ترس از سیاسی شدن دانشجو، بزرگترین خیانت است

امام جمعه قیدار با بیان اینکه گاهی عده ای به دنبال استفاده ابزاری از جنبش دانشجوئی هستند تا از آن به عنوان ابزاری برای مقابله با انقلاب و ارزش ها استفاده کنند گفت: باید گفت بزرگترین خیانت را در حق دانشجو کسانی کردند که از سیاسی شدن دانشجو ترسیدند. حجت الاسلام طالبی در گفت و […]

DSCN5265امام جمعه قیدار با بیان اینکه گاهی عده ای به دنبال استفاده ابزاری از جنبش دانشجوئی هستند تا از آن به عنوان ابزاری برای مقابله با انقلاب و ارزش ها استفاده کنند گفت: باید گفت بزرگترین خیانت را در حق دانشجو کسانی کردند که از سیاسی شدن دانشجو ترسیدند.

حجت الاسلام طالبی در گفت و گو با خبرنگار اشراق24 اظهار کرد: 16 آذر در تاریخ ایران یاد آور حماسه بزرگ استکبار ستیزی دانشجویان در کشور است که هر ساله به عنوان یکی از مقاطع حساس تاریخ انقلاب مورد توجه قرار می گیرد.

وی افزود: با مرور وقایعی که آن روز رخ داده می توان پی برد که هویت جنبش دانشجوئی به مبارزه با استکبار جهانی گره خورده است.

امام جمعه قیدار ادامه داد: در 16 آذر بعد از كودتاي 28 مرداد، دانشگاهیان، دانشجويان با خروش انقلابي خود فضاي خفقان شديدي را که بر كشور حاكم بود ، شكستند و به حضور مداخله جویانه نیکسون معاون رئیس جمهور وقت آمریکا در تهران اعتراض کردند و سه تن به شهادت نائل آمدند و از آن پس حادثه 16 آذر به عنوان روز مقاومت در برابر استعمار در تاریخ دانشگاه تهران و روز دانشجو معنا پیدا کرد.

طالبی تصریح کرد: شاخصه مهم جنبش دانشجوئی اصیل در کشور ما، عدالتخواهی و  استکبار و استبداد ستیزی است، هر وقت جنبش دانشجوئی از این شاخصه ها فاصله گرفته خسارات جبران ناپذیری بر کشور تحمیل کرده و هر وقت به اصالت خود باز گشته  منشأ برکات عظیمی برای کشور و ملت بوده است.

وی ادامه داد: گاهی عده ای به دنبال استفاده ابزاری از جنبش دانشجوئی هستند تا از آن به عنوان ابزاری برای مقابله با انقلاب و ارزش ها استفاده کنند، باید گفت بزرگترین خیانت را در حق دانشجو کسانی کردند که  از سیاسی شدن دانشجو ترسیدند،سیاسی شدنی که به فرموده رهبر فرزانه انقلاب به معنای برخورداری از فهم سیاسی و شناخت انگیزه ها و ارتقای سطح بینش و تحلیل سیاسی است.

امام جمعه قیدار تصریح کرد: اگر دانشجو سیاسی نشود، اهل بینش و تحلیل درست نباشد و فهم سیاسی نداشته باشد ، اسیر اهداف شوم سیاست بازان و دغلکاران می شود و از او برای شکستن خطوط قرمز نظام اسلامی استفاده می شود.