طرح مسئله موافقت امام با حذف شعار مرگ بر آمریکا، چیزی جز ضرر ندارد/اظهارنظرهای اخیر نوه امام راحل براساس هوی و هوس دنیوی است

شعار مرگ بر آمریکا در صحن مجلس و واکنش به تلاش برای حذف این شعار توسط برخی ها، ادامه انتقاد از موسسه نشر آثار امام(ره) و اظهارات نعیمه اشراقی در فیسبوک و موضوع مذاکرات هسته‌ای ژنو از مهم‌ترین اخبار یکشنبه 28 مهر ماه بوده است. ثبیربه گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی دانا، مهمترین موضوع خبری امروز […]

شعار مرگ بر آمریکا در صحن مجلس و واکنش به تلاش برای حذف این شعار توسط برخی ها، ادامه انتقاد از موسسه نشر آثار امام(ره) و اظهارات نعیمه اشراقی در فیسبوک و موضوع مذاکرات هسته‌ای ژنو از مهم‌ترین اخبار یکشنبه 28 مهر ماه بوده است.image2404

ثبیربه گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی دانا، مهمترین موضوع خبری امروز ادامه واکنش‌ها به اقدام اخیر نعیمه اشراقی درباره توهین به خانواده شهدا و عدم پیگیری موسسه نشر آثار امام(ره) بود که این مساله داد روزنامه جمهوری را هم در آورد.

روزنامه جمهوری‌اسلامی در انتقاد از موسسه نشر آثار امام(ره) در مطلبی نوشت: ‌متولیان بیت امام(ره)، منسوبین امام را مدیریت کنند و درصورت بروز تخلف عکسﺍلعمل قاطع نشاﻥدهند. پایبندﻱ به الزاماﺕ براﻱ منسوبین به امام حرمت ﻣﻲآورد و کسانی که این الزاماﺕرا رعایت نکنند نباید انتظار داشته باشند مردم براﻱ آنها حرمتی قائل شوند.

درباره این موضوع فاطمه رهبر، رییس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: اگر سکوت موسسه نشر آثار امام(ره) ادامه دار باشد، قطعا مجلس ورود می کند.
همچنین مرضیه دباغ یکی از مبارزان انقلابی و از یاران امام خمینی (ره) در واکنشی بسیار تند در گفتگو با سایت “طنین یاس” اظهارنظرهای اخیر نوه امام راحل را براساس هوی و هوس دنیوی دانست و با ربط آن با خاطرات جدید ادعایی هاشمی تاکید کرد: چرا نامه دختر امام (ره) به هاشمی رفسنجانی منتشر نمی‌شود؟ وی به اصل نامه اشاره ای نکرده است.
صادق خرازی، سفیر سابق ایران در سازمان ملل که فردی دیپلمات به حساب می آید، در این موضوع سکوت نکرده و در صفحه فیسبوک خود نوشت: مرکز نشر آثار امام بجای آنکه دیدهﺑﺎﻥمردم باشد، مراقب اعضای بیت باشد که با نام امام قصد دارند برای خود محبوبیت خلق کنند. این اتفاق،خیانت به امام(ره) و جنایت علیه شهیدان است. البته ساعتی بعد خرازی این مطلب را حذف کرد و در مطلب جدیدی به واکنش و تماس اشراقی مبنی بر عدم انتشار آن موضوع توسط وی اشاره کرده است.
=========
واکنش‌ها به طرح حذف شعار مرگ بر آمریکا که از سوی برخی خودفروختگان در حال بروز است. بسیاری از موضوعات خبری را به خود اختصاص داد. به طوری که صبح امروز رسانه‌ها فعالیت رسانه ای خود را با مخابره واکنش علی لاریجانی به طراحان این موضوع در صحن علنی مجلس آغاز کردند.
علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق امروز خود در مجلس اظهار داشت: طرح مسئله موافقت امام با حذف شعار مرگ بر آمریکا، چیزی جز ضرر ندارد. این اقدام در شرایط مذاکرات، نوعی میل به سازش با آمریکا است و عزت مذاکره کنندگان ایرانی را زیر سوال می برد.
سردار سرلشکر جعفری، فرمانده کل سپاه که به مناسبت بزرگداشت شهیدان شوشتری و محمدزاده به مشهد سفر کرده بود در سخنانی در این باره اظهار داشت: اگر امام زنده بودند روحیه استکبارستیزی شان بیش از زمان حیات بود. آمریکا به عنوان شیطان برزگ مسبب و عامل اصلی فتنه 88، جنگ هشت ساله و فشارها و تحریم ها علیه ملت ایران است.
=========
مذاکرات ژنو و واکنش به محرمانه خواندن مصوبات این مذاکرات از سوی مذاکره کنندگان موضوع بسیاری از رسانه‌های داخلی و خارجی را به خود اختصاص داد.
عراقچی امروز با حضور در کمیسیون امنیت ملی مجلس پاسخگوی نمایندگان شد که در همین زمینه نقوی حسینی سخنگوی این کمیسیون به نقل از عراقچی درباره این واکنش‌ها گفت: در ادامه عراقچی گفت که تیم مذاکره‌کننده تأکید داشت موضع نمایندگان مجلس درباره حقوق مسلم ملت و کشور را می‌ستاید و خود را متعهد به حفظ آن حقوق می‌داند؛ آنچه که به عنوان جزئیات مذاکرات در فضای رسانه‌ای مطرح شده، از سایت‌های صهیونیستی برخاسته و به هیچ عنوان صحت ندارد، ما هنوز وارد تعیین محتوای گام‌ها نشده‌ایم، پروتکل الحاقی هم مسیر خاص خودش را دارد و آن مسیر هم مجلس شورای اسلامی است، موضع مذاکراتی ما قوی است و در شرایط بدی نیستم و آنچه به بدست آورده‌ایم، محصول مقاومت ملت بزرگ ایران و نظام جمهوری اسلامی است.
روزنامه صهیونیستی هاآرتص امروز به نقل از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد ه بود که نباید فراموش کنیم ایران به طور مرتب جامعه بین‌المللی را فریب داده است. تا زمانی که به جای الفاظ، اقدامات عملی را شاهد نباشیم، فشار باید ادامه یابد.
این روزنامه همچنین از گفتگوی حضوری و تلفنی اعضای تیم های مذاکره کننده انگلیسی، آمریکایی، فرانسوی و آلمانی در مذاکرات ژنو با مقامات اسرائیلی درباره مذاکرات ژنو خبر داد.
البته امروز روزنامه بهار در واکنش به انتقادها با محرمانه بودن مذکرات ژنو نوشت: مگر تیم مذاکره‌ﻛﻨﻨﺪه هستهﺍی می‌تواند بدون اذن رهبری و شورای‌عالی امنیت ملی به توافقی با طرف مذاکره‌کننده دست یافته و آن را اجرا کند. آقای شریعتمداری اندکی صبوری کنید و به نماینده کشورمان اعتماد کنید.
برخی خبرهای رسانه‌ها درباره تیم مذاکره کننده هسته ای بود به طوری که روزنامه جوان طی مقاله ای در این باره نوشت: تیم قبلی و کنونی مذاکرهﻛﻨﻨﺪه نشان دادند که از عهده مدیریت افکارعمومی بر ﻧﻤﻲآیند و اهمیت رسانه را ﻧﻤﻲدانند. منبع ما ایراﻧﻲ‌ها، سایتهای ال‌مانیتور و دبکا هستند!
پترسون، تحلیلگر روزنامه آمریکایی کریستین ساینس‌مانیتور طی یادداشتی در روزنامه ایران درابره مذاکرات اخیر ایران و گروه 1+5 نیز در این خصوص نوشت: تیم دیپلماتیک جدید ایران، بهترین تیمی است که کشورهای غربی می‌توانند با آن به نتیجه برسند. آمریکا اکنون باید نشان دهد که چقدر در لغو تحریم‌های ایران جدی است تا از فرصت پیش آمده، به خوبی استفاده کند.
سیدحسین موسویان، مذاکره کننده اسبق هسته ای ایران در مقاله‌ای که در شبکه خبری الجزیره منتشر شد به اصطلاح توپ را در زمین مقامات آمریکایی انداخته و  تاکید کرده که “دولت آمریکا برای این‌که بتواند با ایران به توافق هسته‌ای برسد باید در برابر فشارهای اعضای تندرو و جنگ‌طلب کنگره و نیز رژیم صهیونیستی مقاومت کند و علاوه بر آن در توافق نهایی با ایران لغو قابل توجه تحریم‌ها را مدنظر قرار دهد.”
=========
به جز موارد اصلی و بازتاب‌های خبری امروز که به آنها اشاره شد، برخی اخبار دیگری در رسانه‌ها منتشر شد که سرخط آنها به این شرح است:
* رهبر معظم انقلاب با عفو و تخفیف مجازات 1241 نفر از محکومان به مناسبت اعیاد سعید قربان و غدیرخم موافقت کردند.
* روزنامه کیهان در واکنش به اظهارات رئیس دیوان عالی کشور مبنی بر اینکه “به مصلحت نیست که موضوع اختلاس میلیاردی در جامعه بیش از این باز شود”، نوشت: اگر قرار بر مصلحت باشد،مصلحتی بالاتر از اجرای”عدالت”نیست. استفاده از “مصلحت” توسط مسئولان قضایی بر افکار عمومی تاثیر منفی گذاشته و اعتماد و اقتدار دستگاه قضایی را تحتﺍلشعاع قرار ﻣﻲدهد.
* سایت بهارنیوز در مقاله ای، عدم معرفی توفیقی برای وزارت علوم را “عقب‌نشینی” روحانی در مقابل شکست خوردگان انتخابات92 دانست که موجب می شود شرایط برای عملی‌کردن وعده‌هایش سخت‌تر شود.
* طرﺡترورﻳﺴﺘﻲهدﻑقراردادﻥمرقد اماﻣﻴﻦعسگرﻳﻦ در سامرا ﺧﻨﺜﻲشد.
* روزنامه ایران با هدف توجیح حضور برخی مسئولین ایرانی در فیسبوک، از عضویت دو سوم رهبران سیاسی 193کشور در شبکه‌های اجتماعی خبر داد.
در ادامه این مطلب آمده است: رهبران سیاسی جهان برای موفقیت در دنیای حقیقی خود را وابسته به دنیای مجازی می‌دانند.
* سایت بلاغ نیوز در خبری از تشرف یک خانواده بهایی در قائمشهر به دین اسلام خبر داد.