استفاده از ظرفیت مراکز نیکوکاری و مساجد از اولویت‌های کمیته امداداست

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان خدابنده گفت:استفاده از ظرفیت مراکز نیکوکاری و مساجد از اولویت‌های کمیته امداداست. به گزارش اشراق آنلاین،غدیر خلجی گفت: استفاده از ظرفیت مراکز نیکوکاری و مساجد از اولویت‌های کمیته امداد در ارائه خدمات به محرومان و نیازمندان و واگذاری امور به دست مردم است. وی با اشاره به اینکه در […]

13931025000191_PhotoAمدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان خدابنده گفت:استفاده از ظرفیت مراکز نیکوکاری و مساجد از اولویت‌های کمیته امداداست.

به گزارش اشراق آنلاین،غدیر خلجی گفت: استفاده از ظرفیت مراکز نیکوکاری و مساجد از اولویت‌های کمیته امداد در ارائه خدمات به محرومان و نیازمندان و واگذاری امور به دست مردم است.

وی با اشاره به اینکه در تعدادی از مساجد این شهرستان مراکز نیکوکاری از دو سال گذشته ایجاد شده است، تصریح کرد: هدف از ایجاد این مراکز احیای کارکردهای مساجد، شناسایی نیازمندان واقعی، بهره‌گیری از ظرفیت عظیم مردمی در شناسایی محرومان و کمک به آنها و مردمی کردن امور بوده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی خدابنده با بیان اینکه در همین راستا نخستین مرکز نیکوکاری محله زینبیه شهر قیدار نبی (ع) در دوم مردادماه سال 92 افتتاح شد، افزود: این مرکز با شناسایی و گروه‌بندی نیازمندان واقعی محل و جذب منابع انسانی و مادی از سوی دیگر در تلاش برای ایجاد تثبیت حلقه‎های پیوند میان خیرین و نیازمندان بوده است.

وی با اشاره به اینکه در طول دو سال گذشته مشارکت مردم در این مرکز فعالانه و چشمگیر بوده است، اضافه کرد: یکی از اولویت‌های فعالیت این مرکز در این دو سال استقرار پایدار فرهنگ ناب احسان و نیکوکاری بوده است.

خلجی با اشاره به نحوه فعالیت مرکز نیکوکاری محله زینبیه ادامه داد: این مرکز با گفتمان همبستگی محلی و اتکا به پروسه شبکه‌سازی توفیقاتی را در زمینه ایجاد واحدهای تخصصی نیکوکاری کسب کرده و در راستای حمایت‌های فراگیر از نیازمندان واقعی گام‌های موثری برداشته است.

وی با اشاره به اینکه مرکز نیکوکاری محله زینبیه در امر توسعه مشارکت‌های مردمی به صورت هدفمند و همچنین ارتقای امکان خودکفایی محرومان و تقویت اعتقادی آنها گام‌های موثری برداشته است، اضافه کرد: از جمله توفیقاتی که این مرکز در مدت دو سال فعالیت کسب کرده جذب منابع انسانی در طرح اکرام ایتام است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی خدابنده با اشاره به جذب 307 میلیون و 581 هزار ریال منابع نقدی در این مرکز افزود: همچنین میزان مشارکت غیرنقدی مردم در این مرکز 235 میلیون و 605 هزار ریال بوده است.

وی با اشاره به سایر فعالیت‌های این مرکز گفت: گروه نیکوکاری مشاوره مددکاری، گروه نیکوکاری بهشت و درمان، گروه نیکوکاری مسکن و ساختمان، گروه نیکوکاری آموزشی و فرهنگی و گروه نیکوکاری امور اجرایی و پشتیبانی از جمله گروه‌های ایجاد شده در این مرکز است.

گفتنی است، از زمان آغاز به کار مرکز نیکوکاری محله زینبیه 414 نفر به این مرکز مراجعه و از خدمات این نهاد استفاده کرده‌اند.