پذیرش پروتکل الحاقی منوط به اعتماد سازی غربی ها است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس‌ گفت: برای پذیرش پروتکل الحاقی طرف غربی باید اعتماد سازی کند. ثبیر:محمد اسماعیلی در گفت و گوی اختصاصی با موج رسا اظهار کرد: پذیرش پروتکل الحاقی از سوی ایران مربوط به مجلس شورای اسلامی است و در صورت تصویب مجلس می تواند عملی شود. وی با بیان اینکه تیم مذاکره […]

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس‌ گفت: برای پذیرش پروتکل الحاقی طرف غربی باید اعتماد سازی کند.tb200120_1382337829

ثبیر:محمد اسماعیلی در گفت و گوی اختصاصی با موج رسا اظهار کرد: پذیرش پروتکل الحاقی از سوی ایران مربوط به مجلس شورای اسلامی است و در صورت تصویب مجلس می تواند عملی شود.

وی با بیان اینکه تیم مذاکره کننده غربی باید در مذاکرات به دنبال پیشرفت باشد، افزود: طرح این موضوع در حال حاضر بنیانی ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس‌ بر لزوم اعتماد سازی طرف دیگر مذاکره کننده تاکید کرد و افزود: رفع تحریم ها و اعتماد سازی از سوی غرب هنوز محقق نشده است.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی با توجه به پیشرفت مذاکرات در نشست های آتی می تواند نسبت به این موضوع تصمیم گیری می کند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه در حال حاضر مجلس اجازه پذیرش پروتکل الحاقی را نمی دهد، خاطرنشان کرد: باید طرف مذاکره کننده نسبت به اعتماد سازی اقدام کند.

وی مذاکرات 5+1 را نیز دارای روندی معمولی عنوان کرد و گفت: اتفاق خاصی در این مذاکرات رخ نداده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس‌ ادامه داد: در دو مذاکره اخیر دولت یازدهم رفع برخی سوء تفاهم ها در دستور کار دولت بوده و برای برطرف کردن این سوء تفاهم ها اقدام شده است.

وی با بیان اینکه اتفاق خاصی در مذاکرات نسبت به گذشته صورت نگرفته است، افزود: دولت تلاش خود را برای رفع تحریم ها علیه ایران به کار می گیرد.

اسماعیلی در پاسخ به خبرنگار موج رسا در خصوص عدم اطلاع رسانی جزئیات مذاکره از سوی طرف ایرانی گفت: طرفین مطابق قول  خود در خصوص جزئیات مذاکرات در رسانه ها مطلبی اعلام نکرده اند.

وی گفت: اطلاعات ارائه شده از سوی برخی رسانه ها تنها در حد گمانه زنی و تحلیل این رسانه ها بوده و طرف مذاکره کننده نسبت به انتشار این موارد اقدام نکرده است.

*اقدام نعمیه اشراقی دور از شان خانواده امام است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس‌ در خصوص اقدام نعیمه اشراقی نیز در خصوص امام خمینی (ره) افزود: متاسفانه هر از گاهی از افرادی که منتسب به امام راحل هستند، وقایعی مشاهده می شود که دور از شان این خانواده است.

وی با بیان اینکه ملت ایران به خوبی امام را می شناسند و هیچ گاه نظرشان در خصوص امام تغییر نمی کند، افزود: نزدیکان امام راحل باید مراقب اعمال خود باشند.

اسماعیلی حفظ شان و منزلت امام را از سوی خانواده وی خواستار شد و گفت: مجلس نیز نسبت به این موضوع حساسیت نشان داد.