موافقت اولیه با احداث ۲مجتمع بزرگ فرآوری محصولات کشاورزی در خدابنده

فرماندار شهرستان خدابنده گفت: موافقت اولیه با احداث ۲مجتمع بزرگ فرآوری محصولات کشاورزی در این شهرستان از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شده است. به گزارش نسیم اشراق ایوب بیگدلی فرماندار خدابنده با بیان اینکه توسعه صنایع تبدیلی در جریان سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به شهرستان خدابنده در دستور کار قرار […]

فرماندار شهرستان خدابنده گفت: موافقت اولیه با احداث ۲مجتمع بزرگ فرآوری محصولات کشاورزی در این شهرستان از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شده است.

به گزارش نسیم اشراق ایوب بیگدلی فرماندار خدابنده با بیان اینکه توسعه صنایع تبدیلی در جریان سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به شهرستان خدابنده در دستور کار قرار گرفت، افزود: اعتبار لازم برای احداث ۲ مجتمع فرآوری محصول سیب زمینی و گوجه فرنگی در این شهرستان در مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت تامین شده است.

وی ادامه داد: بر اساس پیش بینی ها قرار است در نتیجه احداث این ۲ مجتمع فرآوری محصولات کشاورزی برای یک هزار نفر در شهرستان خدابنده شغل ایجاد شود.

بیگدلی از اجرای یک طرح گاوداری ۶ هزار و ۵۰۰ رأسی نیز در این شهرستان خبر داد و گفت: این طرح هم اکنون در مرحله تجهیز کارگاه است و در صورت تکمیل، ظرفیت اشتغال زایی برای ۵۰۰ نفر را خواهد داشت.

فرماندار شهرستان خدابنده شمار بهره‌برداران حوزه کشاورزی در این شهرستان را ۲۲ هزار نفر اعلام کرد و گفت: تولیدات بخش کشاورزی خدابنده سالانه به طور میانگین بالغ بر ۶۵۰ هزار تن است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت آبان امسال در جریان سفر یک روزه خود به استان زنجان، با حضور در شهرستان خدابنده ضمن بازدید از چند واحد تولیدی و صنعتی و شهرک صنعتی این شهرستان در جلسه توسعه اقتصادی خدابنده نیز شرکت کرد.

شهرستان خدابنده با چهار بخش، هفت شهر و بیش از ۲۲۰ روستای دارای سکنه، حدود ۱۸۰ هزار نفر جمعیت دارد.
این شهرستان در جنوب استان زنجان واقع شده و با حدود پنج هزار کیلومتر مربع وسعت، یک چهارم مساحت این استان را به خود اختصاص داده است.