خانه جوان خدابنده به حال خود رها شده!

سال‌هاست خانه‌ای به نام خانه جوان شهرستان خدابنده به حال خود رها شده است و صرفاْ تابلویی در درب آن زده شده است و ملک با شیشه‌های شکسته خالی است.

به گزارش نسیم اشراق؛ سال‌هاست خانه‌ای به نام خانه جوان شهرستان خدابنده به حال خود رها شده است، خانه‌ای که زیر نظر اداره ورزش و جوانان و وزارت مربوطه است.

خانه جوان زمانی برای خود تشکیلاتی داشت و این خانه یا همان سازمان ملی جوانان محلی برای برقراری و معضلات و مشکلات و آینده جوانان و بویژه امور حل و فصل ورزش و سرگرمی بود.

سازمان ملی جوانان در دهه‌های گذشته برنامه‌ها و راهکارهای متنوعی در جلسات خود ارائه و جوانان امورات خود را از این طریق پیگیری می‌کردند زیرا که این سازمان از بدو تاسیس از دهه 80 جهت دغدغه‌های جوانان گام‌های موثرتری برداشته اما امروز می‌بینیم این سازمان فقط اسمش باقی مانده البته اقدامات و فعالیت‌هایی در زیر مجموعه این سازمان و به اصطلاح امور جوانان انجام شده است اما کافی نیست.

ساختمان یا همان خانه جوان شهرستان خدابنده در وسط پارکینگ میدان شهدا در در وسط کوچه کمیته امداد شهر قیدار به حال خود رها شده است و صرفاْ تابلویی در درب آن زده شده است و ملک با شیشه‌های شکسته خالی است.

خانه‌ای که می‌توان با پیگیری‌ توسط جوانان و مسئولان به ویژه اداره ورزش و جوانان شهرستان خدابنده راه اندازی شده و این خانه رنگ و بوی جوانی و حرکت جوانی، گفتمان جوانی و برنامه های فرهنگی و هنری و ورزشی ویژه جوانان داشته باشد و راهکارها و پیشنهاداتی در این حوزه ارائه دهد.

سازمان ملی جوانان البته در دهه ۷۰ هم وجود داشته و به صورت خود جوش فعالیت‌هایی در حوزه‌های مختلف فرهنگی و گردشگری و غیره انجام داده است اما آن شور و شوق گذشته الان وجود ندارد و ستاد ساماندهی امور جوانان با راه اندازی این خانه جوان که متروکه مانده است می‌تواند جلسات خود را با تعیین مسئول خانه جوان در این ساختمان زیر نظر اداره ورزش و جوانان برگزار و از تمامی ظرفیت‌های جوانان شهرستان استفاده کرده تا جوانان نقش مهم و موثری در ارائه راهکارها در امور شهرستان (فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ازدواج) ایفا کنند.

سازمان ملی جوانان نقش کلیدی در آینده کشور دارد و با راه‌اندازی خانه‌های جوان سراسر کشور که متولی آن وزارت ورزش و جوانان است می‌تواند گامی بزرگ در مسیر توسعه بردارد.

جوانان‌ها ستون‌های جامعه و یک کشور را تشکیل می‌دهند و مثل گذشته همان دورهمی‌ها و شور و نشاط جوانی می‌تواند در امور کشور و استان و شهرستان نقش موثرتری ایفا کند.

امیدواریم با درایت مسئولان خانه جوان شهرستان خدابنده نوسازی شود و همان شور و نشاط سابق دوباره به این خانه بازگردد و دیگر شاهد آن نباشیم که درب آن قفل و شیشه‌های آن شکسته است.