از بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی خدابنده چه خبر؟

خبرنگار نسیم اشراق پی گیر یکی از مطالبات مردم شهر قیدار از مسئولان خدابنده شده است. سید البرز حسینی نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار نسیم اشراق عنوان کرد:  بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی حضرت رسول اکرم (ص) در سال ۹۷ کلنگ‌زنی شد و در پنج طبقه ساخته می‌شود. وی […]

خبرنگار نسیم اشراق پی گیر یکی از مطالبات مردم شهر قیدار از مسئولان خدابنده شده است.

سید البرز حسینی نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار نسیم اشراق عنوان کرد:  بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی حضرت رسول اکرم (ص) در سال ۹۷ کلنگ‌زنی شد و در پنج طبقه ساخته می‌شود.

وی افزود: این بیمارستان،۲۰هزار مترمربع زیربنا خواهد داشت که با تسریع در روند احداث و بهره‌برداری آن شاهد افزایش سرانه تخت بیمارستانی در بزرگ‌ترین شهرستان غرب کشور خواهیم بود.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: از اعتبارات ملی برای احداث بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی خدابنده استفاده شده است.

وی ادامه داد: ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی خدابنده مورد نیاز است.

حسینی با بیان اینکه اسکلت و سفت‌کاری پروژه به اتمام رسیده است، تصریح کرد: بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافته که ۱۵ میلیارد آن را اوراق می‌دهند و همه تلاش ما این است که ۸۵ میلیارد تومان نیز از ماده ۳۷ تزریق شود.

جواد تاراسی فرماندار خدابنده نیز اظهار کرد: با توجه به ظرفیت شهرقیدار که رو به افزایش است،تکمیل این پروژه یکی از مهمترین پروژه ها به شما می رود و یکی از مطالبات به حق مردم این شهر است.

وی افزود: در راستای تکمیل بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی شهر قیدار جلسات متعددی جهت تامین اعتبار و انتخاب پیمانکار برگزار شده است و تصمیمات خوبی اتخاذ شده است.

فرماندار خدابنده ادامه داد: برای ادامه روند ساخت این بیمارستان بهترین پیمانکار کشوری انتخاب شده است و در حال حاضر پیمانکار در حال اجرای عملیات ساخت با تکمیل دیوارها هستند و کارگاهها تجهیز شده اند.

تاراسی با بیان اینکه  قسمت عمده اعتبارات پروژه از طریق مولدسازی در شهرستان خدابنده انجام شده است خاطرنشان کرد: مصوب  شده بود که از دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان مبلغ ۱۰۰میلیارد تومان برای تکمیل پروژه بیمارستان رسول اکرم قیدار تزریق شود که تا به امروز مبلغ ۱۹میلیارد تومان اختصاص داده شده است.

کریم فر،رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خدابنده نیز اظهار کرد: در چند سال اخیر که درگیر بیماری منحوس کرونا بودیم،بیشتر اعتبارات برای مدیریت این بیماری در بخش علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان هزینه شد ولی با پی گیری های استاندارزنجان و نماینده و فرماندار شهرستان خدابنده اعتبارات خوبی برای تکمیل پروژه بیمارستان رسول اکرم(ص)خدابنده اختصاص یافته است.

وی افزود: علی نیکزاد ثمرین، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که در ۱۵دیماه به استان زنجان سفر کرده بود، از پروژه بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی خدابنده نیز بازدید کرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خدابنده ادامه داد: در پی سفر اخیر نیکزاد،مصوب شد که تا ۴۰روز آینده ۳۵میلیارد تومان به پروژه تزریق شود .

کریم فر خاطرنشان کرد: با توجه به اعتبارات تامین شده،کار پروژه یمارستان قیدار تا اواسط بهار سال آینده ادامه می یابد و برای تکمیل آن باید از سایر منابع ملی و از محل مولد سازی بهره ببریم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خدابنده با تاکید بر اینکه پیگیر تسریع روند اجرای پروژه هستیم،اذعان کرد: همه تلاش مان را می کنیم تا در سال ۱۴۰۲، ردیف بودجه‌های این پروژه از منابع تقویت شود تا شاهد افتتاح این پروژه مهم باشیم.