نبود کشتارگاه صنعتی، جدی‌ترین چالش‌ حوزه سلامت خدابنده

امام جمعه قیدار گفت: نبود کشتارگاه صنعتی و به تبع آن کشتار غیرمجاز دام و عرضه گوشت خارج از شبکه نظارت دامپزشکی، جدی‌ترین چالش‌ حوزه سلامت شهرستان خدابنده به شمار می‌رود.

حجت الاسلام علی موسوی امام جمعه قیدار در گفتگو با خبرنگار نسیم اشراق اظهار کرد: شهرستان خدابنده مشکلات و معضلات متعددی دارد و یکی از آنها نبود کشتارگاه صنعتی است که توجه ویژه مسئولین را می‌طلبد.

وی افزود: نبود کشتارگاه صنعتی و به تبع آن کشتار غیرمجاز دام و عرضه گوشت خارج از شبکه نظارت دامپزشکی، جدی‌ترین چالش‌ حوزه سلامت شهرستان خدابنده به شمار می‌رود که می‌تواند سلامت این شهرستان را با خطر مواجه کند.

امام جمعه قیدار ادامه داد: سلامتی مردم خط قرمز ماست و ایجاد کشتارگاه از مهمترین نیازهای شهرستان خدابنده است.

وی اضافه کرد: شهرستان خدابنده، بزرگ ترین شهرستان استان زنجان از نظر وسعت جغرافیایی است و سال‌های سال است که از نبود یک کشتارگاه بهداشتی و صنعتی محروم است.

امام جمعه قیدار ادامه داد: فاصله شهرستان خدابنده با زنجان زیاد است و آوردن گوشت از مرکز استان با توجه به گرانی گوشت و هزینه حمل و نقل آن، واقعا نه به صرفه قصابان و نه به صرفه مردم است.

وی افزود: بیش از دو سال است که کشتارگاهی در شهرستان خدابنده کلنگ زنی شده است ولی هیچ اقدامی در این مورد صورت نگرفته است و کاری پیش نرفته است.

امام جمعه قیدار ادامه داد: نظارت دام پزشکی هم به دلیل گستردگی شهرستان امکان پذیر نیست، مردم شهرستان خدابنده واقعا نجیبند و همیشه پای انقلاب بودند و همیشه در انتخاباتها مشارکت بالای 75 درصد داشته‌اند لذا سزاوار نیست با این مشکلات دست و پنجه نرم کنند و از این خدمات که سلامتی شان بستگی به آن دارد محروم باشند.

وی افزود: از مسئولین مربوطه بویژه استاندار زنجان و فرماندار خدابنده به جد درخواست دارم که این مشکل را پیگیری و رسیدگی کنند تا این معضل مردم این شهرستان مرتفع شود.