اقدامات عمرانی مطلوبی در بقعه قیدار نبی انجام شده است

امام جمعه قیدار گفت: اقدامات عمرانی صورت گرفته در بقعه قیدار نبی (ع) مطلوب است. به گزارش اشراق آنلاین، حجت‌الاسلام علی طالبی  در جریان بازدید از بقعه قیدار نبی (ع) به روند پیشرفت و ساخت این بقعه اشاره کرد و اظهار داشت: طی چند سال گذشته اقدامات چشمگیری در بازسازی و توسعه این بقعه صورت […]

امام جمعه قیدار گفت: اقدامات عمرانی صورت گرفته در بقعه قیدار نبی (ع) مطلوب است. 13911228000118_PhotoA

به گزارش اشراق آنلاین، حجت‌الاسلام علی طالبی  در جریان بازدید از بقعه قیدار نبی (ع) به روند پیشرفت و ساخت این بقعه اشاره کرد و اظهار داشت: طی چند سال گذشته اقدامات چشمگیری در بازسازی و توسعه این بقعه صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح توسعه بقعه قیدار نبی (ع) موجب جذب گردشگران بیشتر شده است، تصریح کرد: خوشبختانه هر سال شاهد افزایش مسافران و زائران بازدید کننده از این بقعه هستیم.

امام جمعه قیدار در ادامه با اشاره به برخی از طرح‌های فرهنگی اجرایی اداره اوقاف در این بقعه بیان کرد: اجرای برنامه‌های مختلف موجب می‌شود، جوانان جذب مکان‌های مذهبی همچون بقعه قیدار نبی (ع) شوند.

این مسئول در پایان از مسئولان اوقاف خدابنده به خاطر اجرای مناسب و هماهنگ طرح‎‌های مختلف به ویژه طرح آرامش بهاری در جوار این بقعه تقدیر کرد.

همچنین در ادامه این بازدید رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده نیز به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده توسط اوقاف در بقعه قیدار نبی (ع) پرداخت.

حجت‌الاسلام حسن رضا محمدی با بیان اینکه طرح توسعه قیدار نبی (ع) از چند سال گذشته آغاز شده و در سال 92 نیز بخشی از این توسعه با حضور رئیس سازمان اوقاف افتتاح شد، تصریح کرد: مسئولان اداره اوقاف در تلاش هستند، با اجرای برنامه‌های مختلف در جوار بقاع متبرکه فرمایشات مقام معظم رهبری را در زمینه تبدیل بقاع به قطب فرهنگی تحقق بخشند.

این مسئول بزرگترین موقوفه شهرستان خدابنده را قیدار نبی (ع) عنوان کرد و گفت: در راستای توسعه این موقوفه اقدامات قابل توجهی طی سال‌های قبل انجام شده است.

وی با اشاره به طرح توسعه این بقعه متبرکه اضافه کرد: در حال حاضر میزان پیشرفت حرم قیدار نبی (ع) 95 درصد برآورد شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده همچنین به ساخت محوطه این بقعه نیز اشاره کرد و یادآور شد: آزادسازی محوطه و ساخت آن دارای 30 درصد پیشرفت است.