طرح رصد آسیب های اجتماعی در شهرستان خدابنده اجرا شد/فعالیت سه مرکز در زمینه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در خدابنده

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خدابنده از اجرای طرح رصد آسیبهای اجتماعی در سه روستا و شهر قیدار خبر داد و افزود:این طرح همزمان در سراسر کشور بمنظور کاهش آسیبهای اجتماعی به اجرا درآمد. عصمت نصیری رئیس اداره بهزیستی شهرستان خدابنده در گفت و گو با خبرنگار اشراق۲۴ اظهار کرد: کاهش آسیب های اجتماعی یکی از […]

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خدابنده از اجرای طرح رصد آسیبهای اجتماعی در سه روستا و شهر قیدار خبر داد و افزود:این طرح همزمان در سراسر کشور بمنظور کاهش آسیبهای اجتماعی به اجرا درآمد.

عصمت نصیری رئیس اداره بهزیستی شهرستان خدابنده در گفت و گو با خبرنگار اشراق۲۴ اظهار کرد: کاهش آسیب های اجتماعی یکی از مقوله های مهم و اساسی در جامعه بشمار می آید و متولیان امر باید در راستای کنترل و کاهش آن اقدام کنند.

وی به اشاره به اهمیت پیشگیری از این مهم در هر زمان اشاره کرد و افزود:در این طرح از ظرفیت و مشارکت مردمی در راستای سالم سازی جامعه و ارائه خدمات پیشگیرانه استفاده شده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خدابنده تعامل و همکاری با بخش غیر دولتی و تشکلهای مردمی در کاهش آسیبهای اجتماعی را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: در طرح رصد آسیبهای اجتماعی ابتدا نیازهای آموزشی هر بخش و محله شناسایی شده و سپس برنامه های آموزشی لازم و متناسب ارائه می گردد.

نصیری یادآور شد: با فرا گیری آموزش مهارتهای زندگی عموم جامعه, پیشگیری از آسیبهای اجتماعی توسط افراد متخصص ،گام های موثری در داشتن جامعه سالم برداشته خواهد شد.

وی سنجش سلامت اجتماعی را از دیگر اهداف مهم این طرح برشمرد و با بیان اینکه برای کاهش و جلوگیری از آسیب های اجتماعی باید دستگاههای فرهنگی با برنامه ای مدون وارد کار شوند گفت: در حال حاضر ۳ مرکز غیر دولتی در زمینه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در سطح شهرستان خدابنده خدمات تخصصی به عموم مردم و جامعه هدف ارائه می کنند.