افتتاح چندین طرح پزشکی با حضور وزیر بهداشت در خدابنده+عکس و فیلم

با حضور وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی چندین طرح در خدابنده به بهره برداری رسید.

به گزارش نسیم اشراق،دور دوم سفر استانی هیئت دولت به استان زنجان در ۱۶ دی ماه سال جاری با استقبال مسئولین استانی و جمعی از نمایندگان و علی الخصوص با حضور پرشکوه مردم خطه شور وشعور حسینی انجام شد.

در این سفر جمعی از وزرا که رئیس جمهور را همراهی می کردند، بهرام عین الهی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با حضور خود در شهرستان خدابنده،خطه دارالمومنین از حوزه بهداشت و درمان شهرستان و هم چنین از روند و پیشرفت بهداشتی و درمانی بازدید به عمل آورد که مهمترین آن بیمارستان ۲۲۰تخت خوابی رسول اکرم(ص) بود .

وزیر بهداشت و درمان در این بازدید از تخصیص اعتبار ۳۰۰میلیارد تومانی از سفر استانی دولت خبر داد و گفت:از زمان شروع دولت، بیمارستان رسول اکرم (ص)با پیشرفت ۲۰درصدی شروع به کار کرد.

وی افزود: این پروژه در حال حاضر با پیشرفت ۴۵درصدی در حال توسعه است.

این‌ مسئول گفت: امیدواریم تا یکی دو سال آینده با تامین این میزان اعتبار شاهد بهره برداری این پروژه باشیم.

عین الهی از بیمارستان ۱۶۰تخت خوابی خدابنده هم بازدیدی به عمل آورد و از اقدامات و تجهیزات تنها بیمارستان این شهرستان و هم چنین افتتاح دستگاه سی تی اسکن خبر داد و در ادامه خاطر نشان شد: مجموعا ۲۹دستگاه سرمایه ای پزشکی و تجهیزاتی در این ۲سال اعطا داده شده است.

وزیر بهداشت هم چنین برای راه اندازی اتاق ccu با کمک دانشگاه علوم پزشکی زنجان از لحاظ فیزیکی و تجهیزاتی در این بیمارستان خبر داد و گفت: انشاالله به زودی مورد بهره برداری قرار بگیرد.

افتتاح آزمایشگاه مرکزی خدابنده و خوابگاه بهورزان از دیگر برنامهای وزیر بهداشت بود.

عین الهی گفت: جمعا حدود ۴۰ میلیارد تومان در حوزه بهداشت و درمان شهرستان خدابنده هزینه شده است و در حال حاضر باید ببرای تنها بیمارستان این شهرستان اقدامات بیشتری انجام شود.

ناگفته نماند پروژه خوابگاه بهورزان با ظرفیت ۲۴نفر،تعداد نیروی شاغل ۱نفر،۲۳۸متر مربع زیربنا،از سال ۱۳۹۶ آغاز شده است و با اعتبار هزینه شده عمرانی ۳۴هزارمیلیون ریال و اعتبار هزینه شده تجهیزات ۷هزارمیلیون ریال مورد بهره برداری قرار گرفت.