حل مشکلات اقتصادي مردم با سياست خارجي

چند روز پيش رييس جمهور محترم کشورمان جمله اي را بيان کردند که بسي جاي تامل است و آن اينکه (کليد حل مشکلات در شرايط فعلي کشور سياست خارجي است). اما از رييس جمهور محترمي که با شعار اعتدال هنوز سه ماه نشده وارد مديريت اجرايي کشور شده مقداري جاي گله وجود دارد ميني بر […]

چند روز پيش رييس جمهور محترم کشورمان جمله اي را بيان کردند که بسي جاي تامل است و آن اينکه (کليد حل مشکلات در شرايط فعلي کشور سياست خارجي است).

اما از رييس جمهور محترمي که با شعار اعتدال هنوز سه ماه نشده وارد مديريت اجرايي کشور شده مقداري جاي گله وجود دارد ميني بر اينکه در چنين فضايي که دشمنان دندانشان را براي حمله هاي غير نظامي به کشور مان مثل تحريم و غيره تيز کرده اند.آيا اعلام چنين بحثي جاي بسي تامل نيست؟.چرا که دشمنان نظام در حداقل ترين مورد پي خواهند برد که تمامي تحريمها نتيجه داده و کشور ايران در حال دادن امتياز براي کشورهاي غربي است.

نکاتي چند مطرح است:

اول اينکه دشمنان با اين نوع جملات گستاختر مي شوند و فکر مي کنند که تحريم ها توانسته نتيجه دلخواه آنها را بدهد بنابراين تلاش مي کنند براي هر چه بيشتر کردن فشارها و گرفتن امتياز از ايران اسلامي خود را مصمم کنند در حالي که ملت ايران در طول اين 34 سال توانسته تهديدها و تحريم هاي سخت تر از اين را نيز پشت سر بگذارد

دوم اينکه به راستي آيا واقعا مشکل ما در سياست خارجي است؟ يا مولفه هاي ديگري نيز در مشکلات اقتصادي دخيلند؟ عدم برنامه ريزي ، عدم نظارت ، بحث توليد و… در حل مشکلات اقتصادي سهيم نيستند؟ اينها نکاتي است که بايد دولتمردان دقت لازم را بکنند و اينکه چه گزينه هايي غير از سياست خارجي در بحث گراني ها و کمبود کالاها نقش دارد بايد بررسي شود.در حالي که حرکت دشمنان تا بوده همين بوده .

سوم اينکه مگر نه اين است که با سياست خارجي دولت قبلي ما توانستيم در بحث مسئله هسته اي به پيروزي هاي بزرگي دست پيدا کنيم و اين پيروزيها مديون تدبير رهبري عزيز و استقامت ملت شريف ايران و حرکت خوب دولت قبلي بوده است،چگونه است که الان با روي کار آمدن اين دولت محترم سياست خارجي ما باعث و باني تمامي مشکلات کشور گرديده است؟

نکته چهارم اينکه آيا بيان چنين کلماتي باعث به رهم ريختن وضعيت بازار و اقتصاد در کشور نميشود؟و اينکه آيا دشمن نسبت به اين نوع سخنان خوشحال و احتمال اينکه حتي فشارها را نيز زياد کند وجود ندارد و فضاي بازار را در ايجاد حبابهاي کاذب تقويت نمي کند؟

بنابراين بهتر است مسئولين به جاي ابراز نظرات غيرکارشناسانه ، وضعيت معيشتي مردم را از باب ديگري حل نمايند تا وضع موجود از اين بدتر نشود.انشالله

به اميد موفقيت رييس جمهور محترم

نام نویسنده : علي بيگدلي