اجرای طرح مودت در شهرستان خدابنده

به گزارش اشراق آنلاین حجت الاسلام حسن رضا محمدی در جلسه طرح مودت شهرستان خدابنده اظهار کرد: اوقاف و امور خیریه خدابنده در راستای بازسازی امامزادگان و آبادی آنها اقدامات بسیاری را در طول سال انجام می دهد. وی با اشاره به اینکه طرح مودت یکی از اقدامات اوقاف در راستای بازسازی و آبادی امامزادگان […]

به گزارش اشراق آنلاین حجت الاسلام حسن رضا محمدی در جلسه طرح مودت شهرستان خدابنده اظهار کرد: اوقاف و امور خیریه خدابنده در راستای بازسازی امامزادگان و آبادی آنها اقدامات بسیاری را در طول سال انجام می دهد.

وی با اشاره به اینکه طرح مودت یکی از اقدامات اوقاف در راستای بازسازی و آبادی امامزادگان است، تصریح کرد: این طرح در راستای توسعه اماکن مذهبی اجرایی می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده با بیان اینکه از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح مودت تقویت نقش بقاع متبرکه و بقعه محوری است،اضافه کرد: در قالب اجرای این طرح از ظرفیت‌های  مردم و مشارکت‌های واقفان در عمران و آبادی بقاع متبرکه استفاه می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه به علت وجود مشکلات عمرانی نذورات ضریح صندوق بقاع متبرکه جوابگوی انجام همه امور عمرانی در بقاع متبرکه نیست، تصریح کرد: طرح مودت نیز در همین راستا اجرایی می‌شود.

محمدی با بیان اینکه بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی و همچنین بهره‌مندی از ظرفیت‌های هیئت امنای امامزادگان و دعوت از خیرین از جمله اهداف اجرای طرح مودت است، افزود: شناسایی و بهره‌گیری از خدمات و تجارب خیرهای بقعه‌ساز، جلسه طرح مودت و … نیز از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

وی تسریع در امور ساخت و بازسازی و انجام امور امامزادگان را از دیگر اهداف اجرای طرح مودت اعلام کرد و گفت: توسعه فضاهای این مکان‌های مقدس و حضور بیش از پیش گردشگران مذهبی از دیگر اهدافی است که با اجرای طرح مودت دنبال می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده در ادامه با اشاره به کارکردهای امامزادگان و نقش محوری که در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان دارند، بیان کرد: از دیرباز امامزادگان مکانی برای حضور معنوی مردم بوده است و همواره شاهد آن بوده‌ایم که خیرینی برای آبادی این مکان‌‌ها پیشگام شده و امور مربوط را انجام داده‌اند.

این مسئول در پایان با تقدیر از کمک‌های مردم و واقفان تصریح کرد: امیدواریم با کمک‌های مردم و خیرین شاهد توسعه بیش از پیش این مکان‌های مقدس باشیم.

لازم به ذکر است، در پایان این جلسه در قالب طرح مودت (کمک و همیاری اوقاف و مردم ) برای ادامه بازسازی بقعه متبرکه مریم (س) شهر کرسف که با حضور رییس و مسیولین فرهنگی اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان خدابنده شهرکرسف و هیئت امنای امامزاده همراه بود، مقرر شد مبلغ 10 میلیون ریال از سوی اوقاف خدابنده و  100 میلیون ریال نیز از سوی اهالی شهر و هیئت امنا برای ساخت این امامزاده کمک شود.