حوزه های علمیه نقش مهمی در تربیت افراد ولایت پذیر دارند/آئین آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خواهران خدابنده برگزار شد+تصاویر

امام جمعه قیدار در آیین بازگشایی سال تحصیلی ۹۶-۹۵ حوزه علمیه حضرت معصومیه شهر قیدار گفت: نقش مهم حوزه های علمیه در تربیت افراد مومن و پیرو ولایت در جامعه،نقشی بس سترگ است. به گزارش اشراق۲۴،مراسم افتتاحیه آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خواهران معصومیه شهرستان خدابنده با حضور حجت الاسلام طالبی امام جمعه شهر […]

dsc09621dsc09622dsc09623 dsc09625امام جمعه قیدار در آیین بازگشایی سال تحصیلی ۹۶-۹۵ حوزه علمیه حضرت معصومیه شهر قیدار گفت: نقش مهم حوزه های علمیه در تربیت افراد مومن و پیرو ولایت در جامعه،نقشی بس سترگ است.

به گزارش اشراق۲۴،مراسم افتتاحیه آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خواهران معصومیه شهرستان خدابنده با حضور حجت الاسلام طالبی امام جمعه شهر قیدار،حجت الاسلام موسوی امام جمعه بخش افشار،صالحی فرماندهی نیروی انتظامی استان زنجان،حجت الاسلام بیگدلی رئیس اداره تبلیغات اسلامی،سرپرست و ریاست عقیدتی سیاسی ناجای شهرستان خدابنده،مدیریت حوزه علمیه برادران امام صادق (ع)و سایر مسئولین شهرستان خدابنده به همراه طلاب و اولیای آنها در دفتر امام جمعه شهر قیدار برگزار شد.

حجت الاسلام طالبی امام جمعه قیدار در این آیین باشکوه ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی حوزوی، سال‌های طلبگی را دوران با ارزش تحصیل و تهذیب نفس خواند و گفت: طلاب می توانند ضمن استفاده از فرصت ‏طلبگی و فراگیری علوم دینی، مباحثه و مذاکره علمی و دینی را در حوزه‏های علمیه گسترش دهند.

وی افزود: امروزه برخی با تلاش های وهم آلود سعی دارند با ادیان نو ظهور، ریشه و فرهنگ دینی مسلمانان را از بین ببرند ولی باتوجه به درک بالای مردم نسبت به اتفاقات جهان اسلام هیچگاه عقاید حسینی مسلمانان فراموش نمی شود و همواره بر دین و مذهب خود استوار هستند.

امام جمعه قیدار ادامه داد: نقش مهم حوزه های علمیه در تربیت افراد مومن و پیرو ولایت در جامعه ، نقشی بس سترگ است و این افراد با فراگیری کامل مبانی دینی و معرفتی، می توانند همه اقشار جامعه را با احکام نورانی اسلام آشنا کنند.

وی  درادامه به بیان جایگاه طلبه موفق درجامعه پرداخت و اظهارداشت: طلبه موفق ، فردی است که همه ویژگی‌های اصلی انسان مؤمن را دارا باشد.

حجت الاسلام طالبی به طلاب مخصوصاً طلبه‌های جدیدالورود، گفت: مهم‌ترین مسئله برای طلاب مسئله تهذیب و سعی و کوشش در جهت خودسازی است و از بهترین ابزارها در راستای رسیدن به کمال معنوی، بهره بردن از عبادات سفارش شده مخصوصاً نماز شب و عادت به انجام مستحبات است.

امام‌جمعه قیدار هم‌چنین طلبه‌ها را به شناخت هرچه بیشتر استعدادهای نهفته در خویش و پرورش و بالندگی آن‌ها در جهت دستیابی به مدارج بالای علمی و اخلاقی تشویق و ترغیب کرد.

لازم به ذکر است که این مرکز آموزشی(حوزه علمیه معصومیه شهر قیدار) از سال۹۲ فعالیت خود را با سه پایه در سطح ۲که عمومی است آغاز کرده است و طلبه ها در این واحد آموزشی به دو صورت تحصیل می کنند یکی به صورت حضوری تمام وقت که مدت تحصیل آنها ۵سال است و دیگری که به صورت نیمه حضوری است که دو سال آن حضوری و سه سال آن غیر حضوری است.