم می شود که راه درستى انتخاب شده است”.
حجت الاسلام موسوی ادامه داد: مهم‌ترین موضوع امروز حفظ نظام و انقلاب و حفظ دستاوردهای آن است؛ نخستین گام در راه محافظت از این نعمت عظیم الهی و دستاوردهای آن آسیب‌ شناسی انقلاب است که از جایگاه والا و ضروری برحوردار است بر همه دلسوزان نظام واجب است  علاوه بر این که آسیب‌ها و آفت‌هایی که انقلاب را تهدید می کنتد را شناسایی کنند ،باید راهکارهای مقابله با آنها را نیز بیابند.
وی افزود: از میان آثار موجود امام خمینی(ره)، وصیت‌نامۀ سیاسی – الهی امام چکیدۀ دیدگاه‌هایشان در مورد مسایل مربوط به انقلاب است که حضرت امام آسیب ها و آفت هایی را که آینده انقلاب را تهدید می کند را همراه با راه های مقابله با آن بیان کرده است.