رسالت سپاه، پاسدارى از انقلاب است/حضرت عباس،فداکارى بى‏ مانند درتاریخ بشرى

سپاه رسالتش پاسدارى از انقلاب به هر نحو ممکن است سپاه پاسداران در تمامى حوزه‏ ها و عرصه‏ هایى که انقلاب اسلامى نیاز داشته بر اساس رسالتش ورود پیدا کرده و در راستاى حفظ انقلاب و پیشبرد آن نقش‏آفرینى نموده است. حجت الاسلام طالبی در گفت و گو با خبرنگار اشراق۲۴ با تبریک اعیاد شعبانیه […]

DSC063181سپاه رسالتش پاسدارى از انقلاب به هر نحو ممکن است سپاه پاسداران در تمامى حوزه‏ ها و عرصه‏ هایى که انقلاب اسلامى نیاز داشته بر اساس رسالتش ورود پیدا کرده و در راستاى حفظ انقلاب و پیشبرد آن نقش‏آفرینى نموده است.

حجت الاسلام طالبی در گفت و گو با خبرنگار اشراق۲۴ با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: روز سوم شعبان سالروز ولادت حضرت امام حسین(ع)، روز پاسدار نام گذاری شده است، چنین نام‏گذارى با تدبیر را، باید تحسین کرد.

وی افزود: حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، بزرگ‏ پاسدار اسلام است که با تمام داشته ‏هایش از اسلام پاسدارى کرد و زیباترین، ماندگارترین و اثربخش ‏ترین حماسه‏ هاى تاریخ را در کربلا خلق کرد و برای همیشه الگوى پاسداری از اسلام و قرآن شد.

امام جمعه قیدار ادامه داد: پاسداران انقلاب اسلامى با انتخاب سالروز ولادت امام حسین علیه السلام به ‏عنوان «روز پاسدار»، به همگان این پیام را مى‏ دهند که با همه داشته هایشان براى پاسدارى از اسلام و انقلاب اسلامى آماده اند.

طالبی افزود: رمز موفقیت‏هاى سپاه در ۳۷ سال گذشته، در همین حرکت عاشورایى و اتصال سپاه به کربلا و عاشورا، بوده است.

وی افزود: سپاه رسالتش پاسدارى از انقلاب به هر نحو ممکن است سپاه پاسداران در تمامى حوزه‏ ها و عرصه‏ هایى که انقلاب اسلامى نیاز داشته بر اساس رسالتش ورود پیدا کرده و در راستاى حفظ انقلاب و پیشبرد آن نقش‏آفرینى نموده است و بر اساس همین رویکردها و عملکردهاى سپاه بود که حضرت امام خمینى(ره) این‏چنین از سپاه اعلام رضایت کردند: «من از سپاه راضى هستم و به‏هیچ‏وجه نظرم از شما برنمى‏گردد. اگر سپاه نبود، کشور هم نبود. من سپاه پاسداران را بسیار عزیز و گرامى مى‏دارم. چشم امید من به شماست. شما هیچ سابقه‏اى جز سابقه اسلامى ندارید.

حضرت عباس،فداکارى بى‏ مانند درتاریخ بشرى

امام جمعه قیدار با تبریک روز جانباز نیز گفت: حضرت ابوالفضل العباس(ع) بزرگ‏ جانباز تاریخ انسانیت است که صحنه کربلا را تجلیگاه ایثار و جانبازى کرد.

وی افزود: ایثار و فداکارى آن حضرت در تاریخ بشر مانندى ندارد،آن حضرت شعر زیباى عشق و ایثار در راه ولایت معنا کرد و راه و رسم عاشقى و شیوه جانبازى را به جهانیان آموخت.

طالبی ادامه داد: زبان و قلم ازترسیم مقام بلند مرتبه جانبازان‏ قاصر و عاجز است جانبازان با تقدیر خدا و مشیّت الهى از وادى شهادت بازگشته‏ اند، تا به ما در راه ماندگان، راه رستگارى‏ بیاموزند.

وی افزود: جانبازان عمارهاى انقلاب هستند و مانده ‏اند تا پرچم امام را برافراشته نگاه دارند. آنان مانده‏اند تا بگویند کدام راه، راه اصیل انقلاب است.هم‏چنان در صحنه باقى مانده ‏اند تا ولایت تنها نماند و على زمان مظلوم واقع نشود و مصیبت‏هاى صدر اسلام تکرار نشود .

طالبی ادامه داد: جانبازان و خانواده های آنها، دین بزرگى بر گردن جامعه ما دارند. آنان از مال و جان خویش گذشتند و تمام هستى خویش را در طبق اخلاص نهادند. حال مهم‏ترین وظیفه جامعه در قبال جانبازان، احترام و گرامى داشتن دستاوردهاى ایثار ایشان است. جمهورى اسلامى، نظام ولایت فقیه، استقلال، آزادى و حاکمیت دین، دستاوردهاى ایثار آنان است برای یک جانباز دست نداشتن یا چشم نداشتن و پا نداشتن آزار دهنده نیست آنچه یک جانباز با بیش همه آزار می دهد این است که ببیند دستاوردهای ایثارش، ارزش ها و حجاب و عفاف و … لگد مال می شود و از بین می رود.

در صورت برداشت نادرست،در حق امام سجاد(ع) ظلم می شود

وی به  میلاد با برکت امام سجاد(ع)نیز اشاره کرد و گفت: اکثر تاریخ نگاران و سیره ‏نویسان هنگام در رابطه با امام سجاد(ع) بیشتر بر ابعاد عرفانى و معنوى زندگى آن امام همام تأکید کردند و به سبک و سیره سیاسى امام سجاد(ع) کمتر پرداختند و گاهی ‏ترویج شده که امام سجاد(ع) به‏ خاطر بیمارى‏شان به‏دور از مسائل سیاسى و اجتماعى عصر خود بوده‏اند.

امام جمعه قیدار افزود: این برداشت نسبت به ساحت مقدس این امام شجاع و خستگى ناپذیر ظلم بزرگی است و قاطع ترین دلیل بر مبارزات سیاسی آن حضرت، خطبه‏ هاى افشاگرانه امام سجاد(ع) در کوفه و شام و موضع سازش‏ناپذیر امام با ستمگران و برخورد ایشان با عالمان دربارى است.