فضای مجازی ابزار اصلی جنگ نرم دشمن است/ نشست برخط استکبار ستیزی در زنجان برگزار می‌شود

مدیر عملیات روانی معاونت فرهنگی سپاه استان زنجان گفت: ما نیاز داریم که در فضای نو ظهور مجازی تمام قواعد، قوانین و موجودیت‌های آن را خودمان تعریف و تولید کنیم، به ویژه در زمان حاضر که این مجازی به عنوان یکی از ابزارهای اصلی جنگ نرم دشمن علیه جبهه حق و انقلاب اسلامی به کار […]

مدیر عملیات روانی معاونت فرهنگی سپاه استان زنجان گفت: ما نیاز داریم که در فضای نو ظهور مجازی تمام قواعد، قوانین و موجودیت‌های آن را خودمان تعریف و تولید کنیم، به ویژه در زمان حاضر که این مجازی به عنوان یکی از ابزارهای اصلی جنگ نرم دشمن علیه جبهه حق و انقلاب اسلامی به کار گرفته شده است. مصطفی دودانگه مدیر عملیات روانی معاونت فرهنگی سپاه استان زنجان در گفت‌وگو با فارس، بابیان اینکه پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در ایران و خارج شدن این کشور پهناور و راهبردی از حوزه سلطه آمریکا، در همان ابتدای انقلاب بسیاری از نظامات استکباری دنیا را به وحشت انداخته بود، اظهار کرد: آن‌ها از همان موقع به‌ خوبی می‌دانستند اثر انقلاب اسلامی در ملل مسلمان و مستضعف سبب حرکت ملّت‌های دربند استبداد و استعمار شده و تمامی منافع نامشروع مستکبران  در سرزمین‌های تحت سلطه را از چنگالشان بیرون خواهد آورد.

مدیر عملیات روانی معاونت فرهنگی سپاه استان زنجان با بیان اینکه استکبار ستیزی موجب قدرت آفرینی است و از عوامل ماندگاری انقلاب و حفظ ماهیت آن است، تصریح کرد: استکبارستیزی یک ضرورت است نه یک انتخاب، چراکه وضعیت امروز جهان، تقابل ظالمین با مستضعفین است.

دودانگه با بیان اینکه امروزه فضای مجازی پدیده‌ای است که اهمیت آن به اندازه‌ی انقلاب اسلامی است و امتداد انقلاب اسلامی در فضای حقیقی تولد جمهوری اسلامی را به دنبال داشت، افزود: ما نیاز داریم که در فضای نوظهور مجازی که تمام قواعد، قوانین و موجودیت‌های آن را خودمان تعریف و تولید کنیم، به ویژه در زمان حاضر که فضای مجازی به عنوان یکی از ابزارهای اصلی جنگ نرم دشمن علیه جبهه حق و انقلاب اسلامی به کار گرفته شده است و باید  امتداد انقلاب اسلامی در فضای مجازی را خلق کنیم، چیزی که  فضای مجازی طراز انقلاب اسلامی است.

مدیر عملیات روانی معاونت فرهنگی سپاه استان زنجان ادامه داد: در جهان که شرکت‌های بزرگ صنعت فناوری اطلاعات در حال دور زدن حاکمیت‌های ملی و به دست گرفتن گلوگاه‌های نیازهای اولیه‌ی بشری هستند ما چاره‌ای جز تولید قدرت ملی در فضای مجازی نداریم. شعار عزت و اقتدار و استکبار ستیزی  در فضای مجازی بایستی به یک گفتمان در سطح دانشگاه‌ها و مسئولین کشور تبدیل شود.

دودانگه با اشاره به اینکه این عزت و اقتدار مستلزم شناخت مصادیق ذلت از یک‌طرف و رصد علمی و فناورانه‌ی فضای مجازی در راستای توسعه‌ی متوازن و بومی سازی فناوری‌های پایه است، افزود: شناخت میدان نبرد، شناخت دشمن و مواجهه‌ی دشمن و شناخت ابزارها و امکاناتی که در سمت خود است و شناخت هم‌جبهه‌ای‌ها و به‌نوعی ایجاد جبهه‌ی حرکتی و دست‌دادن و الحاق این جبهه‌ها به یکدیگر جزو الزاماتی است که باید برایش تلاش‌هایی انجام بدهیم.

وی با بیان اینکه ما نیز در خصوص مبارزه استکبار و مقابله و مبارزه با ترفندهای آن قطعاً مسئولیت‌های فراوانی داریم، گفت: در همین راستا مدیریت روشنگری و عملیات روانی معاونت فرهنگی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان اقدام به برگزاری نشست برخط با موضوع استکبارستیزی نموده است.

وی با اشاره به عناوین این نشست افزود: شناخت دوست و دشمن،افسران جوان جنگ نرم و مهارت‌های کنشگری مجازی و تله آب و آسیاب از موضوعات این نشست برخط است.

دودانگه با اشاره به اینکه سخنران این برنامه حجت الاسلام رضوانی، کارشناس ارشد مسائل فرهنگی می‌باشد، یادآور شد: این برنامه روز شنبه ۱۶ مهر ماه سال جاری از ساعت ۱۹ در پیام رسان روبیکا برگزار می‌‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: علاقمندان می‌توانند جهت شرکت در این نشست برخط به آدرس http://rubika.ir/roshana_zanjan در پیام رسان روبیکا مراجعه کنند.