اصول مکتب سیاسی امام ،نفی رابطه و سازش با شیطان بزرگ و نظام سلطه‏/پانزده خرداد، ماهیت انقلاب ما را مشخص می کند

امام جمعه قیدار تصریح کرد: یکی از اصول مکتب سیاسی امام نفی رابطه و سازش با شیطان بزرگ و نظام سلطه‏ است وقتی که امام از آمریکا به‏ عنوان شیطان بزرگ یاد می‏ کند، این نامگذاری دو نکته ظریف دارد اول این که شیطان سرچشمه تمام ناپاکی‏ها و رذیلت‏ها در جهان هستی است و ثانیا […]

امام جمعه قیدار تصریح کرد: یکی از اصول مکتب سیاسی امام نفی رابطه و سازش با شیطان بزرگ و نظام سلطه‏ است وقتی که امام از آمریکا به‏ عنوان شیطان بزرگ یاد می‏ کند، این نامگذاری دو نکته ظریف دارد اول این که شیطان سرچشمه تمام ناپاکی‏ها و رذیلت‏ها در جهان هستی است و ثانیا شیطان دشمن آشتی‏ ناپذیر خدا و انسان است و مقابله شیطان با انسان تا روز قیامت ادامه دارد. ۲۴۵۶۸۳۵

به گزارش اشراق۲۴،حجت‌الاسلام سیدعلی موسوی، امام جمعه قیدار ظهر امروز ۱۲ خردادماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، اظهار کرد: در طول تاریخ بشریت دو نوع سیاست بر جهان حاکم بوده، یک سیاست شیطانى و یک سیاست الهی. سیاست شیطانی سیاستى است که مقید به ابزارى نیست. هر ابزار و وسیله‏اى براى رسیدن به خواسته سیاسى جایز است، طوری که حتى اگر فرزندشان هم در مقابل سیاست شیطانى قرار می‌گرفتند به قتل مى‏رسانند. سیاست فرعون مبنی براینکه هر فرزند پسرى که از بنى‌اسرائیل متولد مى‏شد، آن‏ها را می‌کشت، یک سیاست شیطانى بود.

در سیاست الهی همه‏ چیز باید در سایه تقوا باشد

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به ویژگی سیاست الهی گفت: در سیاست الهی همه‏چیز باید در سایه تقوا باشد. حضرت على(ع) فرمود: اگر تقوا نبود من مى‏توانستم کارى کنم که تمام دشمنان من محکوم شوند، ولى تقوا به من اجازه نمى‏دهد که از هر وسیله‏اى استفاده کنم. در جنگ صفین لشگر معاویه آب فرات را به روى لشگر مولا علی (ع) بستند. به حضرت گفتند که چه کار کنیم، فرمود بجنگید آب را از دست این‏ها بگیرید. جنگیدند راه آب را باز کردند عرض کردند بگذارید که ما هم با آن‏ها مقابله به مثل کنیم این حق ماست. على(ع) فرمود: این سیاست من نیست. سیاست من رحمانى است و با دشمن که مبارزه مى‏کنیم با اخلاق انسانى باشد.

امام جمعه قیدار تصریح کرد: در سیاست الهی عملکردها، شعارها، اهداف و جهت‌گیری فعالان سیاسی، برخاسته از ایمان و الهام گرفته از تعهد و برای کسب رضای الهی باشد و از هر گونه «سیاسی کاری» و دروغ و جعل و تهمت و کتمان حقایق پرهیز می‌شود و استقامت بر سر مواضع حق، دستخوش منفعت‌طلبی و خودمحوری نمی‌گردد.

وی افزود: تفاوت میان سیاست علوی و شیوه معاویه در همین مساله بود. معاویه برای رسیدن به مقاصد خود از هیچ خلاف شرع و دروغ و تزویر و خیانتی ابا نداشت، اما آنچه دست حضرت علی(ع) را بسته بود که نمی‌توانست همچون امویان رفتار کند، تقید و تعهد به شرع و حق و صداقت سیاسی بود و آنچه سبب شد آن امام راستین، حتی یک روز هم سر کار بودن معاویه را تحمل نکند و علی‌رغم مصلحت‌اندیشی‌های برخی، او را کنار بگذارد، همان صداقت سیاسی بود و گرنه می‌توانست تا محکم‌تر شدن پایه‌های حکومتش با معاویه معامله سیاسی کرده و سپس او را بر کنار کند.

مواضع شفاف از نمودهای سیاست الهی است

حجت‌الاسلام موسوی با تاکید بر اینکه داشتن مواضع شفاف در عمل نه فقط در شعار، صریح و محافظه‌کارانه و منافقانه عمل نکردن از نمودهای سیاست الهی است، گفت: حضرت امام خمینی (ره) بر اساس همین سیاست الهی، جمهوری اسلامی ایران را پایه‌گذاری کرد و بر اساس همین سیاست الهی آن را اداره کرد و دشمنان انقلاب اسلامی برای مقابله با جمهوری اسلامی چاره‌ای جز این ندارند که خط امام و مکتب امام و شخصیت امام را دچار تحریف کنند چون عامل مهم تسلیم‌ناپذیری و مقاومت ملت ایران را در مکتب سیاسی امام می داند، که ملت به آن اعتقاد دارند.

وی با اشاره به اینکه حضرت امام(ره) در سه عرصه جهاد اکبر که مبارزه و جهاد با نفس است و جهاد کبیر«وَ لاتُطِعِ الکافِرینَ وَ المنافقین» یعنی ایستادگی و مقاومت و عدم تبعیّت از دشمنان و عرصه جهاد بیرونی که همان جهاد اصغر است، جهاد کرد، گفت: حضرت امام خمینی(ره) نمونه انسان کامل و شخصیتی جامع است که با اندیشه‏های بلند الهی و تلاش‏های صادقانه خویش مسیر تاریخ را دگرگون کرد و تحولات عظیمی ‌در جهان ایجاد و نظامی بی‌بدیل را بر اساس اسلام پایه‌ریزی و رهبری کرد. شخصیت امام خمینی (ره) در این است که به آیه شریفه «و جاهدوا فی سبیل‏الله حق جهاده» عمل کرد. امام خیمنی (ره) میدان‌دار مجاهدت فی سبیل‏الله بود حق جهاد را ادا کرد.

حجت‌الاسلام موسوی تاکید کرد: انقلاب اسلامی امروز در نقطه‏ای قرار گرفته است که برای ادامه حیات خود بیش از هر زمان دیگر نیازمند اندیشه‌های ناب امام راحل است. تنها مکتب فکری، سیاسی و اجتماعی امام خمینی رحمه‌الله می‌تواند «نقشه‌ راه ملت ایران» باشد باید موظب باشیم راه امام را گم نکنیم که مقام معظم رهبری فرمودند: «که اگر راه امام را گم کنیم یا فراموش کنیم یا خدای نکرده عمداً به کنار بگذاریم، ملّت ایران سیلی خواهد خورد».

امام جمعه قیدار تصریح کرد: یکی از اصول مکتب سیاسی امام نفی رابطه و سازش با شیطان بزرگ و نظام سلطه‏ است وقتی که امام از آمریکا به‏عنوان شیطان بزرگ یاد می‏کند، این نامگذاری دو نکته ظریف دارد اول این که شیطان سرچشمه تمام ناپاکی‏ها و رذیلت‏ها در جهان هستی است و ثانیا شیطان دشمن آشتی‏ناپذیر خدا و انسان است و مقابله شیطان با انسان تا روز قیامت ادامه دارد. در حقیقت حضرت امام با این نامگذاری بر آشتی‏ناپذیری خود با آمریکا تأکید می‌کند و آن‏را سازش‏ناپذیری بین اسلام و کفر می‌داند.

امام جمعه قیدار تاکید کرد: بهترین و مطمئن ترین کسی که می‌تواند امام را برای ما معرفی کند و راه (ره) و فرهنگ و مکتب امام تبیین و تفسیر کند خلف صالح امام یعنی رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه است.

موسوی افزود: انتصاب مقام حضرت امام خامنه ای حضرت امام با رحلت خود انقلابی دیگر بر پا کرد ده میلیون دل بی قرار را بر جنازه مطهر خود گرد آورد و صدها میلیون را در سراسر جهان عزا دار کرد همان طور که در زندگی اش تختهای فرعونی را به لرزه در آورده بود با رحلت خود نیز خواب و خیال باطل را از چشم دشمنان ربود. رحلت بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی در چهاردهم خرداد در شرایط بسیار حساس اتفاق افتاد تحلیل های دشمنان بر این بود که پایان عمر امام پایان کار انقلاب اسلامی است.

وی گفت: اما انتخاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای به مقام ولایت فقیه که با رای ونظر خبرگان و سفارش و تاکید حضرت امام صورت پذیرفت امید دشمنان را در فاصله کمتر از یک روز به یأس مبدل ساخت و شکی نیست که در انتخاب ایشان به رهبری دست غیبی در کار بود.

امام جمعه قیدار گفت:  یکی از مهم‏ترین تلاش‏های رهبر معظم انقلاب اسلامی در طول نزدیک به سه دهه گذشته این بوده است که راه امام تداوم یابد، و اصول مکتب امام و بینات راه امام دستخوش بازی بازی‏گران سیاسی و تحریف دشمنان و ناآگاهان نگردد .رهبر معظم انقلاب همچون دیده‏ بانی نافذالبصیره‏ حرکت ‏های جبهه دشمن را رصد کرده و همیشه زودتر از آن‏که دشمن طرح‏های خود را عملی کند نسبت به آن تذکر داده و مردم و مسئولین را از  طرح‏ها و توطئه های آن ها آگاه کرداند.

موسوی افزود: انقلاب اسلامی پس از امام با بحران‏ها و طوفان های سهمگین مختلف و متعددی روبه‏رو شد که مقام معظم رهبری با آن رهبری و درایت الهی که داشتند انقلاب را به سلامت از همه آن بحران‏ها  عبور دادند.

وی در ادامه با اشاره به سالروز پانزده خرداد سال ۱۳۴۲، گفت: سالروز ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ خمیر مایه نهضت بزرگ ایران به رهبری امام راحل است که دستاورد بزرگ آن همان پیروزی انقلاب اسلامی پس از ۱۵ سال در ۲۲ بهمن است حضرت امام اهمیت ویژه ای برای پانزده خرداد قائل بودند.

امام جمعه قیدار گفت: پانزده خرداد، ماهیت انقلاب ما را مشخص می کند حادثه‌ای است که اگر درست فهمیده برای مردم به درستی تشریح گردد، برای هیچکس شکی باقی نخواهد ماند که این انقلاب برخاسته از ایمان اسلامی مردم است که با رهبری علمای دین انجام گرفت.

موسوی افزود: پانزده خرداد یک شعار بیشتر نداشت و آن شعار دین بود که حضرت امام در آن سخنرانی تاریخی خود در روز عاشورا در ۱۳ خرداد ایراد فرمود: «مردم، دین در خطر است احکام اسلام در خطر است. فقه اسلامی در خطر است. دستگاه با دین مخالف است …اسرائیل می‌خواهد در ایران قرآن نباشد. اسرائیل می‌خواهد در ایران روحانیون نباشند. اسرائیل می‌خواهد در ایران اسلام نباشد.».

وی اذعان کرد: امروزه برخی از عملکردهای مسئولین با روح ۱۵ خرداد در تعارض و تضاد است این سند ۲۰۳۰ یک کاپیتولاسیون آموزش و فرهنگی است و به تعبیر رهبر عزیز نظام سلطه می‏خواهد نسل آینده‏ی کشورها، نسلی باشند که فکر، فرهنگ، نگاه و سلیقه‏ی مورد نظر او را در مسائل جهانی داشته باشند و در نهایت نخبگان، سیاستمداران و افراد تأثیرگذار همان‏گونه فکر و عمل کنند که او تمایل دارد با روح پانزده خرداد در تضاد است،س انحراف از مسیر اصلی انقلاب است.

امام جمعه قیدار گفت: برخی دم از آزادی بیان می زنند اما تحمل انتقاد به حق را ندارند آیا این آزادی بیان است که از انتقاد به حق چند طلبه برآشفته می‏شود؟ بعد توهین آمیز می گوید که چند طلبه بلندگو دست گرفتند و در روستاها علیه این سند موضع گرفتند. مگر کار خلافی کردند؟ وظیفه همه نهی از منکر است. این‏که مراجع عظام تقلید و علمای بزرگ در اقصی نقاط کشور با اجرا و تصویب سند ۲۰۳۰ در دولت مخالفت کردند. آیا مراجع و علمای بلاد هم چند طلبه بلندگو به دست بودند؟.

موسوی در ادامه با اشاره سالروز وفات حضرت خدیجه کبری علیها السلام، گفت: اول بانویی که ایمان آوردند حضرت خدیجه علیهاالسلام بودند که خیلی فداکاری و ایثار کردند  اول ثروتمند در منطقه حجاز بود تمام ثروتش را در اختیار پیامبر گذاشت از مال گذشت از جان گذشت از آبرو گذشت.