برگزاری انتخابات مجمع عمومی سازمان لیگ فوتبال در سکوت کامل خبری!

مجمع عمومی انتخاباتی سازمان لیگ فوتبال ایران برای تعیین ۶ عضو این مجمع در سکوت کامل خبری صورت گرفت.

به گزارش نسیم اشراق به نقل از خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع‌رسانی دانا؛ روز گذشته در بایکوت کامل خبری و در شرایطی که سایت رسمی سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال ایران هیچ اطلاعیه‌ای صادر نکرده و خبری پوشش نداده‌اند، مجمع عمومی انتخاباتی سازمان لیگ فوتبال ایران برای تعیین برخی اعضا از بین رؤسای هیأت‌های فوتبال استانی در مرکز ملی فوتبال صورت گرفت.

مجمع سازمان لیگ فوتبال با ۱۵ عضو که یکی از ارکان مهم و تاثیر گذار در فوتبال کشور است و اخیراً هم خیلی خبرساز و حاشیه‌دار شده، طی روندی متفاوت اعضای خود را شناخت. در مرحله اول که روز گذشته برگزار شد، ۶ نفر از بین رؤسای استان‌ها انتخاب شده‌اند؛ ۴ نفر از استان‌های دارای تیم لیگ برتری و ۲ نفر از استان‌هایی با تیمی در لیگ دسته اول.

از این رو با برگزاری انتخاباتی که هیچ اطلاع دقیقی از روند آن و میزان شفافیتش در دست نیست؛ رحیم درزی‌خلردی با ۱۰ رای، عبدالکاظم طالقانی با ۹ رای، محمدرضا غفاری با ۸ رای، جواد ششگلانی با ۸ رای، حسین باجیوند با ۶ رای و قربانعلی الماس‌خاله نیز با کسب ۶ رای به عنوان ۶ رئیس هیأت استانی فوتبال عضو مجمع سازمان لیگ انتخاب شدند.

۶ عضو از روسای هیات های فوتبال (۴عضو لیگ برتری – ۲ عضو لیگ یکی)، ۶ عضو از مدیران تیم‌های لیگ برتری و لیگ یکی به همراه رئیس، نائب رئیس و دبیر کل فدراسیون فوتبال ۱۵ عضو مجمع سازمان لیگ فوتبال ایران خواهند بود که پس از انتخاب تمامی اعضا، انتخابات هیات رئیسه سازمان لیگ از میان این ۱۵ عضو برگزار خواهد شد.

رؤسای هیأت‌های فوتبال استان‌های مازندران، خوزستان، مرکزی، آذربایجان‌شرقی، قزوین و گیلان در شرایطی اعضای جدید مجمع شده‌اند که سایت رسمی هیأت فوتبال استان مازندران مرجع انتشار این خبر برای نخستین بار بوده و البته که برخی از اعضای فعلی، سابقه حضور ادوار متمادی در ارکان اجرایی و تصمیم‌ساز سازمان لیگ را هم داشته‌اند.

بدیهی است که برگزاری مجمع عمومی انتخاباتی یک سازمان مانند سازمان لیگ فوتبال، نیازمند طی روال قانونی بسیاری خواهد بود که با توجه به نحوه ثبت سازمان لیگ در کشور، می‌بایست پروسه زمان‌بری برای این مسئله طی می‌شده که با توجه به مدت کوتاه برگزاری مجمع از ریاست حیدر بهاروند، این موضوع هم در هاله‌ای از ابهام باقی مانده است.

به هر حال مشخص نیست حالا که سازمان لیگ فوتبال با توجه به انتصاب حیدر بهاروند به ریاست آن توسط مهدی تاج بیش از پیش زیر ذره‌بین نهادهای نظارتی و هم‌چنین رسانه‌ها قرار گرفته، چرا انتخابات به این اهمیت و تأثیرگذاری کاملاً در بایکوت رسانه‌ای و سکوت خبری برگزار شده است؛ موضوعی که احتمالاً دلایل مبهمی خواهد داشت.