اقتصاد مقاومتی با پرورش شتر مرغ در خدابنده/با حمایت مسئولان برای ۱۰۰نفر اشتغال ایجاد می کنم

پرورش دهنده شتر مرغ خدابنده ای گفت: اقتصاد مقاومتی را از هر گوشه ای شروع کنید منفعتی دارد و در پرورش شتر مرغ از گوشت، پوست، پر و استخوان آن و حتی روغن آن استفاده می شود. طرح های اقتصاد مقاومتی این روزها در سراسر کشور توانسته نقش بسزایی در کاهش بیکاری و افزایش خودباروی […]

پرورش دهنده شتر مرغ خدابنده ای گفت: اقتصاد مقاومتی را از هر گوشه ای شروع کنید منفعتی دارد و در پرورش شتر مرغ از گوشت، پوست، پر و استخوان آن و حتی روغن آن استفاده می شود.

طرح های اقتصاد مقاومتی این روزها در سراسر کشور توانسته نقش بسزایی در کاهش بیکاری و افزایش خودباروی جوان های خلاق و مبتکر داشته باشد.

این طرح ها بیشتر در روستاها و شهرهای کم برخوردار اجرا شده که علاوه بر کنترل مهاجرت ها از شهرهای کوچک به کلانشهر ها نقش بسزایی در رشد و شکوفایی شهرهای کوچک داشته است.

در شهرستان خدابنده نیز این طرح ها با محوریت و مشارکت بسیج سازندگی طی سال های اخیر به موفقیت های چشمگیری در عرصه های مختلف دست یافته به خصوص در دو عرصه دامداری و کشاورزی توانسته به موفقیت های چشمگیری دست یابد.

بهنام خدابنده لو ساکن روستای زرینه رود در بخش بزینه رود شهرستان خدابنده یکی از فعالین عرصه پرورش شتر مرغ در گفتگو با خبرنگاراشراق۲۴اظهار کرد: متولد سال ۱۳۶۹در شهر قم و ساکن روستای زرینه رود و متاهل هستم.

وی افزود: قبلا راننده ماشین های سنگین بودم و همیشه دوست داشتم که در روستای خودم دامداری کنم و بخطر این امر در سال ۹۴ به روستای زرینه رود کوچ کردم و با ۴۰ میلیون تومان سرمایه اولیه خودم و ۲۰ میلیون تومان وامی که از بسیج سازندگی خدابنده گرفتم توانستم کار پرورش شتر مرغ را آغاز کنم.

 

dsc09509

این پرورش دهنده شتر مرغ ادامه داد: برای این کار خانه ای که حیاط بزرگ داشته باشد اجاره کردم و همچنین زمینی را نزدیک روستای خودم به مساحت ۱۵۰۰متر مربع نیز اجاره کردم.

وی با بیان اینکه پرورش شتر مرغ در شهرستان خدابنده سابقه طولانی ندارد و کار جدیدی است ادامه داد:فعالیتم در این عرصه با ۲۰عدد شتر مرغ شروع کردم و در حال حاضر به ۳۰ عدد افزایش داده ام و در بخش زرین رود اولین نفر و در شهرستان خدابنده دومین نفر-یک نفر در روستای کهلا نیز این کار را انجام می دهد- هستم که کار پرورش شتر مرغ را آغاز کرده ام.

خدابنده لو اضافه کرد: دو نوع شتر مرغ وجود دارد یکی مولد جوجه کشی-شتر مرغ پدر و مادر که سرمایه بالائی دارد و البته سود فراوانی نیز به همراه دارد و دیگری پرواری است که یک روزه یا یک ماهه است و پس از پرورش در هفت یا هشت ماهگی آن را کشتار می کنیم یا زنده می فروشیم.

dsc09510

این پرورش دهنده شتر مرغ افزود: گوشت این حیوان دارای خواص داروئی فراوانی است و تامین کننده آهن بدن است و روغن آن برای سوختگی،بخیه،پف دور چشم و لوازم آرایشی کاربرد بسیار دارد و از ویژگی های منحصر به فرد این حیوان این است که در دمای زیر ۵۰درجه زیر صفر نیز دوام می آورد.

خدابنده لو اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی را از هر گوشه ای شروع کنید منفعتی دارد و در پرورش شتر مرغ از گوشت، پوست، پر و استخوان آن و حتی روغن آن استفاده می شود.

وی افزود: در ابتدای کار چند بار ضرر کردم و کار دشوار بود ولی به لطف خداوند در حال حاضر وضعیت مطلوب است و تنهایی مشغول به این کار هستم و در صورت حمایت مسئولان با دادن وام برای خرید شتر مرغ مولد می توانم برای بیش از ۱۰۰نفر اشتغالزائی کنم و به افراد جویای کار شتر مرغ پرواری بدهم تا آنها را پرورش دهند.

dsc09515

خدابنده لو در پایان سخنان خود با تشکر از بسیج سازندگی سپاه شهرستان خدابنده و خبرنگار اشراق۲۴ برای انعکاس خبری از مسئولان مانند بسیج و جهاد کشاورزی درخواست کرد: مجوز پخش،کشتار،قصابی،دامداری را به کسانی که کار پرورش شتر مرغ را بر عهده دارند بدهند تا این افراد بتوانند با دست باز به فعالیت خود ادامه دهند.