برداشت 150 هزار تن سیب زمینی از مزارع شهرستان خدابنده

رئیس جهاد کشاورزی شهرسان خدابنده گفت: در سال جاری بالغ بر 150 هزار تن سیب زمینی از مزارع شهرستان خدابنده برداشت می‌شود. علی عیوضی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ثبیر اظهار داشت: برداشت این محصول از اوایل مهرماه و در حال حاضر به پایان رسیده است. وی به کاشت محصول سیب زمینی در خدابنده اشاره […]

رئیس جهاد کشاورزی شهرسان خدابنده گفت: در سال جاری بالغ بر 150 هزار تن سیب زمینی از مزارع شهرستان خدابنده برداشت می‌شود.hg

علی عیوضی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ثبیر اظهار داشت: برداشت این محصول از اوایل مهرماه و در حال حاضر به پایان رسیده است.

وی به کاشت محصول سیب زمینی در خدابنده اشاره کرد و افزود: این محصول یکی از محصولات مهم تولیدی در بخش کشاورزی شهرستان خدابنده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرسان خدابنده به سطح زیر کشت این محصول اشاره و خاطرنشان کرد: 3 هزار و 350 هکتار از اراضی شهرستان خدابنده به کشت این محصول اختصاص یافته است.

این مسئول عملکرد تولید این محصول در هر هکتار را یادآور شد و گفت: میانگین عملکرد این محصول در شهرستان 45 تن در هکتار است.

عیوضی به ارقام کشت شده این محصول اشاره کرد و ابراز داشت: عمده ارقام کشت شده شهرستان را آگریا، مارفونا، سانته­آ و آلمریا تشکیل می‌دهند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده تولید و کشت این محصول در خدابنده را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: سیب‌زمینی از مهم‌ترین محصولات تولیدی در شهرستان است.

وی توسعه کشت و تولید این محصول را یادآور شد و تاکید کرد: توسعه تولید این محصول مورد تاکید قرار دارد.

عیوضی ارزآوری تولید این محصول برای کشاورزان را یادآور شد و تاکید کرد: این محصول در هر سال درآمد خوبی برای کشاورزان داشته است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده به قیمت این محصول در مزرعه اشاره کرد و اذعان داشت: بر اساس قیمت متوسط سیب‌زمینی در مزرعه که 9 هزار ریال است پیش‌بینی درآمد خوبی برای کشاورزان شده است.

این مسئول به برآوردهای صورت گرفته برای درآمد زایی کشاورزان اشاره کرد و متذکر شد: بر اساس قیمی متوسط این محصول در مزرعه برآورد می‌شود یک هزار و 350 میلیارد ریال درآمد عاید سیب‌زمینی کاران شهرستان خدابنده شود.