آمریکا پشت جنایات عربستان و بحرین است/خبرنگاری یعنی حضور شجاعانه در وسط میدان جنگ نرم

امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه گفت: جنایاتی که در منطقه صورت می‏گیرد به ‏دست آمریکا و با حمایت آمریکا و صحنه ‏گردانی آمریکاست. به گزارش اشراق۲۴،حجت الاسلام طالبی امامجمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه گفت: در دهه کرامت واقع شدیم که آغازش با ولادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه است […]

امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه گفت: جنایاتی که در منطقه صورت می‏گیرد به ‏دست آمریکا و با حمایت آمریکا و صحنه ‏گردانی آمریکاست.DSC09848

به گزارش اشراق۲۴،حجت الاسلام طالبی امامجمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه گفت: در دهه کرامت واقع شدیم که آغازش با ولادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه است و پایانش با ولادت حضرت علی بن موسی الرضا علیهما السلام و در وسط این دهه بزرگداشت حضرت صالح‏بن‏موسی الکاظم(ع) و بزرگداشت حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه‏ واقع شده است.

وی به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اقشار مختلف مردم با معظم له اشاره کرد و گفت:رهبر معظم انقلاب در روز دوشنبه در دیدار اقشار مختلف مردم با معظم له از، مسائل مهمی را در مورد سیاست داخلی و خارجی کشور تحلیل و تبیین فرمودند که یکی از این مشائل مهم در باب نقض عهد آمریکا در برجام و خیانت‏های آمریکا در عرصه هسته‏ای بود.

امام جمعه قیدار ادامه داد: از آغاز مذاکرات هسته ‏ای رهبر معظم انقلاب بارها و بارها متذکر شده بودند که نباید به آمریکا به‏عنوان یک کشور استکباری و خود بزرگ‏بین در هرجا که بتواند، نقض عهد می‏کند،خوش‏بین بود

وی افزود: پس از برجام نیز آمریکا در طول بیش از یک‏سالی که از برجام می‏گذرد و نیز بیش از شش ماهی که و لزوم انجام تعهدات طرف‏های غربی به‏خصوص آمریکا می‏گذرد، از نقض عهد دست برنداشته و با تمام تلاش به‏دنبال کارشکنی در مبادلات اقتصادی ایران با دنیاست.

طالبی ادامه داد: پس از برجام و اتمام تعهدات ایران اگر چه برخی از مسؤولان داخلی کشور جسته گریخته از موارد نقض برجام سخن گفتند ولی چنان‏که باید با جدیت و صراحت از نقض برجام سخنی به‏میان نیاوردند چراکه به تعبیر رهبرمعظم انقلاب برای برخی سخت بود که بپذیرند آمریکا به این‏راحتی عهدشکنی‏ کند.

وی افزود: برخی از سیاسیون داخلی ایران و برخی از دست‏اندرکاران برجام تصور می‏کردند که اگر ایران به همه تعهدات خود عمل کند، آمریکایی‏ها نیز مجبور به انجام تعهدات خود خواهند بود اما روند یک‏ساله گذشته نشان داد که این سخنان، خوش‏بینی به آمریکا بوده است. آمریکا رسما عهدشکنی می‏کند و برجام را نقض کرده است.

طالبی ادامه داد: متاسفانه برخی افراد از آغاز دور جدید مذاکرات هسته‏ای، چنین وانمود کردند که بدون مذاکره هسته‏ای با آمریکا و غرب، مشکلات معیشتی مردم حل نمی‏شود. گاهی دراین‏زمینه دچار افراط شدند و همه مسائل مدیریتی کشور و معیشتی مردم را به مذاکرات گره زدند و حتی آب خوردن مردم و آب سدها و آبادانی کشور و تلاش‏های داخلی را منوط به برجام و توافق با غرب و آمریکا کردند،حل مشکلات اداری و اقتصادی کشور را به بعد از برجام موکول کردند و وعده دادند که با برداشته‏شدن تحریم‏هاست که مشکلات کشور حل می‏شود. حالا بعد از عملی نشدن برجام حرفشان عوض شده می گویند قرار نبوده از برجام و توافق با غرب نتیجه‏ای اقتصادی حاصل شود.

وی افزود: اگر قرار نبود نتیجه اقتصادی از مذاکره با غرب حاصل شود، برای چه مذاکره کردیم؟ آیا مذاکرات هسته‏ای به‏خاطر چیزی غیر از تحریم‏ها بود. بعد مدعی می شوند که مثلا منظور از مذاکرات، رفع سایه جنگ از کشور بوده است. این حرف نادرستی است. اولا همین مسؤولان در زمان مذاکرات، رسماً به مردم می‏گفتند که مذاکره برای رفع تحریم‏هاست و حالا که غرب نابکار در انجام تعهدات خود خیانت کرده است، از چیزهای دیگری سخن می‏گویند. بیاییم صادقانه با مردم در مورد خیانت غرب خصوصا آمریکا در زمینه برجام سخن بگوئیم هی توجیه نکنیم

طالبی ادامه داد: یک نکته اساسی دیگر که باید به آن توجه کرد این است که تعهد آمریکا و غرب این بود که تحریم‏ها یک‏جا و یک‏باره برداشته شود و غرب دیگردر اوضاع اقتصادی ایران کارشکنی نکند و تحریم جدید نیز وضع نکند، اما اکنون برخی در توجیه خیانت غرب بیان می‏کنند که رفع تحریم‏ها زمان می‏برد و یواش‏یواش کارها درست خواهد شد.

پشت جنایات عربستان و بحرین نیز آمریکاست‏

امام جمعه قیدار افزود: جنایاتی که در منطقه صورت می‏گیرد به ‏دست آمریکا و با حمایت آمریکا و صحنه‏گردانی آمریکاست. برخی چنین تصور می‏کنند که می‏توانند با آمریکا در مسائل منطقه به یک منافع مشترکی دست‏یابند و بر اساس آن منافع مشترک با آمریکا همراهی و همکاری کنند. برخی متوجه نمی‏شوند پشت جنایات صورت‏گرفته در منطقه، خود آمریکاست. مگر اردوغان در ترکیه به‏دنبال همکاری با غرب نبود با آمریکا همراه نشد؟

وی افزود: واقعیت‏های منطقه بیان‏گر آن است که آمریکا پشت جنایات آل سعود و داعش در یمن و بحرین و سوریه است و آمریکاست که خیانت آل سعود در نزدیک شدن به رژیم صهیونیستی را برنامه‏ریزی می‏کند.

طالبی ادامه داد: در پایان این بخش از سخنان گهر بارشان مژده دادند که آمریکا در منطقه روزبه‏روز رو به ضعف بیشتر است. نقشه‏هایش افشا شده است و… هم در عراق، هم در سوریه، هم در مناطق گوناگون دیگر بحمدالله روزبه‏روز رو به ضعفند.»

وی به هفته حج و محرومیت ایرانیان توسط آل سعود اشاره کرد و گفت: حج بزرگ‏ترین کنگره جهانی است که مؤمنان و دلدادگان به الله با پاسخ به فراخوان خداوند و با حضور در سرزمین وحی، گسترده‏ترین و بزرگ‏ترین اجتماع بشری را شکل می‏دهند. و مسائل مهم جهان اسلام را مطرح می‏کنند.

طالبی افزود: در این عصر حضرت امام خمینی(ره) بزرگ‏ترین احیاگر دین اسلام محتوای عظیم و سازنده کنگره بزرگ حج را به آن بازگرداند و فریاد برآورد: «حجّ بی‏برائت حج نیست».

اما امسال امسال هیچ‏یک از زوار ایرانی نمی‏تواند به حج برود چون عربستان سعودی که خود را متولی بیت الله الحرام می‏‏داند و پادشاه آن که عنوان خادم الحرمین الشریفین بر خود گذاشته، «صد عن سبیل الله» کرد که در قرآن بیش از ۲۰ بار مورد اشاره قرار گرفته و گناهی نابخشودنی به‏حساب آمده است.

خبرنگاری یعنی حضور شجاعانه در وسط میدان جنگ نرم

وی به ۱۷مرداد شهادت مظلومانه دیپلمات‏ها و شهید محمود صارمى و روز خبرنگار اشاره کرد و گفت: در عصر و روزگار ما که از آن به عصر اطلاعات و فن آوری تعبیر می شود قطعا نقش خبر نگار به عنوان ابزار اطلاع رسانی نقشی حیاتی است.

طالبی ادامه داد: خبرنگاران و اصحاب رسانه پل ارتباطی بین مردم و مسئولین هستند، و کار پل وصل کردن است نه قطع کردن و گشایش راهی تازه به سوی آبادانی و پیشرفت است  خبرنگاران باید تا حد توان آینه تمام نمای مردم باشند و با صداقت و بدون غرض ورزی این وظیفه مهم را انجام دهند .

وی افزود: خبرنگاری یعنی فریاد بلند انسان های بی صدا و مظلومی است که در زیر چکمه های ظالمان صدایشان به جائی نمی رسد. خبرنگاری یعنی رسوا کردن غوغا سالاران مستبد و مستکبر دنیا. خبرنگاری یعنی حضور شجاعانه در وسط میدان جنگ نرم.

طالبی ادامه داد: خبرنگاری یعنی نقد منصفانه و نقد یعنی عیار سنجی،یعنی بیان منصفانه  ضعف‏ها و قوت‏ها .خبرنگاری یعنی؛ اطلاع رسانی صادقانه و شفاف در سایه تقوا، صداقت،عفاف و انصاف. خبر نگاری یعنی پایبندی و رعایت اصول و ارزش های اسلام و انقلاب و سیاست های کلی و مصاالح نظام .

وی افزود: خبرنگار باید فارغ از هرگونه وابستگی حزبی، تنها به وظیفه سنگین و خطیر خود باشد با فداکاری، گذشت ، ایثار و بدون توجه به مادیات به فکر خدمت به مردم باش. خبرنگاران نقش واسطه بین مردم و مسؤولان را ایفا می‏کنند. آن‏ها، از یک‏طرف درد دل مردم را می‏شنوند و به مقامات بالا انتقال می‏دهند و از سوی دیگر، پاسخ‏های مسؤولان را به آگاهی مردم‏ می ‏رسانند.