حقوق بشر،ابزار و اهرم فشار كشورهاى غربى عليه جمهورى اسلامى ايران است/فرهنگ،هويت و روح يك ملت‏ است

امام جمعه قیدار با اشاره به سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان حضرت امام خمینی(ره)در 19 آذر 1361 گفت: موضوع حقوق بشر همواره ابزار و اهرم فشار كشورهاى غربى عليه جمهورى اسلامى ايران است و از بهانه هاى تحريمهاى ظالمانه آمريكا و كشورهاى غربى است. حجت الاسلام طالبی در گفت و گو با […]

DSCN5265امام جمعه قیدار با اشاره به سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان حضرت امام خمینی(ره)در 19 آذر 1361 گفت: موضوع حقوق بشر همواره ابزار و اهرم فشار كشورهاى غربى عليه جمهورى اسلامى ايران است و از بهانه هاى تحريمهاى ظالمانه آمريكا و كشورهاى غربى است.

حجت الاسلام طالبی در گفت و گو با خبرنگار اشراق24 به سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان حضرت امام خمینی(ره)در 19 آذر 1361  اشاره کرد وگفت: فرهنگ؛ هويت و روح يك ملت‏ است؛ بستر اصلي حركت عمومي كشور فرهنگ است  فرهنگ از هر مسئله ای حتی مسائل اقتصادي  مهمتر است .

وی افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری مشكلات كشور را چيزى جز اصلاح فرهنگى نمى‏ تواند علاج بكند‏ در سایه اصلاح فرهنگ جامعه همه مشکلات حل می شود.

امام جمعه قیدار ادامه داد: دغدغه فرهنگی از مواردی است که خواب از چشمان مبارک مقام معظم رهبری ربوده و چندین بار احساس نگرانی نسبت به آن کردند، ايشان در سال 1373 در ديدار با هنرمندان و مسؤولان فرهنگي كشور چنين فرموده‏اند: «و اما در عرصه‏ي فرهنگ، بنده به‏معناي واقعيِ كلمه، احساس نگراني مي‏كنم و حقيقتاً دغدغه دارم. اين دغدغه از آن دغدغه‏هايي است كه آدمي به‏خاطر آن، گاهي ممكن است نصفِ شب هم از خواب بيدار شود و به درگاه پروردگار تضرّع كند. من چنين دغدغه‏اي دارم. البته در سخنراني‏ها، از اين دغدغه با مردم نخواهم گفت؛ اما نمي‏شود كه به شما نگويم».

وی افزود: نیز ايشان در سال 1392 هم در ديدار اعضاي مجلس از نگراني‏شان در باب فرهنگ مي‏گويند و مي‏فرمايند: «بنده نگران مسأله فرهنگ هستم. اميدوارم كه مسؤولين فرهنگي توجه داشته باشند كه چه مي‏كنند. با مسائل فرهنگي شوخي نمي‏شود كرد، بي‏ملاحظگي نمي‏شود كرد؛ اگر چنان‏چه يك رخنه‏ي فرهنگي به‏وجود آمد، مثل رخنه‏هاي اقتصادي نيست كه بشود آن‏را جمع كرد، پول جمع كرد يا سبد كالا داد يا يارانه‏ي نقدي داد؛ اين‏جوري نيست، به اين آساني ديگر قابل‏ترميم نخواهد بود، مشكلات زيادي دارد.»

طالبی ادامه داد: شورای عالی انقلاب فرهنگی در طراحی و هدایت علم و فرهنگ کشور  رسالت سنگینی بر عهده دارد به طوری که به تعبیر مقام معظم رهبری اتاق فرمان فرهنگی کشور یا ستاد عالی فرهنگی و علمی کشور ، مرکز مهندسی فرهنگی کشور و قرارگاه مركزي فرهنگي كشور به حساب می آید.

وی افزود: بخش زیادی از کار شورای انقلاب فرهنگی، سیاستگذاری است اما بخشی دیگر که اهمیت آن کمتر از بخش اول نیست طراحی شیوه های اجرائی یک تصمیم در حوزه راهبردی است.

امام جمعه قیدار ادامه داد: آنچه امروز به عنوان نیاز اسای برای جامعه احساس می شود مهندسی فرهنگی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری است. که امیداواریم هر چه زودتر تحقق یابد و یکی از منویات مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشد.

وی به روز جهانی حقوق بشر نیز اشاره کرد و گفت: وقتی تقویم را ورق می زنم به روزی می رسیم(روز نوزدهم  آذر روز جهانی حقوق بشر) که از لحاظ نام گذاری مضحک ترین روز سال است.

طالبی ادامه داد: انسان گاهی اوقات بعضی اصطلاحات را از زبان بعضی افراد می‌شنود که مضحک و خنده‌آور است، آمریکا و کشور‌های اروپایی که جرم‌ها و جنایت‌های بسیار بزرگی را در جنگ جهانی دوم به وجود آورده بودند  برای سرپوش گذاری بر روی آن‌ها روز 19 آذر را روز حقوق بشر نامگذاری کردند.

وی افزود: در حال حاضر هم کسانی دم از حقوق بشر می زنند  که بزرگترین ناقضان حقوق بشر هستند، کسانی که زندان‌های بزرگ و مخوفی مثل گوانتانامو و ابوغریب درست کردند. جنایات صهیونیستها و آمریکا در فلسطین،غزه ،افغانستان، عراق،یمن،بحرین و … نشان از حقوق بشر آمریکائی است  سرنگونی هواپیمایی مسافربری کشورمان در آب‌های خلیج فارس توسط ناو آمریکایی و دادن مدال شجاعت و افتخار به ناخدای همان توسط رئیس جمهور آمریکا نشان و نماد حقوق بشر آمریکائی است.

طالبی ادامه داد: موضوع حقوق بشر همواره ابزار و اهرم فشار كشورهاى غربى عليه جمهورى اسلامى ايران است و از بهانه هاى تحريمهاى ظالمانه آمريكا و كشورهاى غربى است.

وی افزود: در منطق حقوق بشر غربى اعدام قاتلين، نقض حقوق بشر است! ولى كشتار مردم مسلمان بی گناه با بمب هاى فسفرى و خوشه اى و شيميايى و…. عين دفاع از حقوق بشر است.

امام جمعه قیدار ادامه داد: حقوق بشرى كه برندگان جايزه صلح نوبلش رژیم کودک کش صهيونيستی و نوكرانشان همچون شيرين عبادى و خونخوارانى مثل اوباما هستند، ما افتخار می کنیم ناقض این حقوق بشر باشيم.