حماسه خرمشهر را برای نسل جوان تبیین کنیم

امام جماعت روستای سوله خدابنده گفت: اگر بخواهیم از آثار دفاع مقدس محافظت و به نسل‌های آینده منتقل کنیم باید حماسه آزاد سازی خرمشهر را به نحو شایسته ای برای نسل جوان تبیین کنیم

به گزارش نسیم اشراق، حجت الاسلام علی گروسی در نشست بصیرتی در خدابنده با تسلیت شهادت آیت الله رئیسی و همراهانشون گفت: شهید جمهور مرد خدمت بود و در این راه هم به شهادت رسید.

وی به سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر نیز اشاره کرد و اظهار کرد: سوم خرداد، حماسه آزادسازی خرمشهر و مظهر نصرت الهی در فتح قله‌های ایثار و جاودانگی دوران دفاع مقدس بود که با فداکاری و از خودگذشتگی انسان‌هایی محقق شد، که درس فداکاری و جان‌فشانی را از سرور و سالار شهیدان آموخته و در مکتب عاشورایی و علوی قد کشیده بودند و به بها و اهدای خون پاک و مطهر خویش، صحنه‌های بی‌بدیل، غرورآفرین و باصلابتی را رقم زدند.

وی افزود: حماسه سوم خرداد را می‌توان یکی از بزرگترین و مهمترین رویدادها و دستاوردها در میان روزهای دفاع مقدس برشمرد و اگر بخواهیم از آثار دفاع مقدس محافظت و به نسل‌های آینده منتقل کنیم باید حماسه آزاد سازی خرمشهر را به نحو شایسته ای برای نسل جوان تبیین کنیم.

امام جماعت روستای سوله خدابنده ادامه داد: آزاد سازی خرمشهر، این افتخار بزرگ و همیشگی برای تمام تاریخ از آن رزمندگان، شهدا و ایثارگران حاضر در آن صحنه و ملت بزرگ و تاریخ‌ساز ایران خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: روز فتح خرمشهر با بیان اینکه دشمنان اسلام و انقلاب توطئه‌های زیادی را علیه ایران طراحی کرده‌اند، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره قربانی توطئه‌های تروریستی آمریکا و دشمنان انقلاب اسلامی بوده است.

امام جماعت روستای سوله خدابنده سوم خرداد را یکی از روزهای برجسته ملت ایران در طول تاریخ عنوان کرد و گفت: در تاریخ ملت ایران، پیروزی‌ها و حماسه آفرینی‌های بزرگی وجود دارد که روز فتح خرمشهر برجسته‌ترین آن است.