انتخابات،سربلندی نظام و نمایش پیوند مبارک امت با ولایت

امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه با اشاره به انتخابات گفت: امروز یک فرصت‏ بی ‏بدیل دیگری است برای نمایش عزت، عظمت و اقتدار ،سربلندی نظام و نمایش پیوند مبارک امت با ولایت است. به گزارش اشراق۲۴،سید علی موسوی در خطبه های نماز جمعه شهر قیدار با بیان اینکه فتح خرمشهر در عملیات […]

امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه با اشاره به انتخابات گفت: امروز یک فرصت‏ بی ‏بدیل دیگری است برای نمایش عزت، عظمت و اقتدار ،سربلندی نظام و نمایش پیوند مبارک امت با ولایت است.۲۴۵۶۸۳۵

به گزارش اشراق۲۴،سید علی موسوی در خطبه های نماز جمعه شهر قیدار با بیان اینکه فتح خرمشهر در عملیات بیت ‏المقدس (۱۳۶۱ ه.ش) روز مقاومت، ایثار و پیروزی‏، است، افزود: آزاد سازی خرمشهر»نماد نصرت الهی و شاه ‏بیت مقاومت و ایثار ملت بزرگ ایران است.

وی ادامه داد: سردار قادسیه در سر سودای فتح ۶ روزه ایران را در سر می ‏پرورانید اما حماسه، آفرینان خرمشهر چون جهان آرا و علم الهدی و چمران  نگذاشتند خواب دشمن تعبیر شود. آرامش را از دشمن بعثی ربودند و باعث خروج ذلت‏بار آن‏ها در سوم خرداد ۱۳۶۱ از خرمشهر شدند که حضرت امام فرمودند: «خدا خرمشهر را آزاد کرد» و با این تعبیر زیبا، تمام حماسه‏ آفرینان او لشکریان والهی  تلقی شدند.

موسوی با بیان اینکه فتح خرمشهر برای همیشه اندیشه تسلط بر ایران، را به زباله‏ دان تاریخ فرستاد، گفت: حماسه ماندگار آزادی خرمشهر همچون آینه ‏ای پیش روی ما و مسؤولان باید آن ‏را مبنای رفتار خویش قرار دهند، که در این صورت بی شک در هر عرصه  ‏ای پیروز خواهیم شد و اگر غفلت کنیم، باید طعم تلخ شکست را بچشیم که در این صورت، هم باید پاسخگوی صیاد شیرازی‏ها، جهان آراها، چمران‏ها و… که چنین آینه‏ای را فراروی ما قرار دادند، باشیم و در مورد تقصیرهای خود به آیندگان پاسخ دهیم.

امام جمعه خدابنده گفت: یک مسئله با اهمیت جهت عبرت در مسئله سقوط خرمشهر بعد مقاومت مسئله نفوذ بود بنی صدر نفوذی دشمن بود نیروهای مردمی و انقلابی و سپاهی را در دفاع از خرمشهر به کار نگرفت مقام معظم رهبری در خطبه‏های نماز جمعه‏ ۱۴ خرداد ۱۳۶۱ دلیل خونین‏ شهر شدن خرمشهر را این‏گونه توضیح می‏ دهند: «مسؤولان خیانت‏کار، آن‏هایی که سررشته  امور در جنگ صددرصد به دست و تدبیر آن‏ها بود، حاضر نبودند برای نیروهای جنگنده‏  مردمی اعتباری قائل بشوند.

موسوی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، این نیروی جان برکف، سالهای گذشته از طرف آن فراری نگون‏بخت و همکاران و هم‏فکرانش جدی گرفته نمی ‏شد. این بود که خود را از یک نیروی عظیم محروم کرده بودند.»

وی ادامه داد: با عزل بنی‏صدر آن نفوذی خائن مانعی بزرگ برای پیشرفت کار جنگ و کشور از سر راه ملت ایران برداشته شد. شکسته‏شدن حصر آبادان در ۵ مهر ۱۳۶۰ نخستین ثمره توجه به نیروی مردمی بود. و در عملیات بیت‏المقدس به تاریخ دهم اردیبهشت آغاز و خرمشهر به‏ طور کامل آزاد شد و پرچم پُرافتخار جمهوری اسلامی ایران برفراز «مسجد جامع» و پل تخریب‏ شده‏  خرمشهر به اهتزاز درآمد.

امام جمعه خدابنده گفت: این پیروزی نگاه جهانیان را به انقلاب اسلامی ایران تغییر داد. کسانی‏که تا آن روز به‏ دنبال فروپاشی انقلاب تازه متولدشده‏ی اسلامی در ایران بودند، پس از فتح خرمشهر تغییرات و تردیدهای بسیاری در باورشان ایجاد شد

موسوی با بیان اینکه علت این که امروز ما در مقابل قوی‏ترین قدرت‏های عالم در مقابل آمریکا احساس قدرت می کنیم به خاطر همین فتح خرمشهرهاست، گفت: آغاز محاصره اقتصادی جمهوری اسلامی ایران از سوی آمریکا یکم خرداد تحریم اقتصادی یک تحفه الهی بود که اندیشه ها و فکرهای اندیشمندان ما را راه انداخت امام (ره) فرمودند تحریم اقتصادی هدیه ای آسمانی بود که ما را به سمت خود کفائی سوق داد.

وی با بیان اینکه هدف دشمن در محاصره اقتصادی خسته‏کردن و جداکردن مردم از نظام و بازگرداندن سلطه خود بر کشور و در نهایت زمین‏زدن جمهوری اسلامی‏ بود، گفت: دشمن سی وچند ‏سال همه تلاش خود را در توطئه و دشمنی بر علیه جمهوری اسلامی به کار گرفت از کودتا و جنگ تحمیلی،حمله نظامی گرفته تا تحریم اقتصادی و مصادره اموال ،جنگ روانی و تبلیغاتی و دخالت آشکار در انتخابات و… اما به حول قوه الهی همه اینها به صحنه‏ هایی از شکست و سرگردانی برای دشمن تبدیل شد و آیه «ان کید الشیطان کان ضعیفا» برای جهانیان معنا شد.

امام جمعه قیدار با اشاره به ۳۰ اردیبهشت ماه، گفت: روز ملی جمعیتمیزان جمعیت هر جامعه ای یکی از شاخص های توانمندی آن جامعه محسوب می شود. در کشور ایران سال هایی را مشاهده می کنیم که به علل مختلف، سیاست کلی کشور به سمت کاهش جمعیت متمایل بود که این مسأله می تواند کشور ایران را از جهات مختلف در معرض خطرات جدی و چه بسا جبران ناپذیری قرار دهد. رهبر معظم انقلاب طی سال های اخیر این مسأله را با جدیدت به مسئولین و ملت ایران بارها گوشزد نموده و خطرات تحدید نسل و راه کار های افزایش جمعیت را به مناسبت های گوناگون بیان فرموده اند.

موسوی افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری فرزند اوری و افزایش جمعیت بین مردم باید فرهنگ‌ سازی شود باید جوانب قضیه سنجیده، شود بررسی شود چه چیزهایی  موجب می شود جامعه‌ ما دچار میل به کم‌ فرزندی بشود باید گره‌ ها باز شود، باید عوامل کاهش جمعیت و موجبات افزایش جمعیت به‌ نحو مطلوب، درست سنجیده شود و موانع برطرف شود.

وی ادامه داد: برخی به خاطر ترس از فقر و مسائل اقتصادی شعار فرزند کمتر زندگی بهتر می دهند همان کاری که در جاهلیت طبق نقل قرآن کریم انجام می دادند

امام جمعه خدابنده گفت: امروز یک فرصت‏ بی ‏بدیل دیگری است برای نمایش عزت، عظمت و اقتدار ،سربلندی نظام و نمایش پیوند مبارک امت با ولایت است.

موسوی افزود: ملت بزرگ ایران، در طول نزدیک به چهار دهه از حیات پربار انقلاب اسلامی  با لبیک به فرامین رهبران الهی خود شرکت وظیفه اجتماعی و ملی،  و تکلیف شرعی دانسته با حضور پرشور و آگاهانه  در پای صندوق‏ های رأی، جلوه‏ه ای زیبایی از شکوه جمهوریت و مردم‏سالاری دینی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را آفریدند و دشمنان را مایوس نمودند. و امروز روز ۲۹ اردیبهشت دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی ایران در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه دشمنان ما همیشه وقتی حضور مردم را در صحنه دیدند عقب‏نشینی کردند و این‏بار هم به لطف خدا، حضور حماسی مردم در پای صندق های رای بینی آنان را به خاک مذلت خواهد مالید، گفت: همه مردم و به‏ویژه جوانان عزیز باید کاملاً هشیار باشند. باید شنبه‏ی پس‏از انتخابات، روز مهربانی، برادری و بردباری و صبوری باشد. چه طرفداران کاندیدای که رای آورده و چه طرفدارن دیگر نامزدهای محترم متانت خودشان را حفظ کنند و کاری نکنند که مایه سوء استفاده دشمنان باشد از هرگونه رفتار و گفتار تحرک ‏آمیز پرهیز کنند.